Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش ایرنا، سردار غلامرضا احمدی شنبه شب در مراسم یادواره سردار شهید زین الدین و 6 هزار شهید استان قم، در مجتمع فرهنگی امام خمینی گلزار شهدای علی بن جعفر (ع) شهر قم، بیان کرد: برگزاری مراسم یادواره شهدا فرصت مطلوبی است که فضای شهر به نور نام و یاد شهیدان روشن شود و همه مردم بار دیگر به این نکته متوجه کنند که هر چه داریم از برکت وجود شهیدان است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی بیان کرد: ملت ایران به امام راحل و شهیدان گرانقدر نهضت اسلامی، اطمینان می دهد که راه آنان را ادامه خواهد داد و تا لحظه ظهور امام زمان (عج) دست از مبارزه با دشمنان برنخواهد داشت.
وی ادامه داد: امروز به برکت خون شهیدان و پیروی مردم از ولایت فقیه، کار ملت ایران و جبهه مقاومت به جایی رسیده است که هزاران کیلومتر در جبهه منافع دشمنان پیش روی کرده و با قدرت به سمت هدف های از پیش تعیین شده حرکت می کند.
احمدی گفت: به شهید مهدی زین الدین و همه شهیدان والامقام می گوییم به برکت خون شما، دیگر از دفاع مظلومانه پشت مرزهای کشور خبری نیست و امروز ملت ایران دشمن را در سرزمین های تحت نفوذش تعقیب می کند.
وی بیان کرد: حماسه پیاده روی عظیم اربعین که نمایش قدرت جهان اسلام است و حضور باشکوه مردم در مراسم تشییع پیکرهای مطهر شهدای مدافع حرم، همگی نشان می دهد ملت و جوانان ما با وجود توطئه های دشمان در فضای مجازی و سایر عرصه ها، همچنان پاسدار ارزش های اسلامی و انقلابی هستند.
شهید مهدی زین ‏الدین در 18 مهرماه سال 1338 هجری شمسی، در خانواده‏ای مذهبی در شهر تهران متولد شد. با آغاز جنگ تحمیلی و رشادت ‏های فراوانی که شهید زین‏ الدین از خود نشان داد باعث شد تا فرماندهان مسئولیت‏ های حساس و کلیدی را به او واگذار کنند. بدین ترتیب، شهید زین‏الدین به عنوان مسئول شناسایی یگان ‏ها و پس از آن به عنوان مسئول اطلاعات عملیات سپاه دزفول و سپس مسئول اطلاعات عملیات محورهای سوسنگرد انتخاب شد.
او در عملیات بیت‏المقدس و آزادسازی خرمشهر، مسئولیت اطلاعات عملیات قرارگاه نصر را پذیرفت و در عملیات رمضان، به سرپرستی تیپ 17 علی‏ابن ابی‏طالب قم و سرانجام به فرماندهی لشکر 17 سپاه امام علی‏ بن ‏ابی ‏طالب(ع) قم منصوب شد.
در آبان سال 1363 شهید مهدی زین ‌الدین فرمانده لشکر 17 سپاه امام علی بن ابی طالب در دوران دفاع مقدس به همراه برادرش مجید (که مسئول اطلاعات و عملیات تیپ 2 لشکر علی‌بن ابیطالب(ع) بود) جهت شناسایی منطقه عملیاتی از کرمانشاه به سمت سردشت درحال حرکت بود که در درگیری با نیروهای ضد انقلاب به شهادت رسید.
بیست و چهارمین یادواره سردار شهید مهدی زین الدین و 6 هزار شهید استان قم با حضور سردار محمد رضا نقدی معاون فرهنگی و اجتماعی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، آیت الله علیرضا اعرافی مدیر حوزه های علمیه، آیت الله مقتدایی دبیر شورای عالی حوزه های علمیه، حجت الاسلام و المسلمین مجتبی ذوالنوری و احمد امیر آبادی نمایندگان مردم قم در مجلس شورای اسلامی، سید مهدی صادقی استاندار قم، جمعی از مسئولان ملی و استانی، روحانیت معزز و آحاد مردم شهید پرور استان قم برگزار شد.
در این مراسم از اولین جلد مجموعه نبردهای انقلابی که به کارنامه لشکر عملیاتی 17 علی بن ابی طالب (ع) در دوران دفاع مقدس می پردازد، رونمایی شد.
7405/ 6133/خبرنگار: سید محمد ابراهیم جنابان ** انتشار دهنده: جعفرمسلمی

