Web Analytics Made Easy - Statcounter

برخلاف ادعاهای ائتلاف تحت رهبری ریاض و واشنگتن مبنی بر اینکه موشکی که به سمت فرودگاه بین‌المللی ملک «خالد» در نزدیکی ریاض شلیک شده، ایرانی بوده است، گزارش محرمانه سازمان ملل، هرگونه ارتباط این حمله با ایران را رد کرده است.

ایران آنلاین / در تاریخ 10 نوامبر، یک هیأت منصوب شده توسط شورای امنیت سازمان ملل نامه‌ محرمانه‌ای را به دیپلمات‌های ارشد ارسال کرد که در آن تصریح شده بود که هیچ شواهدی در خصوص ادعاهای عربستان سعودی مبنی بر اینکه ایران مسئول حمله اخیر موشکی انصارالله به ریاض است، وجود ندارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

پایگاه تحقیقی آمریکایی «اینترسپت» در گزارشی ضمن اعلام این خبر نوشت، طبق گفته اعضای این هیأت،  تنگ‌تر شدن محاصره یمن توسط ائتلاف سعودی و تکیه عربستان سعودی به بند 14 از قطعنامه 2216 شورای امنیت سازمان ملل، که به  کشورهای عضو سازمان ملل اجازه می‌دهد تا اقداماتی را به منظور جلوگیری از انتقال کالاهای نظامی به انصارالله انجام دهند، ظاهراً تلاشی برای ایجاد مانع در مسیر تحویل کمک‌های انساندوستانه به غیرنظامیان یمنی است.

با اینحال، ریاض اصرار دارد که مسدود کردن تمامی بنادر زمینی، هوایی و دریایی یمن توسط نیروهای ائتلاف تحت رهبری ریاض، موقتی بوده است و در فرایند تحویل کمک‌های غذایی به کشور یمن اخلال ایجاد نمی‌کند.

عربستان سعودی ایران را متهم کرده است که موشک‌های بالستیک کوتاه‌برد در اختیار انصارالله یمن قرار داده است. عربستان مدعی است که یکی از این موشک‌های بالستیک کوتاه‌برد را در روز 4 نوامبر، بر فراز ریاض رهگیری کرده است و تهران این ادعا را «خلاف واقعیت» دانسته است.

مقامات ارشد آمریکا از جمله «دونالد ترامپ» رئیس‌جمهور آمریکا نیز ایران را مقصر حمله به فرودگاه ملک خالد در نزدیکی ریاض دانسته‌اند.

ایران به طور دائم شایعاتی مبنی بر تسلیح انصارالله را رد کرده است و «حسن روحانی» رئیس‌جمهور ایران تصریح کرده است که پرتاب موشک انصارالله به سمت پایتخت عربستان، «واکنش به تهاجم (ریاض)»  بوده است و افزود که اعتقاد ریاض به دشمن بودن جمهوری اسلامی با ایران، «یک اشتباه استراتژیک» است./ فارس

منبع: ایران آنلاین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ion.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۶۹۲۱۹۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دیدار وزرای خارجه ایران و عربستان در گامبیا

وزیر امور خارجه کشورمان در ادامه دیدارهای خود در گامبیا پس از حضور در افتتاحیه پانزدهمین اجلاس سران سازمان همکاری اسلامی (OIC) با وزیر امور خارجه پادشاهی عربستان سعودی ملاقات کرد. - اخبار بین الملل -

به گزارش خبرگزاری تسنیم، حسین امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه کشورمان در ادامه دیدارهای خود در گامبیا پس از حضور در افتتاحیه پانزدهمین اجلاس سران سازمان همکاری اسلامی (OIC) با فیصل بن فرحان وزیر امور خارجه پادشاهی عربستان سعودی ملاقات کرد.

 دیدار قبلی امیرعبداللهیان و همتای سعودی اسفند 1402 در جده و در جریان اجلاس فوق العاده OIC به منظور بررسی تحولات جنگ غزه انجام شده بود.

گفت‌وگوی امیرعبداللهیان با وزیر خارجه مصر در گامبیاامیرعبداللهیان عازم گامبیا شدنشست مقدماتی اجلاس سران سازمان همکاری اسلامی در گامبیا

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • فروش نسخه‌های جدید اف-۱۵ آمریکایی به عربستان؟!
  • آمریکا به دنبال فروش نسخه‌های جدید اف-۱۵ به عربستان است
  • نگاهی به توافق امنیتی جدید عربستان و آمریکا/ واشنگتن و ریاض در انتظار چراغ سبز اسرائیل
  • سالیوان: توافق دفاعی آمریکا با عربستان بدون رابطه ریاض با اسرائیل امکان‌پذیر نیست
  • لزوم واکنش ایران اقدام اخیر رسانه انگلیسی علیه امنیت روانی مردم
  • معامله ریاض – واشنگتن به مویی بند است
  • دیدار وزرای خارجه ایران و عربستان در گامبیا
  • وزرای خارجه ایران و عربستان دیدار کردند
  • معامله ریاض – واشنگتن به مویی بند است/ عربستان نمی تواند از شرط تشکیل کشور مستقل فلسطین بگذرد/ غنی سازی بومی اورانیوم در عربستان؛ خط قرمز قانونگذاران آمریکایی
  • سفر فرزین به ریاض چه تاثیری بر بازار غیررسمی ارز داشت؟