Web Analytics Made Easy - Statcounter

مدیرکل بهداشت و درمان جمعیت هلال احمر ضمن تشریح عملیات امداد و نجات در مناطق زلزله‌زده گفت: هماهنگی بین دستگاه‌ها در عملیات امدادی بسیار خوب بود و با حضور نیروهای سپاه و ارتش، مشکلاتی که در توزیع کمک‌ها و ارائه خدمات وجود داشت، برطرف شد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا به‌نقل از سپید پوش، افشین علیخانی، مدیرکل بهداشت و درمان جمعیت هلال احمر در برنامه نبض با موضوع بهداشت و درمان در حوادث طبیعی با اشاره به وجود سه گروه هدف اصلی در حوادث با چنین شدت بالایی گفت: بعد از هر حادثه‌ مردم به سه گروه بزرگ تقسیم می‌شوند که باید بلافاصله خدمات و اقدامات ویژه ای برای هر کدام انجام شود؛ یک گروه کسانی که فوت کردند و جان خود را از دست دادند؛ گروه دوم مصدومین و مجروحین حادثه هستند و نهایتا گروهی که بی‌خانمان شدند؛ بنابراین باید آمادگی‌ها به گونه‌ای باشد که به هر سه گروه مردم خدمت رسانی شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

علیخانی با بیان اینکه در این شرایط به دلیل از بین رفتن سازه‌ها و زیرساخت‌های درمانی گفت: در شرایط بروز حادثه علاوه بر خدمات فوریت‌های پزشکی به مصدومین باید همزمان با اسکان اضطراری بی‌خانمان‌های حادثه، خدمات درمانگاهی و بهداشتی را در سریع‌ترین زمان ارائه دهیم و به‌دلیل اینکه معمولا سازه‌های درمانی از بین می‌روند و یا به دلیل حجم بالای مراجعه گنندگان مراکز درمانی منطقه پاسخگو نیاز مردم نخواهد بود، ما مجبوریم امکانات بیشتری به منطقه اعزام کنیم و سازه‌ها باید به صورت سیار باشند تا امکان جابجایی وانتقال آن‌ها به مناطق حادثه دیده وجود داشته باشد.

مدیرکل بهداشت و درمان جمعیت هلال احمر در خصوص مهم‌ترین نیازهای بهداشتی درمانی در شهرهای زلزله‌زده گفت: مسلما نحستین نگرانی در ساعات اولیه وقوع حادثه، حفظ جان مصدومین و مجروحین است، در این حادثه، با توجه به وسعت عملیاتی که وجود داشت، با هماهنگی‌های که از طریق تیم‌های ارزیابی داشتیم و با توجه به اینکه بیمارستان‌های منطقه تخریب شده بود، بلافاصله 2 بیمارستان سبک مبتنی بر علم سوانح در منطقه برپا شد و با هماهنگی خوبی که با دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه داشتیم، این ظرفیت‌ها جایگزین بیمارستان‌های از دست رفته شد که این اقدامات در کاهش تعداد قربانیان نقش موثری داشت.

وی در ادامه صحبت‌های خود به حجم وسیع منطقه آسیب دیده اشاره کرد و گفت: خدود 21 دهستان و 613 روستا در منطقه آسیب دید که بیش از 180 هزار نفر را تحت تاثیر قرار داد؛ خوشبختانه با هماهنگی خوبی که بین همه دستگاه‌ها و نهادها ایجاد شد، چند ساعت بعد از استقرار بیمارستان‌های سبک، پل ارتباطی هوایی ایجاد شد و هم‌چنین راه‌های مواصلاتی نیز باز شدند که روند امداد رسانی و نجات را سرعت بخشید.

علیخانی در ادامه با تاکید بر وسعت منطقه حادثه دیده در خصوص مدیریت و نظارت بر نحوه امدادرسانی اظهار داشت: حجم و تعدد روستاها در منطقه بالاست، علاوه بر این  آسیب دیدگی معابر نیز سبب شد در ابتدای امدادرسانی و عملیات نجات، یک ناهماهنگی و کندی صورت گیرد؛ ولی بعد از حضور نیروهای سپاه و ارتش که بلافاصله در منطقه حاضر شدند، تمامی مشکلات در این زمینه حل و بصورت جدی به امدادرسانی پرداخته شد که به ایجاد آرامش در منطقه منجر شد.

وی در پایان به حضور تیم‌های 15 نفره مراقبت‌های پایه و تیم‌های پایش 17 نفره که شامل تخصص‌های مختلف هستند، در منطقه اشاره کرد و افزود: تمام تلاش نیروهای امدادی و جمعیت هلال احمر، حدمت‌رسانی بهتر و سریع‌تر به هموطنان حادثه‌دیده است و امیدواریم با انجام وظیفه در این خصوص، آلام و رنج این عزیزان را تا جایی که می‌توانیم کاهش دهیم.

