Web Analytics Made Easy - Statcounter

پول‌نیوز - یکی از مراجع شیعه گفت: مشارکت و خدمت رسانی دولت و مردم در زلزله کرمانشاه قابل توجه و جامع تر از گذشته بود که این تلاش‌ها جای تشکر دارد.

آیت الله ناصر مکارم شیرازی امروز در دیدار محمد باقر نوبخت معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان برنامه و بودجه کشور، با تاکید بر لزوم افزایش کمک ها به آسیب دیدگان زلزله اخیر، عنوان کرد: مشارکت و خدمت رسانی دولت و مردم در زلزله کرمانشاه قابل توجه و جامع تر از گذشته بود که این تلاش ها جای تشکر دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



این مرجع تقلید شیعه تصریح کرد: مشکلات زیادی در مناطق زلزله زده وجود دارد که باید به آن ها رسیدگی شود و خدمات و کمک ها تداوم داشته باشد.

وی خاطرنشان کرد: با توجه به اینکه فصل سرما را در پیش داریم باید تلاش بیشتری صورت بگیرد تا مردم از بازسازی خانه ها و کمک رسانی های بیشتر، ناامید و مایوس نشوند.

آیت الله مکارم شیرازی با تاکید بر اهمیت مقاوم‌سازی خانه‎ها بیان کرد: فارغ از دعواها و بحث ها بسیاری از ساختمان های جدید هم فرسوده هستند و باید برای مقاوم سازی آنها فکری اساسی شود.

وی ادامه داد: بافت های فرسوده باید بازسازی، نوسازی و مقاوم سازی شود تا در زمان زلزله شاهد حوادث تلخ نباشیم.

وی اظهار داشت: برای مقاوم سازی خانه ها باید فعالیت های تشریفاتی نظام مهندسی نیز بازنگری شود و علت ریزش ساختمان های تازه تاسیس بررسی شود.

فضای مجازی در فروپاشی اصول اخلاقی نقش مهمی دارد

این مرجع تقلید در مورد فضای مجازی نیز عنوان کرد: فضای مجازی تنها فساد و تزلزل ایجاد نمی‌کند بلکه در فروپاشی اصول اخلاقی نقش مهمی دارد و بسیاری از مسائل اخلاقی، دینی و اعتقادی را تهدید می کند.

وی گفت: فضای مجازی دامی سیاسی از سوی غرب است متاسفانه غرب با سلطه فضای مجازی نیات شومی دارد و نمی توان نسبت به آن ها خوشبین بود.

آیت الله مکارم شیرازی خاطرنشان کرد: برای جایگزینی فضای مجازی در جامعه با توجه به آسیب هایی که به دنبال دارد باید راهکاری اندیشید.

وی متذکر شد: می توان با کارهایی فضای مجازی را ساماندهی و مشکلات فعلی و تهدیدات آن را رفع کرد همان طور که بسیاری از کارهایی که در گذشته امکان پذیر نبود امروز انجام شدنی است.

منبع: پول نیوز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.poolnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «پول نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۶۹۸۰۱۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برای اتمام واقعی بازسازی زلزله کرمانشاه و ایمن سازی استان ۴ همت اعتبار نیاز است

استاندار کرمانشاه گفت: برای ایمن‌سازی استان کرمانشاه و اتمام واقعی بازسازی زلزله به ۴ هزار میلیارد تومان اعتبار نیاز است.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از کرمانشاه، محمدطیب صحرایی امروز _ شنبه هشتم هشتم اردیبهشت _ در نشست مدیریت بحران که با حضور محمد حسن نامی رئیس سازمان مدیریت بحران کشور که در سالن شهید سلیمانی استانداری کرمانشاه برگزار شد، اظهار کرد: مدیریت و کنترل به‌موقع، بحران را به حداقل می‌رساند.

وی ادامه داد: استان کرمانشاه به‌دلیل شرایط خاصی که دارد در معرض بحران‌های مختلفی همچون سیل، زلزله و… قرار دارد.

استاندار کرمانشاه اشاره‌ای به خطر آتش‌سوزی مراتع و جنگل‌های استان با توجه به پوشش گیاهی منطقه داشت و بحث تجهیزات امداد و نجات داشت و گفت: پدیده ریزگردها از دیگر مشکلات استان است که با توجه به عوامل مؤثر اثرگذار شدت و ضعف دارد.

وی با اشاره به مشکلات به‌جا مانده از ادوار گذشته برای استان، تصریح کرد: با اعلام بی‌موقع جشن پایان بازسازی زلزله از ردیف بودجه زلزله‌زده کشور خارج شدیم در حالی که هنوز ده‌ها ساختمان دولتی از فرمانداری گرفته تا ادارات حتی مساجد این مناطق، بازسازی نشده است.

صحرایی اشاره هم به افتتاح زودهنگام راه‌آهن کرمانشاه داشت و افزود: راه‌آهن کرمانشاه برای خدمات‌رسانی مطلوب به مردم نزدیک به یک‌هزار میلیارد اعتبار نیاز دارد.

وی با ادامه نیازهای استان کرمانشاه به بحث امسال تسهیلات مناطق زلزله‌زده اشاره کرد و گفت: در صورت تخصیص تکمیل ساختمان‌های مناطق زلزله‌زده با توجه به پیشرفت فیزیکی آن‌ها اولویت‌بندی می‌شود.

استاندار کرمانشاه گفت: برای ایمن‌سازی کرمانشاه و اتمام واقعی بازسازی زلزله به ۴ همت اعتبار نیاز است که حدود ۲.۷ هزار میلیارد تومان آن صرف مناطق زلزله‌زده و ۱.۳ هزار تومان آن برای مابقی استان هزینه شود.

کد خبر 748515

دیگر خبرها

  • آیت الله مکارم شیرازی: مردم از گرانی، فوق العاده رنج می‌برند
  • خبری که تیر خلاص را به سارا و نیکای پایتخت زد 
  • آیت‌الله العظمی مکارم شیرازی خطاب به سردار رادان: «طرح نور» را با قدرت ادامه دهید
  • برای اتمام واقعی بازسازی زلزله کرمانشاه و ایمن سازی استان ۴ همت اعتبار نیاز است
  • پیام آیت‌الله مکارم خطاب به سردار رادان درباره «طرح نور» | سست نشوید و...
  • آیت‌الله مکارم‌شیرازی: پلیس طرح نور را با قدرت ادامه دهد
  • آغاز عملیات ویژه پلیس علیه فروشندگان سلاح در فضای مجازی
  • آیت‌الله مکارم خطاب به سردار رادان: درمورد «طرح نور» سست نشوید و محکم ادامه دهید
  • آیت الله مکارم خطاب به سردار رادان : درمورد « طرح نور » سست نشوید و محکم ادامه دهید
  • حمایت آیت‌الله مکارم از اقدام پلیس در اجرای طرح نور