Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-04-29@20:44:46 GMT

لزوم برخورد شدید با قاچاق سازماندهی شده

تاریخ انتشار: ۲۵ آبان ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۵۶۵۳۱۲۶

لزوم برخورد شدید با قاچاق سازماندهی شده

بندرعباس - استاندار هرمزگان بر برخورد شدید با قاچاق سازماندهی شده تاکید کرد.

به گزارش خبرگزاری مهر، به نقل از استانداری هرمزگان، فریدون همتی در در نشست کمیسیون برنامه‌ریزی، هماهنگی و نظارت بر مبارزه با قاچاق کالا و ارز استان هرمزگان بیان داشت: اجرای آئین‌نامه فعالیت تجارت ملوانی یا همان ته‌لنجی می تواند در معیشت و زندگی مردم ساحل‌نشین هرمزگان تاثیر مثبت داشته باشد و تمامی دستگاه‌های ذیربط باید دراجرای هرچه سریع‌تر این مصوبه اقدامات لازم را انجام دهند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

همتی، تکریم مردم را یکی از اولویت‌های تمامی فعالیت‌ها در هرمزگان دانست و عنوان کرد: مردم هرمزگان باید بتوانند از ظرفیت دریا و ساحل موجود در این استان بهره‌مند شوند.

وی اضافه کرد: اشتغال بیشتر مردم ساحل‌نشین هرمزگان از طریق دریاست و چه به صورت صید و صیادی یا تجارت از آن امرار معاش می‌کنند و درست نیست با آنها به دلیل فعالیت سنتی خود از دریا برخورد شود بلکه باید فعالیت‌های آنها را در چارچوب قانون ساماندهی کرد.

استاندار هرمزگان ادامه داد: زمانی که به مردم اعتماد کنیم آنها نیز اعتماد خواهند کرد و این اعتمادسازی به یکی از بزرگترین راه‌های مبارزه با قاچاق تبدیل خواهد شد و این امر نیازمند فرهنگ‌سازی است.

همتی به روند صدور مجوز صید و صیادی در استان هرمزگان اشاره کرد و بیان داشت: این صحیح نیست که مجوز صید و صیادی این استان از تهران برای افراد غیربومی صادر شود، ما با فعالیت غیربومیان مخالف نیستیم اما باید ابتدا مجوز بومیان و ساحل‌نشینان این استان صادر شود و مازاد آن برای دیگران باشد.

وی تاکید کرد: برای مدیریت مرز آبی استان هرمزگان نیازمند اسکان جمعیت درکنار سواحل هستیم نه اینکه شرایط زندگی مردم منطقه را سخت کنیم که آنها مجبور به کوچ از دیار خود و حاشیه نشین شهرها شوند و این کار عین بی‌تدبیری است.

نماینده عالی دولت در استان هرمزگان افزود: باید زمینه را برای حضور جمعیت در مناطق ساحلی استان فراهم کنیم و این امر تنها با تقویت معیشت مردم ساحل‌نشین با صدور مجوز صید و صیادی و با اجرای فعالیت‌های ملوانی امکان‌پذیر است.

همتی با بیان اینکه باید میان پیله‌وری و قاچاق سازماندهی شده و حرفه ای تفاوت قائل شد، تصریح کرد: نباید با مردمی که برای امرار معاش تجارت سنتی از طریق دریا انجام می‌دهند برخورد کرد بلکه باید با قاچاقچیان حرفه‌ای که به صورت سازماندهی شده اقدام به قاچاق می‌کنند برخورد شدید و بازدارنده داشت.

وی به اجرای قانون ته‌لنجی در هرمزگان اشاره کرد و گفت: فعالیت ملوانی طبق آیین نامه‌ای که در هیئت دولت تصویب و به استان ابلاغ شده است باید اجرایی شود و مردم استان هرمزگان و ساحل‌نشینان بتوانند از مزایای ته‌لنجی استفاده کنند.

استاندار هرمزگان خاطرنشان کرد: اجرای آئین‌نامه فعالیت تجارت ملوانی یا همان ته‌لنجی می تواند در معیشت و زندگی مردم ساحل‌نشین هرمزگان تاثیر مثبت داشته باشد و تمامی دستگاه‌های ذیربط باید دراجرای هرچه سریع‌تر این مصوبه اقدامات لازم را انجام دهند.

همتی با بیان اینکه فعالیت ملوانی نیاز به ثبت سفارش ندارد، تصریح کرد: طبق آئین‌نامه فعالیت‌های ملوانی در سال شش بار و تا سقف ۱۰ میلیون تومان معاف از عوارض ومالیات گمرکی است و چنانچه بیش از این مبلغ باشد از مازاد آن حقوق دولت باید گرفته شود.

وی همچنین از کشف بیش از ۵۱۰ میلیارد تومان انواع کالای قاچاق در هرمزگان طی هفت ماه سال جاری خبر داد و اظهار داشت: کشف انواع کالای قاچاق در هرمزگان طی این مدت نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۱۲ درصد افزایش داشته است.