انتهای پیام/

منبع: دانا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۶۷۴۸۷۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

امروز بازدارندگی و قدرت تهاجمی نیروهای مسلح برای همگان آشکار است

امیر سرتیپ غلامعلیان، گفت: امروز بازدارندگی و قدرت تهاجمی نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران برای دفع هرگونه تهدیدی برای همگان آشکار است.

به گزارش ایسنا، امیر سرتیپ امیر غلامعلیان، فرمانده قرارگاه منطقه‌ای جنوب شرق نیروی زمینی ارتش گفت: خداوند متعال را شاکریم که در سایه رهبری فرمانده معظم کل قوا (مدظله‌العالی)، اتحاد، همدلی، هم‌افزایی و تعاملی که بین نیروهای مسلح کشور وجود دارد، خار چشم دشمنان اسلام شده است.

فرمانده قرارگاه منطقه‌ای جنوب شرق نیروی زمینی ارتش با اشاره به بیانات فرمانده معظم کل قوا (مدظله‌العالی) اظهار کرد: ایشان در بیانات خود، عملکرد نیروهای مسلح را توأم با تدبیر، آگاهی از مسائل راهبردی و رعایت مصلحت، عزت و حکمت نظام دانسته‌اند. این عوامل نشان ‌دهنده‌ سبک فرماندهی و مدیریتی خاصی است که امروز در سطح تمامی نیروهای مسلح کشور وجود دارد.

امیر سرتیپ غلامعلیان افزود: چنین سبک مدیریتی خاصی در کشور، سبب بروز بازدارندگی کامل شده است. امروز بازدارندگی و قدرت تهاجمی نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران برای دفع هرگونه تهدیدی برای همگان آشکار است.

فرمانده قرارگاه منطقه‌ای جنوب شرق نیروی زمینی ارتش با اشاره به وجود وحدت بالای ارتش و سپاه تصریح کرد: اگرچه میان شرح وظایف ارتش و سپاه پاسداران، تفاوت‌هایی وجود دارد، اما هر کجا به همکاری ارتش نیاز باشد، بدون کوچک‌ترین تعللی به همکاری و همیاری با دیگر نهادها و نیروهای خدمت‌رسان به کشور اقدام می‌شود. به همین دلیل است که همواره اشاره می‌شود که اتحاد و یکپارچگی میان ارتش و سپاه پاسداران، برادرانه و ریشه‌ای است.

در بخش دیگری از دیدار، سردار سرتیپ دوم نظری با بیان اینکه ارتش جمهوری اسلامی ایران، جزو انقلابی‌ترین ارتش‌ها است، گفت: امروز ارتش ما یکی از انقلابی‌ترین و مردمی‌ترین ارتش‌ها است؛ ارتشی که از ابتدای پیروزی انقلاب همواره به طور مستمر و یکنواخت به ارزش‌های انقلاب نزدیک‍تر شده و به پاسداری از آن پرداخته است.

فرمانده سپاه ثارالله افزود: در سیل رودبار جنوب مشاهده کردیم که ارتش از تمامی ادوات و توان مهندسی خود، برای حل سریع‌تر مشکلات مردم استفاده کرد و این همراهی، همدلی، یک‌زبانی و یک‌هدف بودن در برنامه‌های ارتش و سپاه پاسداران، در اقصی نقاط کشور علی‌الخصوص در استان کرمان به خوبی دیده می‌شود.

سردار سرتیپ دوم نظری در پایان خاطرنشان کرد: وجود انعطاف، تفاهم، همدلی و هم‌زبانی زیاد در همه زمینه‌ها میان ارتش و سپاه، باعث افتخار و کسب روحیه بیشتر و خدمت صادقانه‌تر به مردم می‌شود.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • حضور چشمگیر نیروهای هلال احمر در کاهش آلام سیل زدگان / امدادرسانی به بیش از ۵۷ هزار نفر
  • امروز بازدارندگی و قدرت تهاجمی نیروهای مسلح برای همگان آشکار است
  • امداد رسانی به بیش از ۵۷ هزار آسیب دیده سیلاب سیستان و بلوچستان
  • امدادرسانی به سه بانو حادثه غرق شدگی در اصفهان و فلاورجان
  • امدادرسانی به ۷ حادثه دیده در ارتفاعات البرز
  • امدادرسانی به ۶ حادثه دیده در ارتفاعات البرز
  • به دنبال برطرف کردن چالش نیروی انسانی در مراکز درمانی هستیم
  • وقوع حادثه امنیتی در آب‌های یمن
  • فرمانده ارتش: پاسخ هر تجاوزی را کوبنده‌تر از قبل خواهیم داد
  • خدمت‌رسانی گروه‌های جهادگر بسیج در پی آبگرفتگی مناطق شیراز