Web Analytics Made Easy - Statcounter

سه فروند شناور گلف برای حفاظت از ذخایر آبزیان سواحل مکران در چابهار در اسکله هفت تیر این شهرستان به آب انداخته شد.

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما مرکز سیستان و بلوچستان ، جانشین فرمانده یگان حفاظت منابع آبزیان سازمان شیلات ایران در این مراسم گفت: با برنامه ریزی انجام شده بزودی 100 فروند شناور گلف برای هفت استان خریداری و تحویل خواهد شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


سرهنگ قربانی تصریح کرد: تعداد 13 فروند شناور گلف برای استان سیستان وبلوچستان در نظر گرفته شده که امروز شاهد آب انداختن سه فروند از آنها بودیم.

مدیرکل شیلات سیستان وبلوچستان هم گفت: این شناورها کاملاً مجهز به سامانه راداری و ارتباطی و دارای 2 دستگاه موتور 200 سی سی انژکتوری چهار زمانه یاماها هستند که برای خرید هر فروند شناور گلف 350 میلیون تومان هزینه شده است.

هدایت الله میرمرادزهی افزود : در مجموع تعداد 13 فروند شناور گلف برای چابهار و کنارک در نظر گرفته شده است که بزودی تحویل خواهد شد تا جایگزین شناورهای فرسوده قبلی شوند.
مدیر کل شیلات سیستان و بلوچستان افزود: با نوسازی تجهیزات ، توان یگان حفاظت مستقر در آب های ساحلی سیستان وبلوچستان چند برابر شده و بهتر می توان از ذخایر آبزیان محافظت و تخلفات حوزه صیادی را شناسایی کرد.

لازم به ذکر است : در 11 بندر ماهیگیری و جایگاه تخلیه صید شامل بنادر تیس، کنارک، رمین، زرآباد، پزم، چابهار، بریس، گواتر، جد، تنگ و پسابندر در حوزه شهرستانهای چابهار و کنارک ،  930 فروند لنج و هزار و 400 فروند قایق صید و صیادی با حدود 24 هزار نفر صیاد دائمی و فصلی در قالب 34 تعاونی صیادی در حوزه اداره کل شیلات سیستان و بلوچستان فعالیت دارند.

دانلود دانلود

منبع: خبرگزاری صدا و سیما

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.iribnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری صدا و سیما» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۶۷۵۷۶۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اصلی‌ترین محور توسعه شهرستان جاسک چیست؟

ایسنا/هرمزگان با توجه به اینکه صید و صیادی نقش بسیار حائز اهمیتی در زندگی مردم شهرستان جاسک دارد توسعه فعالیت‌های شیلاتی، اصلی‌ترین محور توسعه شهرستان جاسک است.

مسعود بارانی مدیرکل شیلات هرمزگان امروز هفتم اردیبهشت در گفت‌وگو با خبرنگار ایسنا اظهار کرد: شهرستان جاسک با نزدیک به ۹۰۰ شناور صیادی و بیش از ۵۰۰۰ نفر صیاد نقش اساسی در صید و صیادی استان هرمزگان دارد.

 وی افزود: این شهرستان سهم قابل توجهی از صید و صیادی استان هرمزگان را به خود اختصاص داده است.

مدیرکل شیلات هرمزگان با اشاره به استقبال از سرمایه‌گذاران حوزه شیلات، گفت: با توجه به تعاملات خوب و سازنده بین مجموعه شیلات هرمزگان و فرمانداری شهرستان جاسک آینده خوبی برای فعالیت‌های شیلاتی این شهرستان پیش‌بینی می‌شود.

بارانی با اشاره به شکوفایی و پیشرفت در تمامی زمینه‌های شیلاتی در این شهرستان، بیان کرد: اشتعال‌زایی، افزایش درآمد ساحل‌نشینان، ارزآوری و گسترش صنعت در بخش‌های آبزی‌پروری و صادرات از مهم‌ترین برنامه‌های شیلات هرمزگان در بندرجاسک خواند.

 وی با بیان اینکه شیلات محور سرمایه‌گذاری و توسعه استان است، اظهار کرد: این مهم نیازمند توجه و حمایت همه جانبه و بیش از پیش از فعالیت‌ها و ظرفیت‌های شیلات هرمزگان در سطح ملی و استانی است.

محمد مهرانی فرماندار شهرستان جاسک نیز در گفت‌وگو با خبرنگار ایسنا با اشاره اینکه شهرستان جاسک ظرفیت مناسبی برای توسعه شیلاتی دارد، اظهار کرد: شیلات هرمزگان با انجام فعالیت‌های آبزی‌پروری، صیادی، صنعتی و... نقش مهمی را در توسعه این شهرستان دارد.

وی همچنین با بیان اینکه شهرستان جاسک ظرفیت خوبی برای تبدیل شدن به قطب شیلاتی دارد، تصریح کرد: باید در راستای تحقق شعار سال حداکثر استفاده از ظرفیت‌های شیلاتی استان را با جذب سرمایه‌گذار توانمند و بومی، حمایت از صید اصولی و پایدار و ارتقاء تولیدات شیلاتی داشته باشیم.

فرماندار جاسک بیان کرد: نگاه ویژه به شیلات و توجه داشتن به مباحث اشتغال ساحل‌نشینان در شهرستان بسیار حائز اهمیت است.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • الحاق یک فروند شناور آتشخوار به ناوگان بندرجاسک
  • دشمن جنگ فرهنگی علیه ایران راه انداخته است
  • اصلی‌ترین محور توسعه شهرستان جاسک چیست؟
  • تامین مولد سالم تولید ایمن و پایدار را به‌دنبال دارد
  • روستاییان وعشایر جنوب سیستان وبلوچستان خوشحال از باران‌ها اخیر
  • ۳ شناور حامل کالای قاچاق در آب‌های استان بوشهر توقیف شد
  • عملیات پیچیده ایران در جهان طنین انداخته است
  • آمادگی بندر چابهار برای تسهیل تجارت اقتصادی با کشور تاجیکستان
  • کمک رسانی آتش نشانان تهرانی در مناطق سیل زده بلوچستان ادامه دارد | باز شدن مسیر ۸ روستا بعد از یک هفته
  • درخشش هنرمندعکاس سیستان وبلوچستان درجشنواره ملی دانش سنتی محیط زیست