Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «جام جم آنلاین»
2024-04-30@12:01:59 GMT

دوئل لکسوس NX و ب ام و X4

تاریخ انتشار: ۲۸ آبان ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۵۶۹۶۵۷۷

دوئل لکسوس NX و ب ام و X4

بازار خودروی ایران با تمام موانعی که بر سر واردات خودرو در آن وجود دارد، همواره به خودروهای اسپرت و به ویژه کراس اوور روی خودش نشان داده است. در این بین خودروهای نظیر لکسوس NX و بی ام و X4 با قیمت هایی نزدیک به هم جدالی سخت یا یکدیگر دارند. در ادامه با همکاری متخصصان شرکت همراه مکانیک به عنوان مرجع قیمت خودرو کارکرده در ایران به مقایسه این دو کراس اوور اسپرت محبوب بپردازیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مقایسه طراحی ظاهری

NX سومین شاسی بلند خانواده لکسوس محسوب می شود که بر اساس پلتفرم تویوتا لندکروزر ساخته شده است. این خودرو از یک طراحی منحصر به فرد و متفاوت با نسخه های پیشین برخوردار است به گونه ای که در مدل 2018 آن تمام اجزای نمای روبرو دستخوش تغییرات شده اند. به عقیده طراحان لکسوس، این خودرو از وضعیت آیرودینامیک فوق العاده ای بهره می برد. یکی از ویژگی های شاخص لکسوس 2018 تناسب منحصر به فرد چراغ های جلو و عقب در این خودرو است که امروزه یکی از معیارهای اصلی در طراحی خودرو محسوب می شود. افزون بر این، استفاده از خطوط حجم دهنده و فرو رفتگی هایی که به درستی در جای خود به کار رفته اند نیز از دیگر عواملی است که به لکسوس ظاهری خشن و مستحکم داده اند.

سوی دیگر این میدان بی ام و X4 قرار دارد که اگرچه از طراحی فانتزی نظیر لکسوس برخوردار نیست اما به عقیده برخی علاقه مندان به خودرو همین طراحی کلاسیک برای برندی نظیر بی ام و کفایت می کند تا بخش قابل توجهی از بازار را به دست گیرد. همچنین آنها معتقدند که خودروهایی با طراحی فانتزی پس از چند سال با تغییر معیارهای طراحی از گردونه رقابت خارج می شوند، حال آنکه تولیدات برندهایی نظیر بنز و بی ام و همواره جای خود را در بازار حفظ می کنند.

با این حال یکی از مسائلی که موجب انتقاد عده ای نسبت به بی ام و X4 می شود شباهت بسیار زیاد این خودرو به بی ام و X3 است به طوری که در نمای روبرو به سختی می توان تمایزی میان این دو محصول قائل شد و این مورد با توجه به اختلاف قیمت چند ده میلیونی این دو مدل موجب شده تا خرید X4 برای بسیاری از خریداران مقرون به صرفه نباشد.

مقایسه طراحی داخلی

طبیعتا حس لوکس بودن نخستین چیزی است که با نشستن در کابین لکسوس NX تجربه خواهید کرد. البته باید اعتراف کرد که این خودرو لوکس ترین محصول موجود در بازار نیست اما با توجه به پولی که خریداران صرف خرید لکسوس NX می کنند به طور حتم از طراحی داخلی این خودرو راضی خواهند بود. استفاده از چرم مرغوب برای روکش ها، نمایشگر 10.3 اینچی، سیستم کنترل تهویه مطبوع موسوم به HVAC، سیستم مستقل سرمایش و گرمایش ردیف دوم با کلیدهای کنترلی بر روی کنسول عقب، ساعت آنالوگ نصب شده بر روی داشبورد از جمله مواردی هستند که آسایش سرنشینان این خودرو را تضمین می کنند.

از سوی دیگر کابین بی ام و X4 یکی از نقاط قوت طراحی کابین رعایت اصول ارگونومیک در جز به جز قسمت های آن است که موجب دسترسی آسان سرنشینان به امکانات مختلف این خودرو می شود. هرچند برخی شباهت طراحی داخلی X4 به مدل های مختلف تولید شده توسط بی ام و را یک نقطه ضعف می دانند اما در نظر داشته باشید که یک کمپانی قرار نیست صرفا به دلیل ارائه یک محصول جدیدتر از نقاط قوت محصولات پیشین دست بکشد.

