Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ناطقان»
2024-05-03@22:29:54 GMT

"توافق"ترامپ وماکرون برای مقابله با ایران

تاریخ انتشار: ۲۸ آبان ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۵۶۹۱۷۹۳

کاخ سفید اعلام کرده است که دونالد ترامپ، رئیس جمهوری آمریکا و امانوئل ماکرون، رئیس جمهوری فرانسه، در یک تماس تلفنی درخصوص مقابله با "فعالیت‌های منطقه‌ای بی‌ثبات کننده" ایران و حزب‌الله لبنان توافق کرده‌اند. ناطقان: بنا بر بیانیه کاخ سفید، دونالد ترامپ و امانوئل ماکرون روز شنبه درباره اوضاع سوریه و لبنان گفت‌وگو کردند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در این بیانیه آمده است: "هر دو رئیس جمهور درباره ضرورت همکاری با متحدان برای مقابله با فعالیت‌های بی‌ثبات کننده حزب‌الله و ایران در منطقه توافق کردند."
خبر "توافق" رهبران آمریکا و فرانسه پس از آن اعلام شد که سعد حریری، نخست‌وزیر لبنان دو هفته بعد از استعفای غیرمنتظره در عربستان سعودی، به فرانسه سفر و با امانوئل ماکرون گفت‌وگو کرد.
به گزارش بی.بی.سی سعد حریری سپس گفت که برای شرکت در جشن روز استقلال لبنان که چهارشنبه آینده برگزار خواهد شد، به بیروت باز خواهد گشت.
سعد حریری روز شنبه پس از دیدار با امانوئل ماکرون در کاخ الیزه، گفت که در بیروت "موضعش را آشکار خواهد کرد." او به خبرنگاران گفت که قبل از هر اقدامی باید با رئیس جمهوری لبنان مشورت کند.
بنا بر گزارش‌ها، همسر و پسر ارشد حریری به همراه وی عربستان سعودی را ترک کرده‌اند اما دو فرزند کوچک‌تر وی "برای امتحانات مدرسه" خود هنوز در عربستان هستند.
در پی دیدار حریری و ماکرون، کاخ الیزه طی یک بیانیه رسمی اعلام کرد که برای حفظ ثبات در لبنان تمام ابتکارات لازم را بکار خواهد گرفت. در بیانیه دولت فرانسه آمده است: "ما امیدواریم که تنش‌ها را در منطقه کاهش بدهیم."
احتمال دارد حریری پیش از بازگشت به لبنان، به چند کشور عربی سفر کند.
منبع: ایسنا برچسب ها: ترامپ ، ماکرون ، حزب الله ، ایران

منبع: ناطقان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت nateghan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ناطقان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۶۹۱۷۹۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پنتاگون اعلام کرد پدافند هوایی اردن را تقویت می‌کند

به گزارش گروه بین‌الملل ایسکانیوز؛ وزارت دفاع آمریکا «پنتاگون» امروز جمعه در بیانیه‌ای اعلام کرد کمیته نظامی مشترک با اردن در جریان نشست خود با حضور مقامات دفاعی دو کشور «اثرات بی‌ثبات‌کننده» درگیری‌های جاری در منطقه و نیز موضوع مقابله با گسترش پهپادها در منطقه را بررسی کرد.

بیشتر بخوانید؛ واکنش روسیه به ارسال موشک‌های دوربرد به کی‌یف

پنتاگون در این بیانیه اعلام کرد در این نشست که دیروز پنجشنبه برگزار شد همچنین بر اهمیت حفظ امنیت در مرزهای اردن با عراق و سوریه تاکید شد.

در این بیانیه به نقل از مقامات آمریکایی آمده است که دولت آمریکا از نوسازی ناوگان جنگنده‌های F-۱۶ اردن حمایت می‌کند.

بر اساس این بیانیه، در این دیدار، مقامات آمریکایی متعهد شدند به تلاش‌ها برای بهبود پدافند هوایی اردن و توانایی آن در مقابله با پهپادها ادامه دهند.

منبع: ایسنا

انتهای پیام/

کد خبر: 1229350 برچسب‌ها پنتاگون

دیگر خبرها

  • کامرون ایده اعزام نیرو به اوکراین را رد کرد
  • پنتاگون اعلام کرد پدافند هوایی اردن را تقویت می‌کند
  • کامرون ایده ماکرون در مورد اعزام نیرو به اوکراین را رد کرد
  • قرارداد میلیاردی اتحادیه اروپا با لبنان برای مهار مهاجران
  • ماکرون ۲ شرط را برای اعزام نیروهای فرانسوی به اوکراین ذکر کرد
  • دلار بیش از ۵۰ و چند هزار تومان توجیه علمی و اقتصادی ندارد
  • شهادت رزمنده حزب الله در راه قدس
  • اقدام عجیب فوتبال فرانسه برای مقابله با نمادهای اسلامی
  • ترامپ: من تجربه بدی با نتانیاهو دارم
  • فیلم لو رفته از بایدن درباره احتمال توافق با ایران؛ پای ترامپ وسط است؟