Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-05-02@10:58:25 GMT

نشست فوری و ضد ایرانی اتحادیه عرب در سطح وزرای خارجه

تاریخ انتشار: ۲۷ آبان ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۵۶۸۶۰۶۸

نشست فوری و ضد ایرانی اتحادیه عرب در سطح وزرای خارجه

اتحادیه عرب قرار است فردا نشستی فوری و ضد ایرانی به درخواست عربستان در سطح وزرای خارجه اتحادیه عرب برگزار کند.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از «الیوم السابع»، در ادامه سیاست تنش آفرین عربستان در منطقه علیه ایران، روز یکشنبه (فردا) اتحادیه عرب نشستی فوری برای مقابله با آنچه «دخالت های ایران در منطقه» و «تلاش تهران برای به خطر انداختن امنیت جهان عرب» خوانده می شود، برگزار خواهد کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بر اساس این خبر این نشست به درخواست عربستان و با حمایت امارات، بحرین و کویت به ریاست «محمود علی یوسف» وزیر خارجه «جیبوتی» که ریاست دوره ای اتحادیه عرب را بر عهده دارد، برگزار خواهد شد.

قرار است پیش از آغاز این نشست ضد ایرانی، نشست دیگری با حضور نمایندگان مصر، عربستان، امارات، بحرین با حضور «احمد ابوالغیط» دبیرکل اتحادیه عرب با همین مضمون برگزار شود. این نشست با حضور وزرای خارجه کشورهای عربی و دبیرکل اتحادیه عرب ابتدا پشت درهای بسته برگزار و پس از آن در جلسه ای علنی پیگیری خواهد شد.

در حالی که ایران بارها اعلام کرده امنیت کشورهای همسایه ایران به معنای امنیت و ثبات ایران است و ادعاهای مکرر و بی اساس کشورهای عربی در خصوص اتهام دخالت ایران در امور داخلی این کشورها را رد کرده است، اما بازهم مسئولان عربی به سرکردگی عربستان به تنش آفرینی در فضای سیاسی و امنیتی منطقه دست زده و اتهام نخ نمای خود علیه ایران را تکرار می کنند.

منبع: مهر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۶۸۶۰۶۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

عربستان برای حمایت از اسرائیل ائتلاف عربی تشکیل می‌دهد

به گزارش همشهری آنلاین، البخیتی با انتشار پیامی تأکید کرد: «در زمانی که یمن و شام (لبنان و سوریه) مشغول جنگ با دشمن صهیونیستی هستند، عربستان با حضور وزیر خارجه آمریکا، نشست سران کشورهای حاشیه خلیج فارس را برگزار کرد تا ائتلاف عربی برای حمایت از امنیت اسرائیل تشکیل دهد.

کد خبر 848215 منبع: فارس برچسب‌ها اسرائیل خبر ویژه عربستان یمن و عربستان

دیگر خبرها

  • تصویری از میز غذای وزیر اقتصادمان در شهر ریاض عربستان
  • نقش سازنده سپاه در امنیت پایدار منطقه و مبارزه با تروریسم
  • درخواست ایران برای انتشار بیانیه ایپس آسیا درمحکومیت اسرائیل
  • تاکید کشورهای عربی و اروپایی بر پایان جنگ غزه و راه‌حل ۲دولتی در نشست ریاض
  • افق پیش رو در مناسبات با عربستان روشن است
  • نشست وزرای دفاع ناتو برای ادامه حمایت از اوکراین برگزار می‌شود
  • مخالفت ولیعهد عربستان با کوچ اجباری فلسطینیان
  • عربستان برای حمایت از اسرائیل ائتلاف عربی تشکیل می‌دهد
  • مقابله اتحادیه اروپا با بحران مهاجران با ابزار اخراج
  • گفتگوی وزرای خارجه آمریکا و ترکیه درباره آتش‌بس غزه