Web Analytics Made Easy - Statcounter

مدیرکل بیمه سلامت استان قم بدهی‌های معوقه به پزشکان را مورداشاره قرار داد و گفت: به پزشکان عمومی معوقات ماه فروردین امسال پرداخت‌شده و از این تاریخ به بعد مبلغی به آن‌ها پرداخت‌نشده است.

محمدرضا فخاریان قمی در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در قم، با بیان اینکه از ابتدای آبان ماه برخی از آزمایشگاه‌ها و درمانگاه‌ها دفترچه بیمه سلامت را قبول نمی‌کنند، اظهار داشت: بر اساس قانون بودجه سال 96، بند (الف) تبصره 17 ارائه بحث بیمه تعریف‌شده برای کلیه اقشار که به‌صورت رایگان تحت پوشش بیمه سلامت قرار گرفته‌اند، حتی‌الامکان از طریق نظام ارجاع پزشک خانواده و در مراکز دانشگاهی خواهد بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با اشاره به اجرایی شدن این قانون از اول آبان ماه گفت: در حال حاضر ارگان‌های نظارتی از سازمان خواسته‌اند که چرا این قانون را اجرا نکرده‌اید، سازمان نیز ابلاغ کرده که تنها دارندگان دفترچه بیمه سلامت همگانی می‌تواند به بخش دولتی مراجعه کند یعنی از ابتدای آبان قانون بودجه سال 96، اجرایی شده است.

مدیرکل بیمه سلامت استان قم عامل اجرایی شدن این قانون را فقط کمبود بودجه ندانست و ابراز داشت: دلیل اینکه این قانون در استان از ابتدای آبان ماه اجرایی شده است، مربوط به قانون بودجه سال 96 است که باید اجرا می‌شده و تنها به عامل بودجه برنمی‌گردد.

فخاریان قمی با تأکید بر اینکه این قانون باید اجرایی می‌شده است، افزود: بیمه سلامت همگانی دستور رهبر معظم انقلاب است و باید اجرایی شود.

وی بدهی‌های معوقه به پزشکان را مورداشاره قرار داد و گفت: تاکنون در بیشتر بیمارستان‌های دولتی معوقات آبان سال گذشته را پرداخت کرده‌ایم اما از آبان سال گذشته به این‌طرف به پزشکان پولی پرداخت‌نشده است و به پزشکان عمومی نیز معوقات ماه فروردین امسال پرداخت‌شده و از این تاریخ به بعد مبلغی به آن‌ها پرداخت‌نشده است.

مدیرکل بیمه سلامت استان قم بین کرد: از 40 میلیون نفری که بیمه‌شده‌اند 23 میلیون نفر از آن‌ها بیمه روستایی هستند که حق بیمه آن‌ها را دولت پرداخت می‌کند، همچنین 10 الی 11 میلیون نفر بیمه سلامت همگانی نیز حق بیمه سلامت آن‌ها را دولت پرداخت می‌کند.

فخاریان قمی با اشاره به آخرین آمار بیمه‌شدگان سلامت در استان قم گفت: بیش از 470 هزار نفر در قم بیمه سلامت هستند.

انتهای پیام/

R7854/P41362/S6,62/CT1

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۶۸۱۸۲۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

توریسم درمانی در حال ترک ایران است؛ عراقی‌ها هم دیگر نمی‌آیند

آفتاب‌‌نیوز :

 شاید فکر کنیم شرایط فرهنگی و اجتماعی ایران مانع از سفر توریست سلامت به ایران می‌شود، ولی واقعیت تلخ این است که حتی افراد مقید و مذهبی عراقی هم در حال کج کردن مسیرشان از مشهد و تهران به سمت مسقط هستند. چرایی این اتفاق درحالی‌که مسئولان وزارت بهداشت دائما بر جذب توریست سلامت تاکید می‌کنند قابل تامل است.

