Web Analytics Made Easy - Statcounter

الکساندر ویت رئیس دفتر کمیته بین المللی صلیب سرخ در یمن گفت سیستم آب و فاضلاب الحدیده ،‌ صعده و تغز به علت نبود سوخت متوقف شده است.

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری صدا و سیما خبرگزاری رویترز در گزارشی از ژنو نوشت: کمیته بین المللی صلیب سرخ روز جمعه اعلام کرد سه شهر یمن با مشکل نبود آب سالم مواجهند چرا که محاصره ای که ائتلاف (متجاوز) به فرماندهی عربستان سعودی علیه این کشور اعمال کرده است موجب توقف واردات سوخت لازم برای عملیات پمپاژ آب و فاضلاب شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


این کمیته افزود در حال حاضر حدود یک میلیون نفر در تغز ، صعده و الحدیده با مشکل نبود آب سالم در «کشوری که بهبود اوضاع بدترین بحران وبا در قرن جدید به کندی پیش می رود» مواجهند. این کمیته در بیانیه ای افزود پیش بینی می شود شهرهای دیگر نیز از جمله صنعا پایتخت یمن نیز در طول دو هفته دیگر با همین مشکل مواجه شوند.
صلیب سرخ افزود: « توقف واردات سوخت و کالاهای اساسی دیگر در ده روز گذشته موجب قطع انتقال آب سالم در سه شهر یمن در روزهای اخیر شده است که حدود یک میلیون نفر با تهدید شیوع دوباره بیماری وبا و دیگر بیماریهای واگیردار از طریق آب مواجهند.»
الکساندر ویت رئیس دفتر کمیته بین المللی صلیب سرخ در یمن گفت: « سیستم آب و فاضلاب الحدیده ،‌ صعده و تغز به علت نبود سوخت متوقف شده است.»
ائتلاف سعودی از ششم نوامبر همه راههای هوایی، زمینی و دریایی یمن را بسته است. بر اساس اعلام سازمان ملل متحد ­منازعه یمن بیش از هشت هزار و 650 کشته و بیش از 58 هزار زخمی برجا گذاشته است. این جنگ، فروپاشی نظام بهداشتی و توقف فعالیت صدها مدرسه و همچنین شیوع وبا و وقوع بحران غذایی گسترده را به دنبال داشته است.
سازمان ملل متحد و سازمانهای کمکهای بین المللی همواره از ائتلاف سعودی به علت مانع‌تراشی در رساندن کمکها به ویژه به شمال یمن که در کنترل حوثیها است انتقاد می کنند. ائتلاف سعودی اعلام کرد بندر الحدیده بسته خواهد ماند. سازمان ملل متحد هشدار داده بود با توجه به مسدود بودن راه های ارسال کمک های بشردوستانه به یمن،‌ بحران انسانی موجود در یمن تشدید خواهد شد.
سازمان ملل متحد اعلام کرد این محاصره می تواند جان باختن هزاران نفر را به دنبال داشته باشد و اقدام ائتلاف در لغو جزئی محاصره کافی نیست. ایولاندا جاکمت سخنگوی رسمی کمیته بین المللی صلیب سرخ در ژنو گفت قطع عرضه آب نشانه بسیار بدی برای مبارزه با بیمار وبا است که از چند هفته پیش در یمن با وجود اینکه موارد جدید ابتلا به این بیماری به حدود دو هزار و 600 مورد در روز رسیده است، بهبود یافته بود. وی افزود: « از احتمال بازگشت وبا به شدت احساس نگرانی می کنیم.»
سخنگوی رسمی کمیته بین المللی صلیب سرخ افزود شیوع گسترده ای که بیش از 900 هزار نفر را آوریل گذشته در صنعا مبتلا کرد تنها پس از گذشت ده روز از توقف فعالیت تاسیسات تسویه فاضلاب به علت کمبود سوخت، رخ داد. وی اضافه کرد: « اگر تاسیسات پمپاژ آب و تسویه فاضلاب از فعالیت متوقف شود مطمئنا بازگشت وبا و بیماریهای دیگر را که از طریق آب منتقل می شود به دنبال خواهد داشت.»
سازمان ملل متحد هفته گذشته هشدار داده بود اگر ائتلاف سعودی محاصره ای را که علیه یمن اعمال کرده است لغو نکند این کشور قحطی گسترده ای را که شاید جان باختن میلیونها نفر را به دنبال داشته باشد شاهد خواهد بود.

منبع: خبرگزاری صدا و سیما

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.iribnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری صدا و سیما» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۶۷۲۸۵۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حمله جنگنده‌های اسرائیلی به مقر صلیب سرخ در غزه

پایگاه خبری «شهاب»، ظهر امروز (جمعه)، خبر داد مقر صلیب سرخ در مقابل درمانگاه «الرمال» در خیابان «الوحده» در غرب شهر غزه مورد تهاجم قرار گرفته است.

رسانه‌های فلسطینی اشاره کردند که آوارگان فلسطینی در این مقر اسکان داشته‌اند و در پی این حمله، چند نفر به شهادت رسیده‌اند و تعدادی دیگر مجروح شده‌اند.

برخی رسانه‌های فلسطینی شمار شهدا را دست‌کم ۳ نفر گزارش کرده‌اند؛ اما گزارش دقیقی درباره تعداد مجروحان در دست نیست.

ارتش اسرائیل پیش از نیز خودروی یک گروه بین‌المللی که وظیفه توزیع غذا در غزه را برعهده داشت، مورد حمله قرار داده بود.

اواسط فروردین ماه بود که یک پهپاد اسرائیلی خودروی حامل امدادگران سازمان موسوم به «آشپزخانه مرکزی جهانی» را هدف حمله قرار داد که به دنبال آن دست‌کم ۷ تن از کارکنان غیرفلسطینی آن جان خود را از دست دادند.

این حمله با واکنش‌های بسیاری مواجه شد و استرالیا که یک شهروند خود را در این تهاجم از دست داده بود، بلافاصله سفیر رژیم اسرائیل را احضار کرد.

منبع: فارس

باشگاه خبرنگاران جوان بین‌الملل خاورمیانه

دیگر خبرها

  • واکنش رئیس کمیته بین المللی المپیک به دوپینگ ورزشکاران چین
  • واکنش رئیس کمیته بین‌المللی المپیک به دوپینگ ورزشکاران چین
  • ۴ سازه‌ تاریخی آب ایران در انتظار ثبت جهانی
  • آغاز فعالیت کمیته ایمنی و سلامت سی‌وپنجمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران
  • قاسم‌پور: مدیران آگاه و سالم باشند کار فوتبال خوب پیش می‌رود
  • وضعیت سرخ صلیب سرخ در غزه
  • حمله جنگنده‌های اسرائیلی به مقر صلیب سرخ در غزه
  • اهمیت عضویت ایران در کمیسیون بین‌المللی الکتروتکنیک
  • سالم‌ترین و بدترین ظروف برای پخت و پز/ استفاده از ظروف چدنی برای این افراد مشکل‌ساز می‌شود
  • برگزاری دومین کنگره بین‌المللی سالمندی سالم در تبریز