Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایمنا»
2024-04-29@22:27:42 GMT

سنگفرش فاز دوم خیابان چهارباغ عباسی به پایان رسید

تاریخ انتشار: ۲۷ آبان ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۵۶۷۶۹۶۸

سنگفرش فاز دوم خیابان چهارباغ عباسی به پایان رسید

مدیر منطقه ۳ شهرداری اصفهان گفت: سنگفرش فاز دوم چهارباغ عباسی در ضلع شرقی چهارباغ عباسی حدفاصل خیابان شیخ بهایی تا خیابان آمادگاه تکمیل شد.

به گزارش خبرنگار ایمنا،  چهارباغ عباسی ستون فقرات اصفهان و شاهرگ دولت‌خانه صفوی است اما دستیابی به گردشگری پایدار و جذب روزافزون گردشگران و همچنین تبدیل شدن اصفهان به قطب گردشگری کشور ممکن نیست مگر با احیا کامل بافت دولت‌خانه صفوی و چهارباغ عباسی که ورودی دولت‌خانه صفوی است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

از همین رو سنگفرش چهارباغ عباسی به منظور احیای دولتخانه صفوی و پس از تکمیل طرح سنگفرش میدان امام خمینی(ره) در دستور کار قرار گرفت تا خیابان چهارباغ عباسی به خیابان سپه و سپس به میدان امام (ره) متصل شود.

با اجرای طرح سنگفرش چهارباغ، حوض ها و آبنماهای قدیمی این خیابان احداث و محور گردشگری چهارباغ عباسی به شکل قدیمی خود احیا می شود.

حسین کارگر مدیر منطقه ۳ شهرداری اصفهان در این باره اظهارکرد: چهارباغ عباسی یکی از زیباترین و منحصر به فردترین خیابان های ایران و جهان است که قدم زدن در آن حال انسان را تغییر می دهد،  از این رو بر اساس برنامه ریزی مدیران شهری طرح پیاده راه سازی چهارباغ در ۴ فاز تعریف شد.

وی افزود: پیاده راه سازی و سنگفرش ضلع شرقی خیابان چهارباغ عباسی حدفاصل میدان امام حسین(ع) تا خیابان شیخ بهایی تکمیل شده و هم اکنون شهروندان می توانند از این قسمت به عنوان پیاده راه استفاده کنند.

مدیرمنطقه ۳ شهرداری اصفهان عنوان کرد: سنگفرش فاز دوم چهارباغ از ضلع شرقی چهارباغ عباسی حدفاصل خیابان شیخ بهایی تا خیابان آمادگاه نیز به پایان رسید.

کارگر خاطرنشان کرد: فاز سوم این طرح در ضلع غربی حدفاصل میدان امام حسین(ع) تا خیابان شیخ بهایی و فاز چهارم از خیابان شیخ بهایی تا خیابان آمادگاه به ترتیب اجرایی می شود.

وی تاکید کرد: تبدیل‌شدن چهارباغ به پیاده راه، علاوه بر کاهش میزان تردد خودروها در این خیابان و همچنین کاهش آلودگی هوا در کلان‌شهر اصفهان مزایای متعددی را در پی خواهد داشت؛ مزایایی که به گفته بسیاری از کارشناسان موجب ایجاد سرزندگی و حضور و تعامل بیشتر شهروندان اصفهانی می‌شود.

مدیرمنطقه ۳ ادامه داد: معماری این خیابان بر اساس روحیات انسانی و اسلامی ایجاد شده و حفظ و احیای این خیابان با تمام مختصاتی که دارد، از وظایف مردم و شهرداری است.

منبع: ایمنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.imna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایمنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۶۷۶۹۶۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نشست زمین در خیابان علامه مجلسی اصفهان/ آب‌گرفتگی شدید در این خیابان+ فیلم

مدیرکل مدیریت بحران استانداری اصفهان از نشست زمین و آب‌گرفتگی در خیابان علامه مجلسی خبر داد.

منصور شیشه‌فروش در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا درباره نشست زمین در یکی از خیابان‌های اصفهان، اظهار کرد: حادثه نشست زمین به طول هشت متر در عرض چهار متر در اثر شکستگی خط لوله آب‌رسانی ۳۰۰ میلی‌متری آزبست در خیابان علامه مجلسی رخ داده است.

وی افزود: حادثه مذکور باعث آب‌گرفتگی خیابان، پیاده‌رو و تعدادی از مغازه‌ها شد، عوامل پلیس راهور نسبت به اعمال محدودیت ترافیکی در محل اقدام کردند و تیم‌های شرکت آب و فاضلاب، شهرداری اصفهان و سازمان آتش نشانی برای ایمن‌سازی به محل حادثه اعزام شدند.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری اصفهان تصریح کرد: لازم است بدانیم اقدامات لازم برای تخلیه آب انجام شد و پس از تخلیه آب و قطع جریان آن عملیات حفاری برای ترمیم و اصلاح خط لوله اقدام خواهد شد.

کد خبر 748928

دیگر خبرها

  • بازنمایی اصفهان قدیم (عکس)
  • اتمام عملیات بازسازی و تعویض خط لوله در خیابان علامه مجلسی
  • برپایی کاروان اصفهان قدیم در چهارباغ + فیلم
  • فرونشست زمین در خیابان علامه مجلسی / لوله ۳۰۰ میلی‌متری آب شکست
  • نشست زمین در خیابان علامه مجلسی اصفهان/ آب‌گرفتگی شدید در این خیابان+ فیلم
  • فرونشست زمین در خیابان علامه مجلسی اصفهان
  • هوای اصفهان قابل قبول است/ شاخص ۴ شهر بر مدار قرمز و نارنجی
  • نگارخانۀ صفوی میزبان پوسترهای روسی
  • زمین‌های خیابان حکمت اصفهان چه زمانی تحویل داده می‌شود؟ + فیلم
  • هوای اصفهان و ۳ شهر مجاور ناسالم است