مقایسه پیشرانه

شرکت بی ام و برای مدل X4 خود در سال 2017 پیشرانه های مختلفی در دو نوع بنزینی و دیزلی در نظر گرفته است. پیشرانه های 4 سیلندر این خودرو دارای حجم 2 لیتر و پیشرانه های 6 سیلندر نیز از حجم 3 لیتر برخوردارند. از نکات قوت پیشرانه های نصب شده بر روی بی ام و x4 قدرت و شتاب صفر تا 100 کیلومتر فوق العاده آنهاست به گونه ای که پیشرانه ب ام و X4 xDrive28i را در زمانی نزدیک به ۶.۴ ثانیه از حالت سکون به سرعت ۱۰۰ کیلومتر بر ساعت می رسد. البته با توجه به ممنوعیت ورود خودروهای بیش از 2500 سی سی به کشور خریداران نمی توانند ب ام و X4 xDrive35i را با پیشرانه 6 سیلندر و شتاب 5.5 ثانیه به کشور وارد کنند.

از سوی دیگر مهندسان لکسوس برای NX مدل استاندارد 2018 یک پیشرانه 2 لیتری توربوشارژر با قدرت 235 اسب بخار و گشتاور 350 نیوتن متر در نظر گرفته اند که در زمان 7 ثانیه به سرعت 100 کیلومتر بر ساعت دست پیدا می کند. پیشرانه نصب شده بر روی مدل 300 F SPORT نیز تفاوتی با مدل استاندارد 300 ندارد اما نسخه 300h به پیشرانه ای 2 لیتری با 194 اسب بخار قدرت و شتاب صفر تا 100 کیلومتر 8.8 ثانیه ای مجهز شده است.

به نظر می رسد که به لحاظ پیشرانه بی ام و وضعیت مطلوب تری دارد اما یکی از نقاط قوت لکسوس NX سیستم تعلیق و فنربندی این خودرو است که مهم ترین تغییر در مدل 2018 محسوب می شود و سواری و فرمان پذیری بسیار مناسبی را برای سرنشینان فراهم می کند.

هم اکنون قیمت لکسوس NX در بازار ایران از 335 میلیون تا 393 میلیون تومان متغیر است. همچنین قیمت بی ام و x4 مدل 28I در تیپ های Comfort، Dynamic و Exclusive از 478 میلیون تا 500 میلیون ارزیابی می شود. با توجه به کیفیت بالای هر دو خودرو خریداران می توانند مدل های دسته دوم آنها را با قیمتی پایین تر از مدل صفر تهیه کنند. به این منظور بهتر است پیش از خرید خودرو با مراجعه به سایت hamrah-mechanic.com و استفاده از نرم افزار محاسبه قیمت خودرو از قیمت دقیق خودرو دسته دوم مورد نظر خود باخبر شوید.

منبع: جام جم آنلاین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت jamejamonline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جام جم آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۶۹۶۵۷۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کار از جاره کارت سوخت خودرو گذشت / فروش با قیمت ۳۰ میلیون تومان!

روزگار خودرو نوشت: مدتی است که بحث اجاره کارت سوخت به شدت افزایش پیدا کرده اما حال شاهد اتفاق جدیدی هستیم.   برخی از افراد کارت سوخت خود را به صورت کامل می‌فروشند و البته قیمت های عجیبی هم در نظر گرفته می‌شود.   به عنوان مثال فردی کارت سوخت خود را به صورت کامل با قیمت ۳۰ میلیون تومان برای فروش گذاشته است.   حتی امکان ثبت در دفتر اسناد هم برای فروش و انتقال کارت سوخت اعلام می‌شود.   آنطور که به نظر می‌رسد باید نظارت ویژه ای روی بازار سیاه ایجاد شده برای کارت سوخت صورت گیرد.   کانال عصر ایران در تلگرام

دیگر خبرها

  • بایرن مونیخ - رئال مادرید؛ حماسی‌ترین دوئل فوتبالی در اروپا / فیلم
  • عوامل موثر بر قیمت طراحی سایت ۱۴۰۳
  • سانتافه 2024؛ جوجه اردک زشت کره ای در نمایشگاه خودرو پکن (+تصاویر)
  • دوئل جنگنده‌ها؛ افعی آمریکایی بهتر است یا مهاجم روسی؟
  • تکلیف دوئل حسن یزدانی و قاسمپور مشخص شد
  • با کمتر از ۱۰۰ میلیون تومان صاحب خودرو شوید!
  • رونمایی از تیگو ۹ در نمایشگاه پکن؛ محصول هوشمند چینی چه زمانی به ایران می‌رسد؟
  • شیرآلات اهرمی استاندارد باید چه ویژگی‌های داشته باشند؟
  • شرکت مگاموتور در تولید روزانه انواع پیشرانه رکورد زد
  • کار از جاره کارت سوخت خودرو گذشت / فروش با قیمت ۳۰ میلیون تومان!