Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-05-07@20:53:29 GMT

وزیر دارایی پاکستان استعفا داد

تاریخ انتشار: ۲۷ آبان ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۵۶۷۸۱۵۶

وزیر دارایی پاکستان استعفا داد

اسلام آباد - ایرنا - «اسحاق دار» وزیر اقتصاد و دارایی و از اعضای موثر حزب مسلم لیگ - شاخه نواز - پاکستان صبح امروز شنبه از سمت خود استعفا کرد.

به گزارش روز شنبه ایرنا از رسانه های پاکستان، «اسحاق دار» وزیر دارایی پاکستان استعفا نامه خود را امروز شنبه به «شاهد خاقان عباسی» نخست وزیر پاکستان ارائه کرده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


علت استعفای «اسحاق دار» وزیر دارایی پاکستان هنوز اعلام نشده است و شاهد خاقان عباسی نخست وزیر پاکستان نیز تا لحظه انتشار خبر در خصوص پذیرش یا رد استعفای وزیر دارایی این کشور تصمیم نگرفته است.
در صورت پذیرش استعفای «اسحاق دار» وزیر دارایی از سوی نخست وزیر تا انتخاب وزیر جدید «شاهد خاقان عباسی» خود این مسئولیت را عهده دار می شود.
دادگاه پاکستان چهارشنبه پنجم مهرماه در حالی علیه «اسحاق دار» وزیر اقتصاد این کشور اعلام جرم کرد، که وی اتهام اختلاس خود را نپذیرفت.
محمد بشیر قاضی مسئول پیگیری پرونده فساد مالی در دادگاه چهارشنبه پنجم مهرماه اعلام کرد: دارایی اسحاق دار با درآمدش همخوانی ندارد بنابراین وی اختلاس کرده است.
به گزارش دیلی اکسپرس، حکم دادگاه در حالی قرائت شد که اسحاق دار جرم خود را نپذیرفت و تمام اتهامات علیه خودش را رد کرد.
بازرسان دیوان محاسبات بعد از بازرسی منزل اسحاق دار مدارکی به دست آوردند که ثابت می کند دارایی های وی با درآمدش همخوانی ندارد.
تا زمانی که جرم اسحاق دار ثابت نشده بود می توانست به فعالیت سیاسی خود ادامه دهد اما اپوزیسیون از وی خواسته بود که از قدرت کناره گیری کند.
اسحاق دار از دوستان خانوادگی خاندان شریف به ویژه نواز شریف نخست وزیر سابق است که پست وزیر اقتصاد را به عهده داشت.
اعلام جرم علیه وزیر اقتصاد پاکستان در پنجم مهرماه، یک روز پس از آن مطرح شد که شریف نخستین بار در دادگاه حاضر شد تا به پرونده های فساد مالی علیه خودش پاسخ دهد.
با وجود حضور در دادگاه، قاضی پرونده دستور بازداشت فرزندان نواز شریف نخست وزیر سابق و داماد وی را صادر کرد.
نواز شریف نخست وزیر سابق پاکستان بعد از صدور رأی دادگاه به علت فساد مالی موسوم به پرونده پانامالیکس برکنار شد.
دادگاه عالی پاکستان روز جمعه ششم مردادماه و پس از حدود 1.5 سال از آغاز روند رسیدگی قضایی به اتهام های فساد مالی ادعا شده علیه نخست وزیر این کشور و فرزندانش(پرونده اسناد پاناما)، سرانجام با صدور حکم نهایی، رای به سلب صلاحیت نواز شریف داد.
جلسات دادگاه برای بررسی پرونده فساد مالی نواز شریف و خانواده وی در جریان است.
آساق**6125**سیدبهادر حسینی**1663**انتشار دهنده: خسرو حسینی

منبع: ایرنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۶۷۸۱۵۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

چراغ سبز آمریکا به رژیم صهیونیستی برای عملیات «محدود» در رفح

به گزارش گروه سیاست خبرگزاری علم و فناوری آنا، پایگاه خبری «العربی الجدید» به نقل از یک منبع غربی نوشت که دولت آمریکا به «بنیامین نتانیاهو» نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی برای اجرای عملیات کوتاه مدت چند روزه در رفح، چراغ سبز نشان داده است.

به گفته این منبع، هدف از این اجرای این عملیات، وانمود کردن پیروزی در جنگ به وزرای افراطی کابینه نتانیاهو است. «ویلیام برنز» رئیس سازمان اطلاعات مرکزی آمریکا (سیا) و «دیوید بارنیا» رئیس موساد نیز درباره اجرای این عملیات هماهنگی انجام داده‌اند.

این منبع افزود که برنز با نتانیاهو نیز در این خصوص تلفنی گفت‌وگو و تأکید کرد که در صورت مخالفت نخست وزیر این رژیم با اجرای عملیات محدود در رفح، دولت آمریکا ممنوعیت انتقال مهمات و تجهیزات جنگی به اسرائیل را اتخاذ خواهد کرد.

به گفته این منبع، نتانیاهو همچنان سعی دارد تاریخ پایان جنگ را مشخص نکند و از دولت آمریکا هم این موضوع را درخواست کرده است. او به میانجی مصری نیز ابلاغ کرده که حاضر است بدون ارائه تعهد کتبی، از انجام عملیات نظامی خودداری کند به شرط آنکه تاریخ پایان یافتن جنگ را تعیین نکند.

این منبع همچنین گفت که دولت آمریکا به شرکای اروپایی خود نیز محدود بودن عملیات در رفح را اعلام کرده است.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • درباره تیرباران اولین وزیر زن در ایران
  • چراغ سبز آمریکا به رژیم صهیونیستی برای عملیات «محدود» در رفح
  • رد شدن توافق آتش‌بس از سوی نتانیاهو
  • پاکستان: نه پایگاه نظامی به آمریکا داده و نه خواهیم داد
  • پاکستان: دیکته خارجی را درباره پروژه مشترک گازی با ایران نمی‌پذیریم
  • چرا نتانیاهو نمی‌خواهد جنگ در غزه تمام شود؟
  • محدودیت ترافیکی روز برگزاری مراسم یادواره شهدای بازی‌دراز
  • اسموتریچ: ارتش باید امروز وارد رفح شود
  • نتانیاهو از رفتن به زندان جان به در برد
  • سفرهای سریالی مقامات سعودی به پاکستان برای تجارت و سرمایه‌گذاری