Web Analytics Made Easy - Statcounter

خرداد:وزیر خارجه عربستان در اظهاراتی مداخله جویانه با طرح این ادعا که حزب‌الله مانعی بر سر راه دولت لبنان است، مدعی شد "تا زمانی که حزب‌الله تبدیل به حزبی سیاسی نشده و سلاح‌هایش را تحویل ندهد لبنان در امنیت نخواهد بود! "

به گزارش خرداد به نقل از ایسنا، به نقل از شبکه اسکای‌نیوز، عادل الجبیر، وزیر خارجه عربستان در کنفرانس مطبوعاتی مشترک با همتای اسپانیایی خود در مادرید مدعی شد "در صورتی که حزب‌الله سلاح‌هایش را تحویل نداده و تبدیل به یک حزب سیاسی نشود همه لبنان به گروگانی در دست این حزب و پس از آن ایران تبدیل خواهد شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

"

وی مدعی شد: ما مطمئنیم حزب‌الله سازمانی "تروریستی" است و باید بر اساس توافقنامه طائف سلاح‌های خود را تحویل دهد در غیر این صورت شبه نظامیان مسلح خارج ازچهارچوب قانونی عمل خواهند کرد.

وی در ادامه این ادعاهای خود تأکید کرد: "اگر حزب‌الله از سلاح‌های خود دست نکشد و به حزبی سیاسی تبدیل نشود تمامی طرف‌های لبنانی به گروگانی در دستان حزب‌الله و پس از آن ایران تبدیل می‌شوند و این مسئله برای ما و لبنان غیر قابل قبول است."

وی تاکید کرد، عربستان مخالف آن است که یک حزب قدرت را در لبنان به دست بگیرد.

الجبیر گفت: ما مخالف اقدامات "تروریستی" حزب‌الله و مداخله‌اش در امور کشورهای دیگر هستیم ما مطمئنیم که لبنان در صورتی که حزب‌الله خلع سلاح نشود و به یک حزب سیاسی تبدیل نشود روی امنیت را نمی‌بیند.

درباره اقدامات عربستان در این خصوص نیز وزیر خارجه عربستان گفت ما با هم پیمانان و دوستانمان برای یافتن راهی که لبنان را به جایگاه سابقش بازگرداند تلاش می‌کنیم و و "ممکن نیست که لبنان هر ماه به خاطر یک حزب و یا تصمیم های ایران دچار بحران باشد."

وی گفت عربستان از سعد حریری حمایت می‌کند "چراکه معتقد است حزب‌الله مانعی بر سر راه دولت حریری است و از بانک‌های لبنان برای قاچاق پول و مواد مخدر به بحرین یمن و سوریه استفاده می‌کند و این مسئله‌ای غیرقابل قبول است."

وی گفت عربستان از بزرگترین اهدا کنندگان به لبنان است و شمار زیادی از سرمایه‌گذاران لبنانی در عربستان حضور دارند.

برچسب ها: الجبیر ، حزب‌الله ، لبنان

منبع: خرداد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.khordad.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خرداد» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۶۷۸۰۲۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حماس پیشنهاد عجیب کشورهای عربی را قاطعانه رد کرد

منابع مطلع از پیشنهاد کشورهای عربی به جنبش حماس، با هدف خلع سلاح آن در مقابل دریافت امتیازهای سیاسی پرده برداشتند. این پیشنهادات اما با مخالفت قاطع مقاومت روبرو شده است.

به گزارش مشرق، منابع بلندپایه فاش کردند که جنبش حماس در هفته‌های اخیر پیشنهادهای زیادی برای تسهیل روند دستیابی به توافق آتش‌بس جامع در نوار غزه و تعیین خطوط سیاسی گسترده برای روند صلح فراگیر در منطقه دریافت کرده است.

این منابع به روزنامه «رای الیوم» گفتند یکی از برجسته‌ترین پیشنهاداتی که جنبش حماس از کشورهای عربی بانفوذ در منطقه دریافت کرده، خلع سلاح کامل تسلیحات نظامی خود و آماده‌سازی آن برای ورود به یک روند سیاسی بزرگ بوده است.

طبق گفته این منابع، پیشنهاد خلع سلاح جنبش حماس جدید نیست، اما اخیرا به اجبار به میز مذاکره بازگردانده شده است. طبق پیشنهادات دریافتی، حماس در ازای خلع سلاح، امتیازات سیاسی «معتبر» مربوط به اوضاع سیاسی داخلی فلسطین و همچنین حمایت قابل توجه کشورهای عربی را به دست خواهد آورد.

این منابع همچنین فاش کردند که جنبش حماس این پیشنهادها را قاطعانه رد کرده و آنها را عبور از خطوط قرمز خود می‌داند.

حماس در پاسخ به این پیشنهادها اعلام کرد آنچه در حال وقوع است، تحولات خطرناک و بی‌سابقه عربی در پرونده مسئله فلسطین است که در راستای شروط «بنیامین نتانیاهو» نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی پیش می‌رود.

«اسامه حمدان» از رهبران ارشد جنبش حماس نیز در سخنانی ایده خلع سلاح مقاومت را ساده‌لوحانه توصیف کرده و گفت: ایده خلع سلاح مقاومت ساده‌لوحانه است و حقایق را در نظر نمی‌گیرد و صحبت از کنار گذاشته شدن مقاومت فقط یک توهم است.

در همین راستا، «ابراهیم المدهون» نویسنده و محقق سیاسی عرب‌زبان تاکید کرد: صحبت درباره خلع سلاح دقیق نیست و طبیعی است که وقتی کشور فلسطینی تشکیل شود، هیچ جناح مسلحی وجود نخواهد داشت.

وی در ادامه سخنان خود گفت: هدف حماس ایجاد کشور فلسطین است، اما نمی‌خواهد اشتباهاتی را که دیگر طرف‌های فلسطینی قبلا مرتکب شده‌اند، انجام دهد و مقاومت، اعطای امتیازات بزرگ را نمی‌پذیرد.

منبع: ایسنا

دیگر خبرها

  • خلیل الحیه، از رهبران حماس: آماده آتش‌بسی 5 ساله با اسرائیل هستیم/ حماس در صورتی که کشور مستقل فلسطین در مرزهای سال ۱۹۶۷ میلادی تشکیل شود، آماده زمین گذاشتن سلاح و تبدیل به حزبی سیاسی است
  • سهراب و فروغ برای هم شعر می‌خواندند/ فرح پنج بار برای افتتاحیه نمایشگاه سهراب آمد ولی او در نمایشگاه حاضر نمی‌شد؛ هیچ دلیل سیاسی هم نداشت
  • لوکاشنکو: غربی‌ها برای کنترل اوکراین، آن را به معتاد پول و سلاح تبدیل کرده‌اند
  • کاخ سفید : ارسال سلاح به ایران و کره شمالی از سوی روسیه منجر به بی ثباتی منطقه می شود
  • آمریکا: ارسال سلاح به ایران و کره شمالی از سوی روسیه منجر به بی ثباتی منطقه می‌شود
  • ۱۶۵۰ عملیات حزب‌الله لبنان علیه رژیم صهیونیستی طی ۲۰۰ روز
  • پیشنهاد کشور‌های عربی به حماس؛ در ازای دریافت امتیازات سیاسی خلع سلاح شوید
  • حماس پیشنهاد عجیب کشورهای عربی را قاطعانه رد کرد
  • وقتی باران خیابان زرند را تبدیل به دریاچه کرد
  • نعیم قاسم:مقاومت تنها گزینه برای مقابله با توحش اسرائیل است