Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش وانانیوز، 

حجت الاسلام سید ناصر موسوی لارگانی در گفت‌وگویی، در خصوص صحبت‌های اخیر وزیر امور خارجه فرانسه در عربستان که گفته بود برنامه موشکی ایران و نفوذ این کشور در منطقه نگران کننده است، اظهار کرد: در بحث برجام قطعا بعضی از کشورهای اروپایی مانند فرانسه و انگلستان از متحدان آمریکا هستند و علی‌رغم اینکه در لفظ اعلام کردند که ما با آمریکا کاری نداریم و چون ایران به تعهداتش در برجام عمل کرده است پایبند به برجام هستیم، اما ثابت کردند که در عمل به گونه دیگری رفتار می‌کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: از اول انقلاب تاکنون نمی‌گوییم کشور عربستان، می‌گوییم آل سعود که در آنجا حاکم هستند و با تمام برنامه‌های جمهوری اسلامی ایران از ابتدا مخالف بودند و هر جایی که می‌دیدند دشمنی بر ضد نظام ایران است از آن حرکت حمایت مالی می‌کردند. نمونه‌اش جنگ تحمیلی بود.

این عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: هم‌اکنون هم حضور وزیر خارجه فرانسه در عربستان شاید مؤید این مطلب باشد که آل سعود به فرانسه وعده و وعیدهایی داده است. همان‌طور که دیدید در عربستان کارها دستوری انجام می‌شود همان‌طور که نخست‌وزیر لبنان به دستور سعودی‌ها در عربستان استعفا داد.

موسوی لارگانی گفت: از اول کشورهای غربی و عربستان از پایه و اساس با نظام اسلامی ایران مخالف بودند و دوست نداشتند ایران پیشرفت کند.

نماینده مردم فلاورجان در مجلس، ادامه داد: این مطالب بیانگر این است که عربستان سیاست دورویی دارد و از نفوذ و پول خود سوء استفاده و بعضی از کشورها را خریداری می‌کنند. ما در اینجا به هوشیاری و تیزبینی رهبری بیشتر پی می‌بریم. ایشان به مذاکره کنندگان گفتند که این‌ها عهد شکن هستند. از طرفی یک شرکت فرانسوی با ایران قرارداد نفتی بسته است و از طرفی هم اعلام می‌کند اگر آمریکا تحریم کند نمی‌تواند در ایران به کار خودش ادامه دهد.

وی بابیان اینکه این موارد نشان می‌دهد که کشورهای غربی هم سرسپرده آمریکا هستند، گفت: این کشورها به هیچ وجه به تعهدات خود عمل نمی‌کنند. از همان اول که مذاکرات هسته‌ای آغاز شد بحثی در خصوص برنامه موشکی ایران نبود. همان سخن رهبری که فرمودند "اگر شما یک قدم عقب نشینی کنید آن‌ها صد قدم جلو می‌آیند" به منصه ظهور رسیده است. مسلم است که اگر ما برنامه هسته‌ای را کنار بگذاریم آن‌ها بحث حقوق بشر، برنامه موشکی و حزب‌الله را پیش می‌کشند.

موسوی لارگانی افزود: کشورهای اروپایی مانند فرانسه و انگلستان که سر میز مذاکره با ایران نشستند به هیچ وجه در خصوص برنامه موشکی ایران سخنی نگفتند، اما الآن می‌آیند و از برنامه موشکی ایران ابراز نگرانی می‌کنند چون نظام ایران استخوانی در گلوی اروپا، آمریکا، صهیونیست‌ها و آل سعود است. این را بدانند که 8 سال در برابر ایران جنگیدند اما کاری از پیش نبردند چون نظام اسلامی پشتوانه مردمی داشت. هم‌اکنون هم علاوه بر پشتوانه مردمی دارای قدرت نظامی فوق‌العاده‌ای است.

نماینده مردم فلاورجان در مجلس، خاطرنشان کرد: نتیجه می‌گیریم که سخنان اخیر وزیر امور خارجه فرانسه در عربستان در راستای سیاست‌های آمریکا و وعده‌هایی است که آل سعود به آن‌ها می‌دهند تا نفت فراوان در اختیار اروپا قرار دهند. این وعده‌ها سبب می‌شود که چنین سخنان نسنجیده‌ای را ایراد کنند.

منبع: وانا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت vananews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «وانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۶۸۰۰۹۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سفر وزیر خارجه آمریکا به عربستان | گفت و گوی مهم برای آتش بس در غزه

به گزارش همشهری انلاین وزارت امور خارجه آمریکا شنبه شب در بیانیه‌ای اعلام کرد آنتونی بلینکن دوشنبه و سه شنبه آینده به عربستان سفر خواهد کرد تا در مورد تلاش های جاری برای دستیابی به آتش بس در غزه با مقامات سعودی گفت‌وگو کند.

در ادامه بیانیه آمده است: وزیر خارجه آمریکا در سفر خود به عربستان بر اهمیت جلوگیری از گسترش درگیری و تلاش برای دستیابی به صلح و امنیت در منطقه تأکید خواهد کرد.

وزارت خارجه آمریکا در ادامه اعلام کرد بلینکن در سفر خود به عربستان سعودی در نشست وزیران شورای همکاری خلیج فارس با هدف تقویت هماهنگی امنیت منطقه ای شرکت خواهد کرد.

کد خبر 847622 برچسب‌ها خبر ویژه ایالات متحده آمریکا

دیگر خبرها

  • امنیت خلیج فارس با مشارکت کشورهای ساحلی تامین می‌شود
  • وزیر امور خارجه: امنیت خلیج فارس فقط با مشارکت کشورهای ساحلی تأمین می‌شود
  • امیرعبداللهیان: امنیت خلیج فارس با مشارکت تمامی کشورهای ساحلی تامین می‌شود
  • سپاه بزرگترین نیروی ضد تروریسم جهان است/ آمریکا به دنبال آتش بس در غزه نیست
  • کنعانی: ایران برخورد پلیسی با دانشجویان را در دانشگاه‌های آمریکا نمی‌پذیرد
  • هشدار اسرائیل به نمایندگان دیپلماتیک خود در سراسر جهان/ آغاز سفر منطقه‌ای وزیر خارجه آمریکا از عربستان/ دیدار وزیر امور خارجه بحرین با بشار اسد
  • کاخ سفید: بلینکن برای برقراری آتش‌بس ۶ هفته‌ای در غزه تلاش می‌کند
  • جدیدترین اظهارنظر وزیر خارجه عربستان درباره جنگ غزه
  • سفر وزیر خارجه آمریکا به عربستان | گفت و گوی مهم برای آتش بس در غزه
  • وزیر خارجه آمریکا به عربستان می‌رود