Web Analytics Made Easy - Statcounter

دهلران-تنش بین اعضای شورای شهر و شهرداری دهلران بالا گرفته است، در این بین مردم شهرستان به دلیل عدم بهره مندی از خدمات شهری قربانی این اختلافات هستند.

خبرگزاری مهر-گروه استان ها: اواخر هفته گذشته بود که رئیس و سخنگوی شواری شهر دهلران در گفتگو با دو  کانال غیر رسانه ای در فضای مجازی خبر از استیضاح شهردار دهلران را مطرح  کردند، تنها چند دقیقه بعد از منتشر شدن این خبر در فضای مجازی علاوه بر کاربران فضای مجازی، شهروندان هم به این موضوع واکنش نشان دادند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 همین موضوع سبب شد که خبرنگار مهر  برای بررسی نامه استیضاح با شهردار دهلران تلفنی گفتگویی داشته باشد و شهردار دهلران از دریافت هرگونه نامه مبنی بر شرکت در جلسه شورا برای پاسخگویی واستیضاح اظهار بی اطلاعی کرد.

 بلا فاصله بعد از آن اعضای شواری شهر با ارسال نامه به دفتر شهردار خواستار حضور وی در جلسه برای پاسخگویی به مشکلات و طرح استیضاح می شوند، ولی شهردار به خاطر عدم دریافت نامه شورا از شرکت در جلسه امتناع می کند.

عدم شرکت شهردار در جلسه شورا سبب شد که اعضای شورا شهر به صورت کتبی نامه ای به استانداری ایلام ارسال کنند.

عدم رضایت مندی مردم از عملکرد شهرداری

رئیس شورای شهر دهلران گفت: عدم رضایت مندی شهروندان از عملکرد شهرداری سبب شده که اعضای شواری شهر از اختیارت قانونی خود استفاده کنند.

سید ابراهیم حسینی در گفتگو با خبرنگار مهر بیان کرد: در ابتدای شروع فعالیت شورا با تصمیم اعضای شواری شهر دهلران شهردار دهلران در سمت خود ابقا شده است.

وی اظهار داشت: عدم رضایت مندی شهروندان از شهرداری سبب شد که اعضای شواری شهر اولین کارت زرد را به شهرد دهلران بدهند.

حسینی عنوان کرد : بعد از تذکر اعضای شوار شهر شهردار درخصوص حل مشکلات شهری وقول مساعت شهردار، متاسفانه تاکنون هیچ گونه اقدامی در خصوص مشکلات مطرح شده انجام نداده است.

رئیس شواری شهر دهلران گفت: عمده ترین نارضایت مندی مردم از عملکرد شهرداری در خصوص آسفالت، عدم جمع آوری زباله، فضای سبز، پرداخت نشدن چندین ماه حقوق کارگران و کارمندان و...است.

سخنگوی شورای شهر دهلران گفت: اواخر هفته گذشته نامه ای در خصوص مشکلات به شهردار دهلران در خصوص مشکلات ارسال شد و بنا به خواست رئیس شورا طرح استیضاح شهردار دهلران در کانال های تلگرامی منتشرکردیم.

رحمان جابری در گفتگو با خبرنگار مهر بیان کرد: متأسفانه شهردار با وجود دریافت نامه ارسالی شواری شهر برای پاسخگویی در جلسه حاضر نشد.

وی افزود: عدم حضور شهردار در جلسه شواری شهر سبب شد که نامه در این خصوص به استاندار ایلام با امضای همه اعضای شواری شهر ارسال شود.

توضیحات شهردار دهلران

شهردار دهلران گفت: تنها به قصد خدمت به شهروندان و داشتن برنامه سکان داری شهرداری دهلران را پذیرفتم.

عیسی رضایی در گفتگو با خبرنگار مهر گفت: از بهمن ماه سال گذشته که مسئولیت خدمت گذاری در شهرداری را پذیرفتم، تمام تلاش خود را در راستای خدمات رسانی در ابعاد مختلف به شهروندان و توسعه شهری به کار گرفته ام.

