Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ناطقان»
2024-04-26@13:39:09 GMT

توافق ترامپ وماکرون برای مقابله با ایران

تاریخ انتشار: ۲۸ آبان ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۵۶۹۱۸۰۴

کاخ سفید اعلام کرده است که دونالد ترامپ، رئیس جمهوری آمریکا و امانوئل ماکرون، رئیس جمهوری فرانسه، در یک تماس تلفنی درخصوص مقابله با "فعالیت‌های منطقه‌ای بی‌ثبات کننده" ایران و حزب‌الله لبنان توافق کرده‌اند. ناطقان: بنا بر بیانیه کاخ سفید، دونالد ترامپ و امانوئل ماکرون روز شنبه درباره اوضاع سوریه و لبنان گفت‌وگو کردند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در این بیانیه آمده است: "هر دو رئیس جمهور درباره ضرورت همکاری با متحدان برای مقابله با فعالیت‌های بی‌ثبات کننده حزب‌الله و ایران در منطقه توافق کردند."
خبر "توافق" رهبران آمریکا و فرانسه پس از آن اعلام شد که سعد حریری، نخست‌وزیر لبنان دو هفته بعد از استعفای غیرمنتظره در عربستان سعودی، به فرانسه سفر و با امانوئل ماکرون گفت‌وگو کرد.
به گزارش بی.بی.سی سعد حریری سپس گفت که برای شرکت در جشن روز استقلال لبنان که چهارشنبه آینده برگزار خواهد شد، به بیروت باز خواهد گشت.
سعد حریری روز شنبه پس از دیدار با امانوئل ماکرون در کاخ الیزه، گفت که در بیروت "موضعش را آشکار خواهد کرد." او به خبرنگاران گفت که قبل از هر اقدامی باید با رئیس جمهوری لبنان مشورت کند.
بنا بر گزارش‌ها، همسر و پسر ارشد حریری به همراه وی عربستان سعودی را ترک کرده‌اند اما دو فرزند کوچک‌تر وی "برای امتحانات مدرسه" خود هنوز در عربستان هستند.
در پی دیدار حریری و ماکرون، کاخ الیزه طی یک بیانیه رسمی اعلام کرد که برای حفظ ثبات در لبنان تمام ابتکارات لازم را بکار خواهد گرفت. در بیانیه دولت فرانسه آمده است: "ما امیدواریم که تنش‌ها را در منطقه کاهش بدهیم."
احتمال دارد حریری پیش از بازگشت به لبنان، به چند کشور عربی سفر کند.
منبع: ایسنا برچسب ها: ترامپ ، ماکرون ، حزب الله ، ایران

منبع: ناطقان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت nateghan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ناطقان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۶۹۱۸۰۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بیانیه مطبوعاتی سفارت ایران در فرانسه در ارتباط با وقایع بخش کنسولی

سفارت ایران در فرانسه اعلام کرد منطبق با سنت ایرانی و اسلامی " رافت و بخشش "، تصمیم گرفته است در پرونده حادثه امنیتی روز جمعه، به عنوان شاکی خصوصی، اقدامی انجام ندهد و حتی شکایت خود در پرونده جنایی ایجاد آتش‌سوزی سپتامبر ۲۰۲۳ را نیز پس بگیرد.

به گزارش ایسنا، سفارت ایران در فرانسه اعلام کرد در پی تماس های مکرر از سوی رسانه های فرانسوی که علاقمند بوده اند در باره موضع سفارت در خصوص پرنده قضایی باز شده علیه فردی که در تاریخ جمعه ۱۹ آوریل ۱۴۰۳، با به تن کردن یک جلیقه انفجاری غیر واقعی، به یکباره وارد بخش کنسولی سفارت ایران شده و برای چند ساعت باعث بوجود آمدن فضایی از ارعاب شد و با توجه به سن نامبرده و شکنندگی وضعیت روحی روانی و جسمانی وی و با توجه به این که وی عامل آتش زدن بخش کنسولی سفارت در سپتامبر ۲۰۲۳ نیز بوده است، سفارت بر این اعتقاد است که این فرد ایرانی الاصل، به رغم اقدام جنایی اش، شخصا قربانی فضای ایران هراسی بوجود آمده و ترویج شده از سوی افراد، گروه ها و لابی های ضد ایرانی است و در نتیجه ، منطبق با سنت ایرانی و اسلامی " رافت و بخشش "، سفارت تصمیم گرفته است در این پرونده در دست بررسی ، به عنوان شاکی خصوصی، اقدامی انجام ندهد و حتی شکایت خود در پرونده جنایی ایجاد آتش سوزی سپتامبر ۲۰۲۳ را نیز پس بگیرد.

سفارت امیدوار است این تصمیم - که نشان میدهد نمایندگی های دیپلماتیک ایران در سراسر جهان، قبل از هر چیز، و صرف نظر از باورهای ایرانیان، به عنوان " کانون " های واقعی خانوادگی برای همه ایرانیان، می باشد- به این فرد اجازه خواهد داد خود را باز یابد و به زندگی عادی برگردد.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • اعلام تحریم‌های جدید آمریکا و انگلیس علیه ایران/ افتتاح سرکنسولگری ارمنستان در تبریز/ افشای جزئیات تماس اخیر ترامپ و بن سلمان/ تکذیب ازسرگیری مذاکرات با عربستان از سوی انصارالله
  • هشدار رئیس جمهور فرانسه به اروپا: نباید دست نشانده آمریکا باشیم
  • ماکرون: دست‌نشانده آمریکا نیستیم
  • لایی الحاجی دیوف به امانوئل مکرون، رییس جمهور فرانسه / فیلم
  • نامه سرگشاده محسن رضایی خطاب به محمد خاتمی/ بیانیه فلاحیان در مورد ارتکاب به قتل فرزندش
  • ماکرون: اروپا در خطر مرگ قرار دارد
  • تصاویر نادر رنگی از اوج قدرت آلمان نازی / ماشین‌های خودران در نیم قرن پیش / زنجیره اتفاقات پس از ترور رفیق حریری / تماشای زیبایی‌های جهان از آسمان با کیفیت 4K
  • رئیس‌جمهور فرانسه پا به توپ شد! (عکس)‏
  • بیانیه مطبوعاتی سفارت ایران در فرانسه در ارتباط با وقایع بخش کنسولی
  • ابراز اطمینان مکرون از پاک‌سازی رود سِن تا المپیک