نماینده عالی دولت در استان هرمزگان بار دیگر با تاکید بر اینکه دستگاه‌های متولی مبارزه با قاچاق کالا و ارز باید با قاچاق‌های سازمان یافته و باندها مبارزه کنند، تصریح کرد: باید فعالیت باندهای قاچاق با فعالیت‌های سنتی مردم ساحل و جزیره‌نشین تفکیک شود و با تفکیک این مبارزه‌ها از طریق شفاف‌سازی و اجرای مقررات، مردم نیز در امر مبارزه با قاچاق کمک می‌کنند.

منبع: مهر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۶۵۳۱۲۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۲ هشدار سطح نارنجی و زرد هواشناسی در هرمزگان صادر شد

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از اداره کل روابط عمومی استانداری هرمزگان، مهرداد حسن زاده اظهار کرد: پیرو هشدارهای هواشناسی از سوی اداره‌کل هواشناسی استان و خروجی نقشه‌ها و مدل‌های هواشناسی برای روزهای آینده بیانگر شرایط ناپایدار جوی و دریایی خواهد بود.

حسن زاده از صدور هشدار سطح نارنجی هواشناسی خبر داد و گفت: این سامانه سبب تشدید فعالیت سامانه بارشی در روزهای چهارشنبه تا پنج شنبه این هفته خواهد شد.

وی افزود: این سامانه همراه با رگبار شدید باران و رعد و برق همراه با تگرگ و تندباد لحظه‌ای خواهد بود و چهارشنبه در شهرستان‌های بستک، پارسیان، جزیره کیش، جزیره لاوان، جزیره سیری، ابوموسی، بندرلنگه، حاجی آباد و تنب بزرگ بیشترین فعالیت را خواهد داشت.

حسن زاده گفت: روز پنج شنبه نیز این سامانه بارشی در بندرعباس، بستک، خمیر، سیریک، بندرلنگه، پارسیان، تنب بزرگ، جاسک، ابوموسی، جزیره سیری حاجی آباد، رودان، بشاگرد،، قشم، کیش، جزیره لاوان، میناب و هشتبندی فعالیت خواهد داشت.

وی تصریح کرد: این سامانه سبب سیلابی شدن رودخانه‌های فصلی، آبگرفتگی معابر، جاری شدن روان‌آب، احتمال خسارت در اثر تندباد لحظه‌ای و خسارت به محصولات کشاورزی می‌شود.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری هرمزگان همچنین از صدور هشدار سطح زرد خبرداد و گفت: بر این اساس یک هشدار سطح زرد هواشناسی صادر شده که مطابق آن شاهد فعالیت سامانه بارشی در پاره‌ای از نقاط استان از صبح چهارشنبه تا آخر وقت جمعه هفته جاری خواهیم بود.

مدیرکل مدیریت بحران‌ها استانداری هرمزگان گفت: بر اساس این سامانه شاهد رگبار باران و رعدوبرق گاهی تندباد لحظه‌ای با احتمال تگرگ با تاکید بر سراسر استان از جمله در شهرستان‌های بندرعباس، خمیر، سیریک، جاسک، میناب، رودان، قشم، بشاگرد، حاجی‌آباد، بندرلنگه، ابوموسی، جزیره سیری، جزیره کیش، جزیره لاوان، بستک، پارسیان، تنب‌بزرگ، هشتبندی سواحل و ارتفاعات خواهیم بود.

وی تصریح کرد: اثر مخاطره این سامانه آبگرفتگی معابر عمومی، احتمال طغیان رودخانه‎‌های فصلی و بالا آمدن آب رودخانه‌ها، احتمال آسیب به محصولات کشاورزی است و توصیه می‌شود از تردد و اسکان در حاشیه رودخانه‌های فصلی، خودداری از صعود به ارتفاعات و چرای دام در مناطق مرتفع، اطمینان ازاستحکام سازه‌های سبک، احتیاط در ترددهای جاده‌ای، محافظت از محصولات کشاورزی خودداری شود.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری هرمزگان گفت: اعضای ستاد پیشگیری، هماهنگی و فرماندهی عملیات پاسخ به بحران استان و شهرستان‌های تابعه ضمن آمادگی کامل، هماهنگی لازم را به‌منظور فراهم‌نمودن تمهیدات لازم از جمله اطلاع‌رسانی و هشدار به‌موقع از طریق رسانه‌های محلی، رعایت نکات ایمنی و … به‌عمل آورند.

کد خبر 6092490

دیگر خبرها

  • ۲ هشدار هواشناسی در هرمزگان صادر شد
  • توقیف ۳ تانکر حامل سوخت قاچاق در هرمزگان 
  • ۲ هشدار سطح نارنجی و زرد هواشناسی در هرمزگان صادر شد
  • لزوم تأمین منابع مالی برای تکمیل پروژه‌های آبرسانی به مشهد مقدس
  • ۸۰ هزار لیتر سوخت قاچاق در هرمزگان کشف شد
  • ۸۰ هزار لیتر گازوئیل قاچاق در بندرعباس کشف شد
  • قاچاق چوب در بندر پارسیان
  • کشف ۸۰ هزار لیتر گازوئیل قاچاق در بندر عباس
  • کشف بیش از ۵۶ میلیارد ریال کالای قاچاق در استان اردبیل
  • طرح ضربتی مقابله با قاچاق سوخت و کشف ۸۰ هزار لیتر گازوئیل قاچاق در بندرعباس