Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «صدای ایران»
2024-05-05@21:41:55 GMT

اهداف نشست سران ایران، روسیه و ترکیه

تاریخ انتشار: ۲۸ آبان ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۵۶۹۵۶۴۲

وزیر امور خارجه کشورمان که برای شرکت در نشست وزیران امور خارجه ایران، ترکیه و روسیه در آنتالیای ترکیه به سر می‌برد، گفت: در روز چهارشنبه نشست سران کشورهای ایران، ترکیه و روسیه در سوچی روسیه با موضوع حل بحران سوریه برگزار خواهد شد.

به گزارش صدای ایران، ظریف پیش از آغاز رایزنی‌هایش با چاووش اوغلو وزیر امور خارجه ترکیه و سرگئی لاوروف وزیر امور خارجه روسیه با اشاره به نتایج نشست‌های آستانه در مورد حل بحران سوریه اظهار کرد: نشست‌های آستانه این امکان را فراهم کرد که درگیری‌ها در سوریه کاهش چشمگیری پیدا کند خسارت‌های انسانی که در سوریه به مردم این منطقه وارد می‌شد کاهش پیدا کند و نیروهای سوریه و مقاومت توانمندی بیشتری را پیدا کنند که با تمرکز بالاتری با داعش و گروه‌های تروریستی در این منطقه مبارزه کنند و تاکنون توفیقات خوبی را کسب کرده‌اند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



این دیپلمات عالی‌رتبه کشورمان ادامه داد: روسای جمهور ایران، ترکیه و روسیه تصمیم گرفتند برای پیشبرد هرچه بهتر این روند و همچنین بررسی روش‌هایی که بتواند با اجماع مردم سوریه آینده بهتری را در این کشور در راستای تحقق وحدت ملی در سوریه فراهم کند، نشستی را در سوچی روسیه داشته باشند و زمینه را برای اقدامات بعدی فراهم کنند.

وزیر امور خارجه کشورمان خاطرنشان کرد: در همین چارچوب نشست کارشناسان ارشد سه کشور ایران، روسیه و ترکیه دیروز در تهران برگزار شد و بیانیه اجلاس سران و موضوعاتی که در این اجلاس مطرح می‌شود را مورد بررسی قرار دادند. امروز نیز در اجلاس وزرای خارجه بر روی این موضوعات کار می‌شود تا روز چهارشنبه جلسه موفقی در سطح سران داشته باشیم تا بتوانیم با کمک به مردم سوریه زمینه را برای پشت سر گذاشتن این شرایط سخت و پرفشار فراهم کنیم تا زمینه برای یک آینده متحدی برای مردم سوریه فراهم شود. البته کار اصلی را تاکنون مردم سوریه انجام دادند و در آینده نیز ادامه‌ی این روند برعهده مردم سوریه خواهد بود.

منبع: صدای ایران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت sedayiran.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «صدای ایران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۶۹۵۶۴۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

فشار‌ها بر اسرائیل احتمال آتش بس در غزه را افزایش داده است

امیرعبداللهیان وزیر امورخارجه ایران در جمع خبرنگاران اظهار کرد: پانزدهمین نشست سران کشور‌های عضو سازمان همکاری اسلامی با شعار توسعه پایدار کشور‌های اسلامی در بانجول پایتخت گامبیا برگزار شد.

وی افزود: علاوه برتوسعه پایدار کشور‌های اسلامی طبعا مساله توقف جنگ در غزه در دستور کار این نشست قرار داشت؛ در نشست کارشناسان وزرای خارجه بحث‌های در سطح سران و وزرای خارجه شرکت کننده مطرح شد.

امیرعبداللهیان با بیان اینکه ما در یک فضایی قرار داریم که احتمال آتش بس جنگ در غزه نسبت به گذشته قدری افزایش پیدا کرده است، علت آن را رایزنی‌ها، تلاش‌ها و فشار‌های افکار عمومی در صحنه منطقه‌ای و بین المللی بر رژیم اسراییل دانست.

وی ضمن ابراز امیدواری برای مورد توجه قرار دادن حقوق فلسطین و فراهم شدن شرایط برای توقف جنگ و نسل کشی در غزه اظهار داشت: باید شرایط در غزه برای ارسال کمک‌های انسان دوستانه و جابجایی ساکنان غزه به سمت منازل و مناطق خودشان به درستی فراهم شود.

رئیس دستگاه دیپلماسی ایران ادامه داد: در نشست امروز موضوع رژیم صهیونیستی حمایت از ابتکار آفریقای جنوبی و رای دیوان بین‌المللی دادگستری برای محاکمه سران رژیم صهیونیستی مورد توجه قرار گرفت.

وزیر امور خارجه کشورمان با اشاره به رایزنی‌های دو جانبه در حاشیه نشست گفت: در این ملاقات پیگیری دیدار‌های سران و نتایج توافقات آنها در ماه‌های گذشته دستور کار قرار داشت و درخصوص موضوعات منطقه‌ای با تمرکز بر مساله غزه و ضرورت توقف جنگ گفتگو داشتیم.

وی در پایان خاطرنشان کرد: توافقاتی داشتیم که در یک حرکت جمعی و هماهنگ برای کمک به برون‌رفت از این وضعیت در منطقه بتوانیم حرکت کنیم.

باشگاه خبرنگاران جوان سیاسی سیاست خارجی

دیگر خبرها

  • امیرعبداللهیان: احتمال توقف جنگ در غزه افزایش پیدا کرده است
  • افزایش احتمال توقف جنگ در غزه
  • امیرعبداللهیان: توقف جنگ در دستورکار سازمان همکاری قرار دارد
  • احتمال توقف جنگ در غزه افزایش پیدا کرده است
  • فشار‌ها بر اسرائیل احتمال آتش بس در غزه را افزایش داده است
  • وزیر امور خارجه در پانزدهمین نشست سران اسلامی: رژیم اسرائیل ریشه ناامنی و دشمن مشترک ما است
  • امیرعبداللهیان، وزیر خارجه ایران: تلاش‌های منطقه‌ای برای توقف جنگ و نسل‌کشی در غزه جدی‌تر شده است
  • نشست سران سازمان همکاری اسلامی آغاز شد
  • دیدار وزرای خارجه ایران و مصر در حاشیه نشست سازمان همکاری اسلامی
  • مشکل اصلی برای آتش‌بس در غزه شخص نتانیاهو است