Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری شبستان: هفتمین ویژه‌ برنامه استانی "میهمانی از سرزمین کتاب " و اختتامیه طرح سراسری کتاب و کتابخوانی در تبریز برگزار شد.

به گزارش خبرگزاری شبستان از تبریز به نقل از روابط عمومی اداره کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان آذربایجان شرقی، مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان آذربایجان شرقی، در این ویژه‌برنامه ضمن عرض تسلیت به بازماندگان زلزله کرمانشاه و نیز تسلیت رحلت جانسوز پیامبر اکرم (ص) و امام حسن مجتبی(ع) گفت: هدف از اجرای این برنامه توجه بیشتر بزرگترها و کودکان به امر مطالعه کتاب با استفاده از روش و تکنیک‌های خاص نمایش خلاق و قصه‌گویی می‌باشد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


 وی عنوان کرد: قصه‌گویی یکی از موثرترین و تاثیرگذارترین تکنیک‌ها در امر ترغیب کودکان و نوجوانان به فرهنگ مطالعه و کتابخوانی می‌باشد. 
وی تصریح کرد: امروزه آمار سرانه مطالعه در بین کودکان پیشی گرفته و کودکان نسبت به بزرگترها نسبت به امر مطالعه بیشتر علاقه‌مندی نشان می‌دهند.
یوسف‌زاده بیان داشت: افزایش سرانه کتابخوانی و خرید کتاب از شاخصه‌های توسعه فرهنگی می‌باشد و در این عرصه کانون پرورش فکری استان گام‌های موثری برداشته است. 
وی ادامه داد: کانون پرورش فکری استان در راستای کمک به بهبود میزان مطالعه در بین کودکان و نوجوانان اقدام به برگزاری ویژه‌برنامه بین‌المللی قصه‌گویی کرده‌است و این امر خانواده‌ها را درگیر مطالعه و کتابخوانی می‌کند. 
یوسف‌زاده در ادامه سخنان خود گفت: به مناسبت هفته کتاب علاوه بر اجرای برنامه‌های مختلف با اهدای 5000 جلد کتاب به مدارس و پایگاه‌های مساجد به اجرای مسابقات پرداخته‌ایم.
مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان افزود: برای هفتمین ویژه‌برنامه استانی میهمانی از سرزمین کتاب 28 نفر از مرحله کتابسازی و 41 نفر در معرفی کتاب به روش نمایش خلاق و اختتامیه طرح سراسری کتاب و کتابخوانی 220 اثر در قالب طرح کتاب و کتابخوانی به دبیرخانه ویژه‌برنامه ارسال شده بود که 35 اثر برگزیده شده بودند که در این ویژه‌برنامه از صاحبان آثار تقدیر به عمل آمد.
وی خاطرنشان کرد: برگزیدگان هفتمین ویژه‌برنامه استانی میهمانی از سرزمین کتاب در بخش‌های معرفی کتاب به صورت مجازی، طراحی پوستر، سرود، شیوه و طرح‌های خلاقانه کتابخوانی می‌باشند. که برگزیدگان لوح‌های تقدیر خود را از آقای یوسف‌زاده مدیر کل کانون دریافت نمودند. 
وی خاطرنشان کرد: همچنین برگزاری « آیین‌های جشن کتاب » در سراسر استان به میزبانی تمامی مراکز کانون با حضور کودکان و نوجوانان و اجرای برنامه‌های متنوع همراه بود. 
گفتنی است، در ادامه هفتمین ویژه‌برنامه استانی میهمانی از سرزمین کتاب نمایشگاه آثار برگزیده کودکان و نوجوانان در بخش‌های ادبی، هنری و فرهنگی توسط مدیر کل کانون افتتاح شد. 
لازم به ذکر است، علاقمندان می توانند جهت دریافت اسامی برگزیدگان به سایت kanoonnews.ir مراجعه کنند.

پایان پیام/533

منبع: شبستان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۶۸۰۹۹۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پیگیری تولید برنامه های خلاق و پویا ویژه کودک ونوجوان

 به گزارش خبر گزاری صداوسیما مرکز کرمان مدیر عامل کانون‌پرورش فکری کودکان و نوجوانان و معاون وزیر اموزش و پرورش در دیدار نماینده ولی فقیه در استان  کرمان گفت : رهبرمعظم  انقلاب به حوزه کودک و نوجوان وکانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان دقت ویژه ای دارند در طول سالهای گذشته دست اندکاران کانون در دیدار با رهبر معظم انقلاب توصیه های پیرامون کودک و نوجوان و اهمیت کانون دریافت کردند از جمله اینکه برنامه های خلاق و پویا ویژه انها طراحی شود و در دل انها بذر ایمان کاشته شود به همین منظور استفاده ار ابزار هنر میتواند در کانون بسیار موثر باسب محور فعالیتها در کانون کتابست.
علامتی با تاکید بر پیگیری سه سیاست  از جمله  رصد وبررسی سیاست مرکز محوری  در سفر های استانی،حوزه دفاع مقدس  بطور ویژه در این استان با حضور شهدای اخیر حمله تروریستی که ثلث انها کودک و نوجوان بودند و وجود مزار مطهر سردار سلیمانی مورد توجه است و برخی فعالیتهای فرهنگی در این خصوص شروع شده و پراکندگی و پهناور بودن استان ایجاب میکند متناسب با زیست بوم استان منطقه به منطقه برنامه ریزی کنیم  که در تمام‌موارد ظرفیت روحانیت و امام‌جمعه ها بسیار اهمیت دارد.

 بگفته وی یکی از محصولات ما فیلم بچه زرنگ‌است که ایدئولوژی حب وطن حس مسئولیت دارد و سیاست دیگر ما  نوجوان‌محوریست و رمانها و فیلمهای نوجوان در دستور کار ماست.
در ادامه حجت الاسلام والمسلمین علیدادی سلیمانی نماینده ولی فقیه در استان افزود نظام تعلیم و تربیت در انسانها به گونه ایست که مربی همه کاره نیست و نمیتواند تمام بحث تربیت را یدک بکشد بنابراین حتما باید سهمی برای متربی قائل شد یعنی  خودش پذیرش و اختیار داشته باشد ..
 وی تاکید کرد:لازم است برای تربیت گروه سنی کودک و نوجوان همه ی ظرفیتها و امکانات تعلیم و تربیت بکار گرفته شود .  

 

            

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

دیگر خبرها

  • اماندهی حریم کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان خوزستان
  • تماشاخانه سیار کانون پرورش فکری به کرمان آمد
  • پیگیری تولید برنامه های خلاق و پویا ویژه کودک ونوجوان
  • برگزاری جشنواره هنر‌های نمایشی کودکان و نوجوانان در همدان 
  • تحریر زندگی شهدای کودک و نوجوان حادثه تروریستی گلزار شهدای کرمان
  • تماشاخانه سیار کانون میهمان همدان
  • ماموستا رستمی: فضای کتابخوانی در استان کردستان تقویت شود
  • معرفی نامزدهای ایرانی کتاب‌ برای کودکان با نیازهای ویژه
  • نخستین مرکز تخصصی نجوم و رصد استان در شهرستان بروجن راه اندازی می‌شود
  • چالشی به نام سرانه مطالعه در ایلام/ کتاب همچنان مغفول است