Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گفته نمایندگان مجلس افغانستان ، پیمان امنیتی افغانستان و آمریکا هیچ سودی برای این کشور نداشته است.

به گزارش سرویس بین الملل  خبرگزاری صدا و سیما  از کابل ، اعضای مجلس نمایندگان افغانستان بر لغو پیمان امنیتی کابل- واشنگتن تاکید کردند.
بر اساس این گزارش ، اعضای مجلس نمایندگان افغانستان در جلسه علنی امروز خود ضمن ابراز نگرانی از وخیم شدن وضع امنیتی افغانستان از عملی نشدن مفاد پیمان امنیتی کابل- واشنگتن به شدت انتقاد کردند و لغو این پیمان را خواستار شدند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


به گفته نمایندگان مجلس افغانستان ، پیمان امنیتی افغانستان و آمریکا هیچ سودی برای این کشور نداشته است.
خانم « نظیفه ذکی » نماینده مردم کابل گفت: پیمان امنیتی با آمریکا هیچ منفعتی برای افغانستان نداشته است و باید بازنگری شود.
وی تصریح کرد : افغانستان با آمریکا پیمان امنیتی منعقد کرده است اما استان کنر در شرق این کشور همه روزه هدف صدها فروند راکت قرارمی گیرد.
« همایون همایون » نایب اول مجلس نمایندگان که ریاست جلسه امروز را برعهده داشت گفت: پیمان امنیتی با آمریکا باید بازنگری شود و اگر این پیمان سودی ندارد و آمریکا نمی تواند صلح و ثبات را در افغانستان برقرار کند ، این پیمان هر چه زود تر لغو شود.
اعضای مجلس نمایندگان افغانستان همچنین به حملات راکتی از خاک پاکستان به استان کنر در شرق این کشور به شدت اعتراض کردند و خواستار پاسخگویی دولت دراین زمینه شدند.
این نمایندگان ازسکوت دولت افغانستان در برابر حملات راکتی از خاک پاکستان به استانهای شرقی از جمله کنر انتقاد کردند.

منبع: خبرگزاری صدا و سیما

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.iribnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری صدا و سیما» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۶۸۴۰۳۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دیدار رایزن فرهنگی ایران با معاون سیاسی طالبان 

سید روح‌الله حسینی، رایزن فرهنگی جمهوری اسلامی ایران در کابل، با مولوی عبدالکبیر، معاون سیاسی طالبان دیدار و درباره آخرین وضعیت روابط سیاسی و فرهنگی دو کشور بحث کردند.

حسینی به نقاط مشترک فراوانی که میان ایران و افغانستان از جمله دین، زبان، فرهنگ، تاریخ، ادبیات، جغرافیا، نژاد، مرز و ... وجود دارد، به وجود منافع مشترک ناشی از این نقاط اشتراک اشاره کرد و افزود: متاسفانه باید اعتراف کرد که با این حد از نقاط اشتراک، میزان حضور ایران در عرصه‌های فرهنگی و علمی در مقایسه با برخی دیگر از کشورها از وضعیت مناسبی برخوردار نیست.

رایزن فرهنگی ایران در پایان ضمن تأکید دوباره بر ضرورت نگاه عمیق به مقوله فرهنگ، خواهان تعیین تکلیف اتاق‌های ایران‌شناسی در دانشگاه‌های «کابل»، «ابوریحان»، «پروان» و «تعلیم و تربیت» گردید.

باشگاه خبرنگاران جوان افغانستان افغانستان

دیگر خبرها

  • ایران حمله تروریستی هرات را محکوم کرد
  • افغانستان در راه رسیدن به خودکفایی
  • کابل خطاب به مسکو: حکومت افغانستان فراگیر است
  • مخالفت عضو هیئت رئیسه مجلس با جدایی ری از تهران
  • روایت پالتیکو از اعمال نفوذ زلنسکی بر رئیس مجلس نمایندگان آمریکا
  • ۶ کشته براثر ریزش کوه و صاعقه در افغانستان
  • دیپلمات افغان: جهان به سمت تعامل با کابل پیش می‌رود
  • دیدار رایزن فرهنگی ایران با معاون سیاسی طالبان 
  • نمایندگان کارگران همدان با شهدا تجدید پیمان کردند
  • اعلام آمادگی ایران برای همکاری دفاعی و امنیتی با هند