وی بیان داشت: همه شهرداری های کوچک با مشکلات در آمدزایی مواجه هستند ولی با این وجود تلاش کردم با برنامه ریزی مشکلات شهرداری دهلران را به حداقل برسانم.

وی بیان داشت: زمانی که شهرداری دهلران را تحویل گرفتم شهرداری دهلران حدود دو میلیارد  و ۶۰۰میلیون تومان در خصوص حقوق، عیدی، کارانه اضافه کار پرسنل معوق داشت که خوشبختانه با تعامل خوب کارکنان شهرداری و با پیگیری ها در خصوص جذب منابع مختلف، بخش زیادی از مشکلات حل شد.

رضایی اظهارداشت: ۲۰۰هزار متر مربع آسفالت در سطح شهر انجام شده است که این میزان در سنوات گذشته بی سابقه بوده است.

وی بیان داشت: میزان حجم آسفالت که در سطح شهر دهلران صورت گرفته سه برابر اقدمات آسفالت در شهرهای دیگر استان است.

توسعه خدمات شهری در دهلران

شهردار دهلران اظهار داشت: در بحث فضای سبز، مبلمان شهری، روشنایی  پارکهای سطح شهر اقدمات خوبی صورت گرفته است.

وی ادامه داد: تمام وسایل غیر استاندار پارک های سطح شهرجمع آوری شدند و وسایل استاندار برای کودکان نصب شده است.

رضایی عنوان کرد: در بحث جمع آوری زباله نیز پیمانکار کوتاهی انجام داده بود که برابر مفاد قرارداد ۳۰میلیون جریمه شده است.

شهردار دهلران افزود: در راستای جمع آوری زباله ها تذکرات جدی به پیمانکار داده شده است و از زمان تذکر تاکنون مشکلی در خصوص جمع آوری زباله نداریم.

وی بیان داشت: شرکت پیمانکاری که کار خدمات را در سطح شهر به عهده دارد در زمان مدیرت من نبوده است .

نامه ای برای شرکت در جلسه دریافت نکرده ام

رضایی گفت: هیچ گونه نامه ای از شواری شهر مبنی بر شرکت در جلسه که اخیرا در فضای مجازی منتشر شده بود دریافت نکرده ام و خودم هم از طریق فضای مجازی متوجه شدم.

شهرداردهلران اظهار داشت: تنها نامه که روز چهارشنبه از شواری شهر به دفتر من ارسال شده نامه مربوط به عتبات عالیات بوده است.

وی با بیان اینکه اعضای شواری شهر به عنوان نماینده مردم هستند، گفت : بدون شک به عنوان شهردار باید پاسخگوی سوالات اعضاء باشم و اگر شواری شهر به صورت پیامکی بنده را به جلسه دعوت می کردند بدون شک برای پاسخگویی شرکت می کردم.

پروژه های عمرانی مناطق مختلف در حال انجام است 

شهرداردهلران گفت: تاکنون یک ریال اعتبارت عمرانی نفت و استانی دریافت نکرده ایم ولی از محل اعتبارت جاری و بند (و) تبصره ۶ جدول گذاری حاشیه شهر و مناطق ۹دی ، بعثت و نصب المان میدان شهید چاغروند با اعتباری بالغ بر۳۵۰ میلیون تومان در حال انجام است.

وی ادامه داد: برای زیر ساخت های سطح شهر علائم ترافیکی با محوریت اربعین ۱۵۰ میلیون تومان هزینه شده است.

شهردار دهلران گفت: کل اعتبارات چهار سال گذشته دهلران ۷۰۰ میلیون تومان بوده است.

رضایی افزود: با پیگیری های که در راستای توسعه شهری وافزایش اعتبارت در سازمان همیاری های شهرداری کشور داشتیم امسال ۱۴ میلیارد ریال اعتبارت جذب شده که این مبلغ در حساب شهرداری موجود است.