واقعیت این است که متاسفانه بعضی انجمن‌های پزشکی تخصصی با پوشیدن قبای مردم‌دوستی و دلواپسی برای سلامت مردم قصد دارند انحصار خاصی در فعالیت‌های پزشکی به‌خصوص حوزه زیبایی ایجاد کنند. بخواهیم یا نخواهیم هزاران پزشک عمومی و متخصص در ایران وارد حوزه زیبایی شده‌اند که به‌شدت مورد توجه توریست‌های سلامت است. اما متاسفانه شاهد هستیم گروه‌های خاص بعضا با لابی و فشار و نفوذ بر وزارت بهداشت می‌خواهند محدودیت‌های بیش از پیش برای پزشکان شاغل ایجاد کنند. درواقع می‌توان گفت انجام کار‌های زیبایی غیرعلمی و غیرقانونی برای آرایشگران به‌غایت راحت‌تر است تا یک پزشک عمومی یا متخصص!

«هرکس این شرایط را قبول ندارد بگوید بلیت هواپیمایش را هم می‌گیرم برود.» این واکنش یکی از استانداران کشور به گلایه‌های پزشکان است. از قضا استاندار مورد نظر پزشک هم هست! کج‌سلیقگی‌های مسئولان و رسانه‌ها در قبال کادر درمان و پزشکان و پرستاران شاید یکی از دلایلی باشد که توریسم سلامت را تحدید و تهدید می‌کند.

طبق بررسی‌های آماری، پرستاران که یکی از ستون‌های مهم امر توریسم سلامت هستند، طی چند سال گذشته در کنار پزشکان به صدرنشین‌های خروج از کشور تبدیل شده‌اند. آیا پزشکان متبحر در حوزه زیبایی و پوست و مو وقتی با موج رسانه‌ای انبوه علیه عمل‌های زیبایی در رسانه‌ها مواجه می‌شوند باید امیدوار به بقای این صنعت در کشور باشند؟ محدودیت برای کلینیک‌های زیبایی در شهر‌های توریستی و حتی زیارتی از سوی افراد خارج از حوزه سلامت باعث جذب توریست سلامت می‌شود یا دفع آن؟

چه دوست داشته باشیم چه نداشته باشیم اقتصاد سلامت و درمان‌محور یکی از راه‌های کسب درآمد و رونق و جهش اقتصادی است. این جهش و رونق بدون شک با جذب سرمایه امکان‌پذیر است. سرمایه‌هایی که حتی محدودیت‌های مالی و تحریمی وضع‌شده بر ایران نمی‌تواند مانع واردات آن شود. عایدی سرمایه وارداتی برای انجام فعالیت‌های درمانی تنها به رونق حوزه سلامت منجر نمی‌شود. یک توریست سلامت می‌تواند همراه داشته باشد و از صنعت‌های هتل‌داری و گردشگری و... ایران هم بهره‌مند شود.

برنامه‌ریزی فوری و عاجل برای امر توریسم و گردشگری سلامت باید در اولویت قرار بگیرد تا ایران از توانایی تبدیل شدن به هاب حوزه سلامت عقب نماند! یادمان نرفته چند سال پیش صف‌های ایرانی‌هایی که برای تزریق واکسن در مرز‌های شمال‌غربی و شمالی کشور ایجاد شده بود. این صف‌ها باید معکوس شود؛ و صد البته اگر خودمان را با آمار‌های درمان اتباع افغانستانی در ایران به‌عنوان گردشگر سلامت گول نزنیم!

دیگر خبرها

  • دردسر جدید بیمه‌ها برای داروخانه داران/ بدهی ۲۶ همتی سازمان‌های بیمه‌گر به داروخانه‌ها
  • توریسم درمانی در حال ترک ایران است؛ عراقی‌ها هم دیگر نمی‌آیند
  • جزئیات تازه از پرداخت یارانه دارو و بیمه سلامت
  • پرداخت یارانه دارو ربطی به بیمه سلامت ندارد
  • ثبت بیش از ۲ میلیون و ۶۰۰ هزار تردد بین استانی در خوزستان
  • کاهش ۱۸ درصدی وقوع سرقت در کرمانشاه
  • وقوع ۱۰۴ حریق و حادثه در سمنان/ ۲۷۸۵ نفر با آتش نشانی تماس گرفتند
  • تمدید اعتبار بیمه‌ای بیمه شدگان روستایی در خوزستان
  • دارندگان سهام عدالت برای دریافت سود عجله کنند / فرصت یک هفته‌ای برای دریافت معوقات سود سهام عدالت
  • تشکیل ۱۰۶۷ پرونده تعزیراتی در فروردین سال جاری