Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش کانون خبرنگاران ایکنا، نبأ حسین پارساپور، رئیس اداره روابط عمومی اداره‌کل آموزش و پرورش استان کرمانشاه گفت: این آمادگی وجود دارد که مدارس از روز دوشنبه هفته جاری در مناطق زلزله‌زده استان بازگشایی شود، اما این اتفاق منوط به آرام شدن جو روانی در این مناطق است.
وی با اشاره به تجربه برپایی کلاس درس در چادرهای مناطق کوچ رو استان، عنوان کرد: اگر مسئولان استان دستور دهند کلاس‌های درس به‌طور سریع حتی در زیر چادرها برپا می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


رئیس اداره روابط عمومی اداره‌کل آموزش و پرورش استان کرمانشاه با بیان اینکه برقراری کلاس‌های درس در مناطق روستایی نیز بستگی به بافت آنها دارد، افزود: آموزش و پرورش آمادگی همه جانبه برای بازگشایی مدارس را دارد.
وی گفت: برای بازگشایی مدارس به‌صورت چند شیفته با بهره‌گیری از مدارس سالم و یا برپایی کلاس‌های درس در چادر و کانکس برنامه‌ریزی شده و با آرام شدن فضای روانی مناطق زلزله‌زده حتی یک دانش‌آموز هم بدون معلم نخواهد ماند.
پارساپور یادآور شد: برای تأمین کتب درسی دانش‌آموزانی که کتاب‌های آنها زیر آوار مانده نیز با وازرتخانه مکاتبه شده و به زودی کتاب درس مورد نیاز این دانش‌آموزان هم وارد استان خواهد شد.
به گفته وی در جریان زلزله اخیر در استان کرمانشاه 21 دانش‌آموز جان خود را از دست داده و هزار و 100 نفر از دانش‌آموزان و فرهنگیان هم مصدوم شده‌اند.
فرهاد زمانی

منبع: ایکنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iqna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایکنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۶۹۴۱۲۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ثبت‌نام کلاس اولی‌ها از ۱۹ اردیبهشت شروع می شود

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما مرکز مهاباد،حمید طریفی حسینی افزود: ثبت‌نام کلاس اولی‌ها از 19 اردیبهشت آغاز می‌شود و والدین باید برای پیش ثبت‌نام الکترونیک به سامانه خدمات الکترونیک وزارت آموزش و پرورش به آدرس my.medu.ir مراجعه کنند.

او اضافه کرد: ابتدا پیش ثبت‌نام به صورت الکترونیک انجام می‌شود پس از آن خانواده‌ها بر اساس اطلاعات ثبت شده، مستندات لازم را به مدرسه برده و به صورت حضوری ثبت‌نام می‌کنند.

معاون آموزش ابتدایی وزارت آموزش و پرورش متذکر شد: برای ثبت‌‌نام دانش‌آموزان در پایه اول دبستان باید سنجش سلامت جسمانی و آمادگی تحصیلی انجام شود و شرط ثبت‌نام است.

وی درباره محدوده بندی مدارس با توجه به موقعیت جغرافیایی و ایجاد مشکلاتی در فصل ثبت‌نام به دلیل محدوده‌بندی مدارس بیان کرد: محدوده بندی جغرافیایی در بسیاری از مناطق کشور مشکل چندانی ایجاد نمی‌کند برای برخی مدارس خاص که در مرز بین مناطق آموزشی قرار دارند طی هماهنگی با استان‌ها مقرر شد که همراهی لازم با خانواده‌ها انجام شود و تا یک شعاع خاصی از مدرسه امکان ثبت‌نام خارج از محدوده وجود داشته باشد.

 وی در پایان گفت: ثبت‌نام از دانش آموزانی که والدین آنان هردو شاغل هستند، در مدرسه نزدیک به محل کار پدر یا مادر، بلامانع است و  ثبت‌نام دانش‌آموزان سایر پایه‌های تحصیلی دوره ابتدایی بعد از پایان امتحانات نوبت دوم و دریافت کارنامه انجام می‌شود.

 

 

دیگر خبرها

  • ۷۰ درصد مدارس شهرستان قوچان فرسوده است
  • ثبت‌نام کلاس اولی‌ها از ۱۹ اردیبهشت شروع می شود
  • از کلاس‌هایی که معلم نداشت تا رتبه بندی‌هایی که شاکی داشت
  • ۸۰ درصد مدارس استثنایی خراسان رضوی خیرساز هستند
  • معلمان در تعلیم و تربیت صحیح دانش‌آموزان نقش مهمی دارند
  • ۸۰ درصد مدارس استثنایی استان خیرساز هستند
  • روی «کیفیت بخشی به نظام آموزشی» و «تقویت مدارس دولتی» تمرکز داریم
  • تدارک بیش از ۲۰ برنامه مختلف به مناسبت هفت معلم
  • ۱۵۰۰ نفر جذب آموزش و پرورش استان کرمانشاه شدند
  • ۷۱۰ آموزگار جدید از ماه مهر تدریس را در مدارس آذربایجان‌غربی آغاز می‌کنند