منبع: مهر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۶۹۳۷۱۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

طرح سوال از شهردار مشهد مقدس کلید خورد

به گزارش خبرنگار مهر، موسی الرضا حاجی بگلو ظهر شنبه در نشست خبری با خبرنگاران به مناسبت هفته شوراها اظهار کرد: در سال ۱۴۰۱ در حاشیه شهر ده خط اتوبوسرانی را رایگان کردیم اما نتوانستم این امر را به تمام خطوط شهر افزایش دهیم چرا که کمیته انطباق فرمانداری مشهد این موضوع را رد کردند.

سخنگوی شورای اسلامی شهر مشهد افزود: تخلف در تفریغ بودجه شهرداری مشهد در سال ۱۴۰۱ و ۱۴۰۰ وجود دارد اما به هر حال بودجه در سه ساعت توسط اعضای شورای اسلامی شهر مصوب شد و برخی پرداختی‌ها به افراد نامعلوم بود اما آنچه که قانون تصمیم بگیرد را می‌پذیریم.

وی با اشاره به خروج سالانه ۱۰۰ میلیارد تومان از شهر مشهد مقدس بیان کرد: براساس مصوبه سال ۱۴۰۰ شورای اسلامی شهر سالانه ۱۰۰ میلیارد تومان به شهر زابل جهت رفع محرومیت اختصاص یابد.

حاجی بگلو در خصوص طرح سوال از شهردار مشهد تصریح کرد: در جلسه آینده شورای اسلامی شهر مشهد طرح سوال از شهردار مشهد مطرح است اما فکر نمی‌کنم منجر به استیضاح شود و موضوع بازنشستگی و بازداشت شهردار مشهد مطرح نیست.

رئیس شورای اسلامی خراسان رضوی با اشاره به طلب‌های پیمانکاران شهرداری مشهد ابراز کرد: پیمانکاران قلب تپنده شهرداری مشهد هستند و قطعاً در پرداخت صورت‌های مالی پیمانکاران مشکل وجود دارد و سعی می‌کنیم تا نیمه ابتدای سال جاری طلب تمام افراد پرداخت شود.

وی خاطرنشان کرد: قطعاً اگر طرح تفصیلی شهر مشهد به شکل کنونی باشد، شاهد کسری بودجه سال ۱۴۰۳ خواهیم بود و قانون‌های درآمدهای پایدار باید اصلاح شود و در تلاش هستیم تا کمیسیون ماده ۵ مانند شهرداری تهران در اختیار شهرداری مشهد قرار گیرد.

حاجی بگلو بیان کرد: در سال ۱۴۰۳ حدود ۲ هزار میلیارد تومان برای طرح‌های زود بازده شهری پیش بینی کردیم و هدف ما از این طرح‌ها مشارکت مردم در این زمینه هستیم و تخصیص بودجه به پروژه‌های زودبازده را نیز در سال ۱۴۰۴ نیز دنبال می‌کنیم.

وی با اشاره به انتقال مدیریت باشگاه ورزشی و فرهنگی پرسپولیس به بانک شهر گفت: به دلیل آنکه شهرداری مشهد سهامدار بانک شهر است آمادگی مدیریت باشگاه پرسپولیس هستیم و از این رو رایزنی‌هایی نیز صورت گرفته است.

کد خبر 6089993

دیگر خبرها

  • در یکصد و پنجاه و یکمین جلسه علنی شورای شیراز چه گذشت؟
  • قرارداد در چین؛ دلخوری در شورای شهر تهران/ چرا قرارداد زاکانی با چینی‌ها بحث‌برانگیز شد؟
  • تشکیل شورای راهبردی مدیریت شهری شیراز با چند حوزه خدمات‌رسان
  • اختصاص ۷۰۰ میلیارد تومان برای آسفالت خیابان‌های کرمان
  • جزئیات حواشی ایجاد شده در شورای شهر تهران
  • تلاش ۷ عضو شورای شهر تهران برای از حدنصاب انداختن جلسه شورا
  • قراردادهای شهرداری تهران با چین به شورای شهر ارسال شود
  • طرح سوال از شهردار در دستور کار جلسه علنی روز دوشنبه شورا قرار دارد
  • طرح سوال از شهردار مشهد مقدس کلید خورد
  • شهرداری منطقه ۲ شیراز ظرفیت اقتصادی ویژه‌ای دارد