Web Analytics Made Easy - Statcounter

دکتر مرضیه مساعد روز شنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: این داروها شامل 2 محموله حاوی داروهای کمیابی نظیر ویال آلبومین، پتاسیم کلراید و آمپول اپی نفرین بود.
وی یادآوری کرد: همچنین محموله دارویی شامل قرص لوزارتان، قرص کاپتوپریل، قرص استامینوفن، پرل ژلوفن، قرص متفورمین، قرص گلی بنگلامید در اختیار بیماران زلزله کرمانشاه قرار گرفت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی یادآوری کرد: پس از بروز زلزله ستادهای بحران دانشگاه و معاونت غذا و دارو تشکیل شد و این مجموعه در آمادگی کامل قرار داشت.
مدیر نظارت بر دارو، فرآورده های بیولوژیک دانشگاه علوم پزشکی همدان ادامه داد: علاوه بر محموله داروهای کمیاب، 30 هزار عددسرنگ 3 میلی از انبار دارویی دانشگاه علوم پزشکی همدان به کرمانشاه ارسال شد.
به گزارش ایرنا دکتر مساعد گفت: همچنین یکصد کارتن شیرخشک از دانشگاه علوم پزشکی همدان در اختیار کرمانشاه قرار گرفته است.
وی ادامه داد: طبق هماهنگی های صورت گرفته 2 محموله کمک های غیرنقدی دارو سازان بخش خصوصی استان همدان شامل انواع سرم های تزریقی، شیر خشک، مواد غذایی، پوشاک و لوازم بهداشتی، شیشه شیر، آب معدنی، پتو، پوشاک به مناطق زلزله زده ارسال شد.
وی افزود: همچنین جمعی از پزشکان متخصص قلب و شرکت های تجهیزات پزشکی همدان اقدام به تهیه و ارسال ملزومات مصرفی پزشکی شامل انواع آنژیوکت، پد الکل، انواع گاز و باند ، چسب و مواد غذایی و لوازم بهداشتی به ارزش 310 میلیون ریال به این مناطق کردند.
به گزارش ایرنا زلزله یکشنبه شب (21 آبان) در بخش هایی از استان کرمانشاه رخ داد که تاکنون 436 کشته و 10هزار و 179 زخمی داشته است.
این زمین لرزه که کانون آن جنوب حلبچه عراق و نزدیک مرزهای استان کرمانشاه بوده زیان ها و آسیب های زیادی در استان های کرمانشاه به بار آورده است و تا کنون بیش از500 پس لرزه داشته است.
7526/2087
خبرنگار: علیرضا جهانگیری** انتشاردهنده: زهرا پیرنیا

منبع: جماران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamaran.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جماران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۶۸۶۸۸۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نقش موثر متخصصان مامایی در اجرای طرح جوانی جمعیت

محمدی رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان کرمانشاه گفت : شعار امسال روز مامایی با توجه به اهمیت موضوع جوانی جمعیت و فرزندآوری در کشورمان هر ماما یک سفیر جوانی جمعیت است که ۶۰ درصد تکالیف اجرای قانون جوانی جمعیت بر عهده وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی است.

محمدی بیان کرد: با توجه به قانون جوانی جمعیت و تکالیف وزارت بهداشت، حوزه مامایی بیشترین سهم را در اجرای این قانون دارند و بیشترین کنش را با زوجین دارند در واقع آنها در حوزه بهداشت، مشاوره ازدواج، مراقبت بارداری، آموزش‌های لازم فعال‌اند.

وی ادامه داد: در راستای اجرای قانون جوانی جمعیت، ترویج زایمان طبیعی به کمک متخصصان مامایی در دستور کار قرار گرفته و اطلاع‌رسانی خطرات سزارین به عنوان تهدید نسل به مادران باردار گوشزد می‌شود درحالی‌که زایمان طبیعی سبب کاهش خطرات فرزندآوری است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان کرمانشاه افزود: ارائه مشاوره و اصلاح سبک زندگی در زوجین جوان و اطلاع‌رسانی برای جلوگیری از روش‌های جلوگیری از بارداری به اطلاع خانواده‌ها می‌رسد.

محمدی خاطرنشان کرد: متخصصان رشته مامایی در چهار حوزه بهداشت، درمان، مراکز خصوصی و آموزش در دانشکده پزشکی مشغول فعالیت هستند و در بیمارستان‌ها و مراکز بهداشتی مشاوره و آموزش‌های لازم را به زوجین و مادران باردار ارائه می‌کنند.

وی اضافه کرد: در استان کرمانشاه ۸۵۰ متخصص و کارشناس مامایی وجود دارد که با تخصص خود در حوزه‌های مختلف به خانواده‌ها برای بهداشت و درمان و سلامت خانواده به‌ویژه مادران باردار و فرزندان کمک می‌کنند .

باشگاه خبرنگاران جوان کرمانشاه کرمانشاه

دیگر خبرها

  • ایجاد داروخانه دولتی ویژه بیماران خاص در کرمانشاه
  • خبر خوش قاضی‌زاده برای واردات تجهیزات پزشکی و داروهای جانبازان
  • خبر قاضی‌زاده برای واردات تجهیزات پزشکی و داروهای جانبازان
  • نیمار پس از کمک به سیل‌زدگان برزیل: دعا می‌کنم اوضاع به حالت عادی برگردد
  • ۴۷ درصد زایمان‌های استان همدان طبیعی است
  • موافقت رئیس جمهور با پیشنهاد استاندار کرمانشاه برای تشکیل کارگروه اشتغالزایی
  • ظرفیت کافی برای به‌کارگیری فارغ التحصیلان مامایی وجود ندارد
  • موافقت رئیس جمهور با پیشنهاد استاندار کرمانشاه مبنی بر تشکیل کارگروه اشتغالزایی
  • نقش موثر متخصصان مامایی در اجرای طرح جوانی جمعیت
  • کارگروه چابک و اثرگذار برای کاهش نرخ بیکاری