Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-04-26@05:42:55 GMT

ارائه خدمات سپاه قم به 14 روستای زلزله زده غرب کشور

تاریخ انتشار: ۲۷ آبان ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۵۶۷۷۷۵۰

ارائه خدمات سپاه قم به 14 روستای زلزله زده غرب کشور

مسئول سازمان بسیج سازندگی سپاه استان قم گفت: وظیفه اسکان و بازسازی 14 روستای دهستان سرقلعه در شهرستان ثلاث باباجانی بر عهده استان قم قرار گرفت؛ در این روستاهای مرزی، 137 خانوار با جمعیتی بالغ بر 541 نفر زندگی می‌کنند.

به گزارش ایسنا و به نقل از سپاه استان قم، «سیدحسین فرهادی» با اشاره به حضور نیروهای بسیج سازندگی استان قم در مناطق زلزله‌زده غرب کشور، اظهار کرد: نیروهای این سازمان طی روزهای اخیر در مناطق زلزله‌زده استان کرمانشاه برای ارزیابی وضعیت، حضور پیدا کردند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی ادامه داد: وظیفه پشتیبانی از روستاهای مناطق زلزله‌زده استان کرمانشاه توسط سازمان بسیج سازندگی میان استان‌های مختلف تقسیم شد، بر این اساس وظیفه اسکان و بازسازی 14 روستای دهستان سرقلعه در شهرستان ثلاث باباجانی بر عهده استان قم قرار گرفت، در این روستاهای مرزی 137 خانوار با جمعیتی بالغ بر 541 نفر زندگی می‌کنند.

مسئول سازمان بسیج سازندگی سپاه امام علی بن‌ ابیطالب(ع) استان قم افزود: طبق بازدیدها از روستاهای دهستان سرقلعه، برخی منازل در این دهستان به شدت تخریب شدند، اما برخی دیگر از منازل تنها دیوارهایشان ترک برداشته است.

فرهادی با اشاره به ادامه وقوع پس‌لرزه‌ها در مناطق زلزله‌زده غرب کشور اظهار کرد: براساس آمار تا دیروز بیش از 200 پس لرزه در این مناطق به وقوع پیوست، به‌علت ادامه پس‌لرزه‌ها مردم مناطق زلزله‌زده جرأت نمی‌کنند که در منازل خودشان سکونت کنند و از همین‌رو در چادرهایی در اطراف منازلشان مستقر شدند.

وی ادامه داد: اولویت کمک به مناطق زلزله‌زده فرستادن چادر، پتو و وسایل گرمایشی است، آب و برق شماری از روستاها در مناطق زلزله‌زده هنوز قطع است، هم‌چنین شغل اصلی مردم این روستاها دامداری است و شماری از دام‌های مردم در روستاهای آن مناطق براثر زلزله تلف شدند.

مسئول سازمان بسیج سازندگی سپاه امام علی بن‌ ابیطالب(ع) استان قم افزود: برنامه سپاه این است که در ظرف 20 روز شرایط مناسب برای زندگی مردم مناطق روستایی زلزله‌زده در زمینه اسکان موقت، تأمین وسایل گرمایشی و نیز تغذیه را فراهم کند.

فرهادی با اشاره به اعزام تیم‌های تخصصی سپاه استان قم به مناطق زلزله‌زده اظهار کرد: نیروهای پشتیبانی و مهندسی سپاه استان طی روزهای آتی به این مناطق اعزام می‌شوند، در ادامه استقرار تیم‌های تخصصی سپاه قم در مناطق زلزله‌زده در دستور کار داریم تا یک قرارگاه را در دهستان سرقلعه برپا کنیم.

وی ادامه داد: برنامه اصلی سپاه ساخت و ساز منازل آسیب‌دیده در مناطق روستایی زلزله‌زده است، اما هنوز ابلاغی در این زمینه نیامده است، گروه‌های جهادی زیادی برای شرکت در ساخت و ساز این منازل اعلام آمادگی کردند، هم‌چنین خیرین و شرکت‌های استان قم نیز آماده کمک برای ساخت و ساز منازل روستایی آسیب‌دیده در مناطق زلزله‌زده هستند و از توان همه برای ساخت و ساز این منازل استفاده خواهیم کرد.

مسئول سازمان بسیج سازندگی سپاه امام علی بن‌ ابیطالب(ع) استان قم افزود: هوای مناطق زلزله‌زده سرد است و مردم در این مناطق در خارج از منازل خود مستقر هستند.

وی با بیان این‌که سپاه برای پشتیبانی همه جانبه از روستائیان زلزله‌زده برنامه‌ریزی کرده است، خاطرنشان کرد: طبق بازدیدهایی که از مناطق زلزله‌زده داشتیم، شاهد کمک‌های خوب مردمی به این مناطق بودیم، اما نیاز به مدیریت قوی برای توزیع این کمک‌ها وجود دارد، به برخی  روستاهای مناطق زلزله‌زده کمک‌های مردمی زیاد، اما به برخی روستاهای دیگر کمک‌های مردمی کمی رسیده است.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۶۷۷۷۵۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کاروان کمک‌های سپاه به شهرستان سیل‌زده دشتیاری رسید

در پی وقوع سیلاب کم‌سابقه در جنوب استان سیستان و بلوچستان، نهادهای مختلف به یاری مردم شتافتند و حالا کاروان کمک‌های نیرو زمینی سپاه به روستاهای سیل‌زده شهرستان دشتیاری رسیده است. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از دشتیاری، در پی وقوع سیلاب کم‌سابقه در منطقه بلوچستان واقع در جنوب استان سیستان و بلوچستان، نهادهای مختلف به یاری مردم شتافتند و حالا کاروان کمک‌های نیرو زمینی سپاه به روستاهای سیل‌زده شهرستان دشتیاری رسیده است.

این کاروان شامل 40 دستگاه خودرو حامل ارزاق، آرد، اقلام بهداشتی و اسباب بازی به ارزش بالغ بر 50 میلیارد ریال بوده که اقلام آن میان ساکنان روستاهای سیل‌زده شهرستان دشتیاری در حال توزیع است.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • خدمت رسانی گروه‌های جهادی در مناطق کمتر برخوردار خانمیرزا
  • آب شرب ۹۰ درصد روستاهای مناطق سیل‌زده سیستان و بلوچستان وصل شد
  • بررسی روند بازسازی زیرساختهای آب وفاضلاب مناطق زلزله زده خوی
  • ارائه اطلاعات ساخت و سازها به کارگروه ساماندهی
  • سیلاب، راه ۱۰ روستای بم را مسدود کرد
  • ارائه خدمات رایگان به روستائیان به همت پزشکان
  • مشکلات باقیمانده مناطق زلزله‌زده خوی حل شوند
  • کاروان کمک‌های سپاه به شهرستان سیل‌زده دشتیاری رسید
  • ارائه ۴۱۰ مورد خدمات رایگان دندانپزشکی در سروآباد
  • تخلیه آب از منازل در روستای ده جمال شهرستان بهاباد یزد+ تصاویر