Web Analytics Made Easy - Statcounter

جهان > روسیه‌ و قفقاز - همشهری آنلاین:
سرگئی لاوروف وزیر امور خارجه روسیه در دیدار با وزیر امور خارجه لبنان بر حل و فصل سیاسی مسائل داخلی لبنان از راه مذاکره و توافق نیروهای سیاسی این کشور و حمایت مسکو از این روند تاکید کرد.

به گزارش ایرنا، چندی پیش سعد حریری در سفری به عربستان سعودی به طور ناگهانی از مقام نخست وزیری لبنان اعلام استعفا کرده و از بازگشت به کشورش خودداری می کند و این وضعیت موجب بروز بحران سیاسی در لبنان شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این مساله روز جمعه در جریان دیدار جبران باسیل وزیر امور خارجه لبنان با سرگئی لاوروف همتای روسی وی در مسکو مطرح و مورد بررسی قرار گرفت.

دفتر مطبوعاتی وزارت امور خارجه روسیه در گزارشی نوشت: لاوروف و باسیل درباره وضعیت لبنان و پیرامون آن گفت وگو کردند و وزیر امورخارجه این کشور طرف روسی را از تلاش های دولت لبنان برای حفظ وحدت و یکپارچگی جامعه و ثبات داخلی این کشور و جلوگیری از تبدیل لبنان به میدان تسویه حساب ژئوپلیتیکی نیروهای سیاسی خارجی آگاه کرد.

طرف روسی بر حمایت مسکو از حق حاکمیت، استقلال و تمامیت ارضی ازجمله حل و فصل تمام مسائل دستور کار لبنان توسط طرف های داخلی این کشور از راه قانونی و با مذاکره و با توجه به خواسته ها و منافع همه گروه های قومی و مذهبی آن تاکید کرد.

لاوروف گفت که امکان مداخله خارجی در امور داخلی این کشور که موازنه قوای سیاسی در این کشور را تهدید می کند باید از بین برود.

وزیر امورخارجه روسیه خاطرنشان کرد: روسیه علاقه مند به لبنان باثبات و قدرتمند است که قادر به داشتن سهم در تامین امنیت منطقه ای و بین المللی باشد.

سعد حریری روز شنبه 13 آبان در اقدامی نامتعارف و غافلگیرکننده در عربستان از مقام خود استعفا کرد. متن بیانیه استعفای وی از طریق شبکه خبری سعودی العربیه قرائت شد.

در همین زمینه: وزیر خارجه آلمان: در خصوص ماجراجویی‌های عربستان سکوت نخواهیم کرد ماجرای یک نخست‌وزیر | حریری حالا به فرانسه می‌رود باسیل: اگر حریری تا یکشنبه ۲۸ آبان برنگردد گام‌های جدیدی برمی‌داریم ادامه رایزنی‌های دیپلماتیک لبنان | باسیل به اروپا سفر کرد اتحادیه اروپا از حریری خواست به لبنان بازگردد

منبع: همشهری آنلاین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.hamshahrionline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «همشهری آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۶۷۱۱۱۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اسپانیا قصد دارد ۴ کشور دیگر را به رسمیت بشناسد

به گزارش صدای ایران ا ز آناتولی،منابع وزارت امور خارجه اسپانیا به خبرنگار آنادولو اعلام کردند که ابتکار به رسمیت شناختن دولت فلسطین که پدرو سانچز نخست‌وزیر و خوزه مانوئل آلبارس وزیر امور خارجه این کشور بار‌ها بیان کرده‌اند، قرار است در مدت کوتاهی محقق شود، انتظار می‌رود اسپانیا با ۴ کشور مشترکا اقدام کند.

انتظار می‌رود اسپانیا با مالت، ایرلند، اسلوونی که در بیانیه مشترک قبلی خود قول داده بودند در صورت ایجاد شرایط مناسب کشور فلسطین را به رسمیت بشناسند و نروژ که حمایت خود را از این ابتکار اعلام کرده بود، وارد عمل شوند.

در این راستا، منابع اسپانیا اعلام کردند که «پس از جامائیکا، تعداد کشور‌های جهان که کشور فلسطین را به رسمیت می‌شناسند ۱۴۰ کشور است. با مشارکت اسپانیا و سایر کشور‌های مذکور این تعداد به ۱۴۵ افزایش یابد».

دیگر خبرها

  • اسپانیا قصد دارد کشور فلسطین را به رسمیت بشناسد
  • اسپانیا قصد دارد ۴ کشور دیگر را به رسمیت بشناسد
  • رژیم صهیونیستی عامل ریشه‌ای تمام تنش‌ها و وخامت اوضاع در منطقه است/ موضوع انسانی رهایی خدمه کشتی توقیف‌شده مورد توجه جدی ما قرار دارد
  • انگلیس سفیر روسیه را احضار کرد
  • تاکید اعضای بریکس بر توقف نسل‌کشی در غزه
  • معاون سیاسی وزیر امور خارجه: ریشه ناآرامی‌ها در منطقه در دخالت خارجی است
  • بررسی تحولات خاورمیانه و شمال‌آفریقا با حضور اعضای بریکس در مسکو
  • آغاز به کار نشست تحولات خاورمیانه بریکس با حضور ایران در مسکو
  • آغاز به کار نشست تحولات خاورمیانه بریکس در مسکو
  • ریابکوف: هدف بلینکن تضعیف روابط روسیه و چین است