Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «شبکه خبر»
2024-04-26@18:25:42 GMT

سعدالحریری وارد فرانسه شد

تاریخ انتشار: ۲۷ آبان ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۵۶۷۸۵۱۱

‍‍‍‍‍‍

دو هفته پس از استعفای نخست وزیر لبنان در عربستان، سعد حریری وارد فرانسه شد. به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شبکه خبر، حریری در صفحه شخصی خود در فضای مجازی نوشت: برای ترک ریاض در مسیر فرودگاه هستم. حریری افزود: اقامتم در عربستان برای رایزنی درباره لبنان و روابط آن با جهان عرب بود. بیشتر رسانه های فرانسه به نقل از کاخ ریاست جمهوری اعلام کردند: حریری ناهار مهمان مکرون در الیزه است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این در حالیست که تاکنون خبری از ورود حریری به پاریس منتشر نشده است. قرار است سعد حریری و خانواده اش از طریق فرودگاه نظامی بورژه وارد پاریس شود. هنوز در خصوص محل اقامتشان هم حرفی بهمیان نیامده است.ریاست جمهوری لبنان پیش از این اعلام کرده بود، حریری امروز شنبه ۲۷ آبان به همراه خانواده اش در فرانسه خواهد بود و پس از آن به بیروت می آید. پس از دیدار وزیر خارجه فرانسه با ولیعهد عربستان، کاخ الیزه اعلام کرد، سعد حریری که دارای تابعیت فرانسوی هم هست، دعوت فرانسه برای سفر به این کشور را پذیرفته است. قرار است سعد حریری با امانوئل مکرون" رئیس جمهوری فرانسه دیدار کند. نخست وزیر لبنان دو هفته پیش در عربستان از سمتش استعفا کرد، اما رئیس جمهور لبنان این استعفا را نپذیرفته است  همچین، عربستان در اعتراض به اظهارات وزیر خارجه آلمان سفیر خود را در این کشور فرا خواند. عربستان سفیر آلمان در ریاض را هم احضار کرد.وزیر خارجه آلمان  در دیدار با همتای لبنانی خود از سیاست عربستان در قبال سعدحریری و لبنان انتقاد کرده و آن را غیرمعمول دانسته بود. زیگمار گابریل با بیان اینکه "روح ماجراجویی" در عربستان گسترش یافته، تاکید کرد: اروپا در برابر چنین مسئله‌ای سکوت نخواهد کرد.  دانلود   

منبع: شبکه خبر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irinn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبکه خبر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۶۷۸۵۱۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

وزیر دفاع جمهوری اسلامی ایران وارد قزاقستان شد

امیر سرتیپ آشتیانی وزیر دفاع و پشتیبانی نیرو‌های مسلح جمهوری اسلامی ایران به منظور شرکت در اجلاس وزرای دفاع عضو شانگهای وارد آستانه پایتخت قزاقستان شد.

 سخنرانی و دیدار با وزاری دفاع عضو شانگهای از برنامه‌های امیر سرتیپ آشتیانی در این سفر دو روزه خواهد بود.

باشگاه خبرنگاران جوان سیاسی دفاعی امنیتی

دیگر خبرها

  • وزیر دفاع جمهوری اسلامی ایران وارد قزاقستان شد
  • وزیر کشور وارد مشهد شد
  • تصاویر نادر رنگی از اوج قدرت آلمان نازی / ماشین‌های خودران در نیم قرن پیش / زنجیره اتفاقات پس از ترور رفیق حریری / تماشای زیبایی‌های جهان از آسمان با کیفیت 4K
  • وزیر جنگ اسرائیل: در حال انجام «عملیات تهاجمی» گسترده علیه کل جنوب لبنان هستیم
  • (ویدیو) استقبال سرد چینی‌ها از بلینکن
  • وزیر جنگ رژیم صهیونیستی: نبرد آتی در جبهه شمال تعیین کننده است
  • استقبال سرد چینی‌ها از بلینکن
  • بلینکن وارد چین شد
  • نخست‌وزیر سابق فرانسه مجرم شناخته شد
  • رئیسی با استقبال نخست وزیر سریلانکا وارد این کشور شد