Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تابناک»
2024-05-01@23:49:23 GMT

بدافزارهای مخرب در کمین معتادان

تاریخ انتشار: ۲۸ آبان ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۵۶۹۱۷۲۸

برخی کاربران در فضای مجازی عادت دارند هرگونه فیلم، کلیپ صوتی و تصویری‌، آهنگ و نرم‌افزار را دانلود کنند. اما باید توجه داشت پشت هر کدام از این فایل‌ها، احتمال وجود ویروس و بدافزارهای مخرب و جاسوسی وجود دارد که می‌تواند برای آنها دردسرساز شود.
به گزارش ایسنا، در کنار شگرد ایمیل‌های مخرب و جاسوسی که گاهی توسط مجرمان سایبری برای کاربران ارسال می‌شود، بدافزارهای مخرب و جاسوسی نیز وجود دارند که در نرم‌افزارهای مختلف کاربردی و غیر کاربردی‌ و فایل‌هایی مانند فیلم و کلیپ هستند و کاربران با دانلود آنها گرفتار این بدافزارها می‌شوند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


متاسفانه بسیاری از کاربران در به‌روز کردن سیستم‌های امنیتی و آنتی‌ویروس سیستم خود غفلت می‌کنند، در صورتی که همان‌طور که وب‌سایت پلیس فتا تشریح کرده است، به‌روز کردن سیستم  عامل و آنتی‌ویروس یک ضرورت است که کاربران همواره باید به آن توجه کرده و حتما از آنتی‌ویروس‌های اورجینال و قوی استفاده کنند.
کاربران باید حتما برای دانلود از سایت‌های معتبر اقدام و فقط نرم‌افرارها و ضروریات خود را دانلود کنند. همچنین لازم است کاربران حتما هر فایلی را که دانلود می‌کنند، ویروس‌کشی کرده تا از گزند نرم‌افزارهای مخرب و جاسوسی در امان بمانند.
از طرفی معمولا نگهداری اطلاعات شخصی و مهم نظیر عکس و فیلم‌های شخصی در حافظه سیستم‌های رایانه‌ای اشتباه است. زیرا یکی از مهم‌ترین اهداف بدافزارهای جاسوسی انتقال این اطلاعات از کامپیوتر فرد منتشرکننده بدافزار است که با در اختیار داشتن این اطلاعات می‌تواند باعث هتک حیثیت کاربر شده و یا از وی باج‌خواهی کند. بنابراین توصیه می‌شود کاربران برای نگهداری این اطلاعات از حافظه‌های جانبی مثل هارداکسترنال، فلش مموری و سی‌دی استفاده کنند.

منبع: تابناک

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tabnak.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تابناک» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۶۹۱۷۲۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

شوخی مولر با ستاره رئال: جاسوسی می‌کنی! (عکس)

به گزارش "ورزش سه"، بایرن مونیخ در بازی رفت نیمه نهایی لیگ قهرمانان اروپا از رئال مادرید میزبانی کرد و به تساوی 2-2 رسید.

بایرن بعد از گل وینیسیوس در نیمه اول موفق شد توسط لروی سانه و هری کین در نیمه دوم به گل برسد. تیم آلمانی امید زیادی برای برد در این بازی داشت که ضربه پنالتی وینیسیوس معادلات را بهم ریخت و کار به تساوی کشید.

پس از این بازی بازیکنان هر دو تیم با خبرنگاران گفتگو کردند تا نظرات خود در مورد بازی را اعلام کرده و به سوالات پاسخ دهند.

هنگامی که توماس مولر، مهاجم بایرن مونیخ، با میکروفون شبکه سی‌بی‌اس اسپورت صحبت می‌کرد متوجه حضور اورلین شوآمنی، هافبک رئال مادرید، شد.

شوآمنی برای شوخی با مولر مقابل دوربین قرار گرفت و سپس رد شد. مولر در میان گفتگوی خود برای شوخی با بازیکن رئال گفت:"اون اینجاست و به همه چیز گوش می‌دهد، شوآمنی می‌خواهد تاکتیک‌های ما برای بازی برگشت را بداند!"

دیگر خبرها

  • چند ترفند ساده برای آن‌که هوش مصنوعی، اطلاعات شما را ندزدد
  • چطور از دسترسی هوش مصنوعی به اطلاعات حساس جلوگیری کنیم؟
  • شوخی جالب مولر با ستاره رئال‌مادرید: جاسوسی می‌کنی (فیلم)
  • شوخی مولر با ستاره رئال: جاسوسی می‌کنی! (عکس)
  • محکومیت کارمند آژانس امنیت ملی آمریکا به جرم جاسوسی
  • برچیده شدن بزرگترین مرکز تجمع معتادان در منطقه ۷ تهران
  • پاکسازی فضا‌های بی دفاع شهری در منطقه ۱۹ تهران
  • ربات‌های تلگرامی آژانس جاسوسی اوکراین مسدود شد
  • درخواست نمایندگان پارلمان اروپا برای تقویت دفاع ضد جاسوسی
  • آخرین آمار جمع آوری متکدیان و معتادان در تهران