منبع: جماران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamaran.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جماران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۶۸۹۷۴۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ایستادگی و مقاومت بارز ترین ویژگی های شهید قرنی است

به گزارش قدس خراسان به نقل از روابط عمومی منطقه پدافند هوایی شمال شرق امام رضا (ع)، حجت الاسلام والمسلمین محمد عدیده در مراسم سالروز شهادت سپهبد قرنی که با حضور فرماندهان و مسئولان در سینما قدس منطقه برگزار شد، ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهدای سر افراز ارتش جمهوری اسلامی ایران با اشاره به اینکه بررسی شخصیت فردی شهید قرنی، موضوع مهم برای الگوپردازی در جامعه به حساب می آید، اظهار کرد: ویژگی‌های ممتاز آن شهید گرانقدر، امروز برای گره گشایی بسیاری از مشکلات کارگشا است.

رئیس عقیدتی سیاسی منطقه پدافند هوایی شمال شرق با اشاره به ویژگی های شخصیتی شهید سپهبد محمد ولی قرنی، تصریح کرد: مهمترین ویژگی شهید قرنی علاوه بر مقاومت، داشتن بصیرت انقلابی بود.

وی افزود: شهید سپهبد محمد ولی قرنی انسان توانمند، آینده نگر بود که ارتش را بعد انقلاب اسلامی سر و سامان داده و از انحلال ارتش جلوگیری کرد و حضرت امام ( ره) نیز از ایشان حمایت کردند.

عدیده به نقش ارزشمند شهید قرنی در ارتش اشاره کرد و گفت:شهید قرنی از به تاراج رفتن تجهیزات پیشرفته ارتش جلوگیری کرد که آثار همین اقدام مهم وی در دوران دفاع مقدس متبلور شد و ارتش توانست با اتکا به نیروی انسانی مومن و توانمند و تجهیزات پیشرفته جلوی دشمنان بعثی و ایادی استکبار ایستادگی کند.

رئیس عقیدتی سیاسی منطقه پدافند هوایی شمال شرق کشور، داشتن صداقت، مبارزه با تجزیه طلبی، پاکسازی ارتش از مستشاران خارجی را از دیگر اقدامات و خصوصیات مهم شهید قرنی برشمرد و خاطرنشان کرد: امثال قرنی ها باید شهید می شدند تا با شهادت به سعادت دنیوی و اخروی برسند.

دیگر خبرها

  • ماجرای طعم شیرین آخرین دعای کمیل شهید زین الدین
  • میرزا مهدی آشتیانی؛ جمع بین نبوغ و تبحر
  • برگزاری محفل انس با قرآن کریم در منزل شهیدان خلیل سلیمی و محمدباقر سلیمی + تصاویر
  • حرکت به سمت بیانیه گام دوم انقلاب وظیفه اصلی فرماندار کاشان
  • عملیات «وعده صادق» اثبات ایستادگی رهبر و ملت ایران بر مواضع نظام بود
  • ابعادی از ظهور قدرت ایران در عملیات «وعده صادق»
  • ایران؛ ظهور یک ابر قدرت در عرصه بین الملل
  • ایستادگی و مقاومت بارز ترین ویژگی های شهید قرنی است
  • ظهور قدرت اراده ملت ایران در عملیات «وعده صادق»
  • ایستادگی و مقاومت بارز‌ترین ویژگی‌های شهید قرنی است