Web Analytics Made Easy - Statcounter

وزارت دفاع آمریکا قرارداد فروش سامانه‌های دفاع ضدموشکی پاتریوت به لهستان به ارزش ۱۰.۵ میلیارد دلار را تأیید کرد.

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری تسنیم به نقل از دویچه‌وله، ایالات متحده در اقدامی برای تقابل با توانمندی‌های نظامی روسیه، قرارداد 10.5 میلیارد دلاری فروش سامانه‌های ضدموشکی پاتریوت به لهستان را تأیید کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

طبق این قرارداد انتظار می‌رود که لهستان 208 موشک پاتریوت از نوع PAC-3، همچنین 16 لانچر M903، چهار رادار AN/MPQ-65، چهار ایستگاه کنترل و تجهیزات مرتبط با آن را از آمریکا دریافت کند.

این سامانه ضدموشکی که ساخت شرکت ریتئون آمریکا هستند، توانایی تشخیص، ردیابی و درگیری با پهپادها، موشک‌های کروز و موشک‌های بالستیک تاکتیکی کوتاه‌برد را دارد.

در بیانیه‌ای که وزارت دفاع آمریکا منتشر کرد، آمده است: «یک اروپای ایمن دارای توان بازدارندگی در برابر تهدیدهای هوایی و موشکی و دیگر حملات، منجر به تقویت صلح و ثبات درون ناتو و قاره اروپا می‌شود».

این قرارداد از آنجا که شامل فروش فناوری‌های نظامی پیشرفته به یک کشور خارجی است، باید به تأیید کنگره آمریکا نیز برسد. کنگره آمریکا باید طی 15 روز آتی، اگر اعتراضی به قرارداد دارد، آن را اعلام کند. هرچند از آنجا که دو کشور روابط نظامی نزدیکی با یکدیگر دارند، انتظار می‌رود این قرارداد به سرعت تأیید شود.

انتهای پیام/

R1016168/P36439/S8,1128/CT10 موضوعات مرتبط اخبار آمریکا ناتو

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۶۸۱۹۰۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

قرارداد ۲.۷میلیارد دلاری با پتروشیمی‌ها برای تولید بنزین

با توجه به افزایش مصرف بنزین حدود ۲.۷ میلیارد دلار با پتروشیمی‌ها قرارداد بسته شده که در سال جاری بخشی از ظرفیت خود را به حوزه تولید بنزین اختصاص دهند. - اخبار اقتصادی -

به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری تسنیم، بررسی ها نشان میدهد در محاسبات اولیه تبصره هدفمندی یارانه ها کم براوردی صورت گرفته است، در حال حاضر پیش بینی می شود در یک سناریو بدبینانه دولت حدود  300 هزار میلیارد تومان نیاز دارد که در طول سال منابع مربوط به تبصره 8 یا جدول 14 مرتبط با هدفمندی یارانه ها را ترمیم کند.

با توجه به درآمد‌ها و هزینه‌هایی که وجود دارد اگر دولت این جبران هزینه را انجام ندهد ممکن است دچار کسری بشود، یکی از دلایل عمده آن هم این است که طبق اعلام نمایندگان عضو کمیسیون تلفیق بودجه سال گذشته به جای صادرات بنزین، حدود دو میلیارد دلار بنزین وارد کردیم و در منابع و مصارف تبصره هدفمندی یارانه ها ناترازی ایجاد شده و امسال نیز ادامه خواهد یافت.

در همین خصوص حاجی بابایی رئیس کمیسیون تلفیق بودجه 1403 با اشاره به اینکه، تبصره  هدفمندی یارانه ها مرتبط با منابع درامدی ناشی از بنزین و گازوئیل و نفت کوره و نفت خام و این‌ها است، گفت:  چون 123-124 میلیون لیتر در داخل مصرف می‌کنیم آن میزانی که باید صادر می‌کردیم دیگر نمی‌توانیم صادر بکنیم.

به گفته حاجی بابایی بر این  اساس در بعضی از مصارف تعریف شده هدفمندی یارانه ها دچار مشکل می‌شویم، سال گذشته دو میلیارد دلار بنزین وارد کردیم، امسال هم دو میلیارد دلار باید وارد کنیم.

رییس کمیسیون تلفیق بودجه 1403 اعلام کرد، امسال 2.7 میلیارد دلار با پتروشیمی‌ها قرارداد بسته شده که بتوانند بنزین تولید کنند. این‌ها یک سری موارد  است که تبصره 14 هدفمندی یارانه ها یا تبصره 8 قانون بودجه 1403  یا جدول شماره 14  را با مشکل جدی روبرو کرد. 

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • ایران ۶۲ میلیون دلار به همراه دیرکرد غرامت از هند دریافت می کند
  • رده‌بندی گران‌ترین قراردادهای تاریخ با ورزشکاران
  • موشک‌های پاتریوت آمریکا مقهور موشک‌های بالستیک ایران شد
  • ناو سپاه از مدار صفر درجه عبور کرد
  • فلسطین کرونیکل: پاتریوت آمریکا در برابر بالستیک ایرانی به هیچ کاری نیامد | ادعای اولیه چگونه نقش بر آب شد؟
  • تاییدتشکیل سازمان «سپند»/ آغاز ثبت‌نام نمایندگان کاندیداها در سامانه داوطلب
  • فلسطین کرونیکل: پاتریوت آمریکا در برابر بالستیک ایرانی به هیچ کاری نیامد
  • سایه مستدام جنگ بر اروپای مدعی دیپلماسی
  • قرارداد ۲.۷میلیارد دلاری با پتروشیمی‌ها برای تولید بنزین
  • جریمه 200 میلیون دلاری بزر‌گترین اپراتور بی‌سیم آمریکا به دلیل فروش اطلاعات کاربران