Web Analytics Made Easy - Statcounter

اسلام آباد-ایرنا- ناوگروه نیروی دریایی ارتش پاکستان از روز دوشنبه 29 آبان برای چهار روز در بندرعباس پهلو می گیرد.

به گزارش یکشنبه شب ایرنا به نقل از وزارت امور خارجه پاکستان، میزبانی جمهوری اسلامی ایران از ناوگروه دریایی ارتش پاکستان در جهت ارتقای روابط میان دو کشور اسلامی ایران و پاکستان و بهره گیری از تجارب نظامی دو کشور انجام می شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


به گزارش ایرنا، نیروی دریایی ارتش ایران و پاکستان در همکاری های دوجانبه سابقه طولانی دارند.
ناو گروه ایران 20 فروردین امسال (1396) در بندر کراچی پاکستان پهلو گرفت، ناوگروه نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی با پیام دوستی و حسن نیت با ورود به بندر کراچی ، از سوی گروهی از فرماندهان عالی رتبه نیروی دریایی کشور میزبان به گرمی مورد استقبال قرار گرفت.
این ناوگروه متشکل از ناو 'تنب' و ناوشکن 'نقدی' به فرماندهی دریادار باقری در بندر کراچی پهلوگرفت
همچنین ناوگروه ارتش پاکستان 22 اسفندماه 95 برای ابلاغ پیام صلح و دوستی در منطقه یکم نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی، در بندرعباس پهلو گرفت.
ناوگروه کشور پاکستان که متشکل از ناوشکن تیپ سلطان و ناوموشک انداز جرات به مدت سه روز و با پیام صلح و دوستی در منطقه یکم پهلو گرفت.
ناوهای ایرانی و پاکستانی 26 اسفندماه 1395 در دریای عمان؛رزمایش مشترک برگزار کردند.
در این تمرین مشترک عملیات‌های مختلفی از جمله نقل و انتقال هوایی، نقل و انتقالات دریایی و تبادل عمودی متقابل بین یکانهای هوادریا و ناوهای پاکستانی و بالعکس با موفقیت و درخشش یگان های کشورمان در محدوده ای از شرق تنگه هرمز تا دریای عمان اجرا شد.
این تمرین های مشترک با حضور ۸۰۰ نفر از کارکنان نیروی دریایی جمهوری اسلامی ایران و نیروی دریایی پاکستان صورت گرفت.
پاکستان بهمن ماه سال 95 میزبان رزمایش بزرگ دریایی چندملیتی با عنوان امان 17 بود که هیاتی از نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی نیز به عنوان هیات ناظر در این رزمایش حضور داشت.
مهر ماه سال 95، همزمان با هفته دفاع مقدس، ناوگروه ارتش جمهوری اسلامی ایران متشکل از چهار فروند از رزم ناوهای نیروی دریای کشورمان با پیام دوستی و حسن نیت، در بندر کراچی پاکستان پهلو گرفت.
اواخر فروردین ماه سال 95 نیز به مناسبت روز ارتش جمهوری اسلامی ایران، یک ناوگروه نیروی دریایی پاکستان برای چهار روز در بندر عباس پهلو گرفت و رزمایش مشترک یک روزه با ناوهای ایرانی انجام داد.
سالهای ۲۰۱۴ و ۲۰۱۶ نیز ناوگروه پاکستان از ایران بازدید داشته و این بازدید نیز در جهت ابلاغ پیام های صلح و دوستی و تقویت روابط دو جانبه بین دو کشور ایران و پاکستان صورت گرفت.
شبد**آساق**6125**1010
سیدبهادر حسینی**انتشار:حسن معظمی

منبع: ایرنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۶۹۸۱۳۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

هر تهدیدی علیه ایران را در نطفه خفه خواهیم کرد

امیر سرتیپ «محمد محمودی» معاون اجرایی ارتش جمهوری اسلامی ایران در  گفت و گو با باشگاه خبرنگاران جوان در ارتباط با آمادگی ارتش در مقابله با هر گونه تجاوز احتمالی به خاک کشورمان اظهار کرد: ماموریت ذاتی ارتش جمهوری اسلامی ایران دفاع از مرزهای هوایی و دریایی و زمینی کشورمان است و این ماموریت را از آغاز پیروزی انقلاب اسلامی تا به امروز به درستی و به قاطعیت انجام داده است.

وی ادامه داد: نمونه بارز این عظمت و بزرگی ۴۸ هزار شهیدی است که ارتش  کشورمان برای این آب و خاک تقدیم کرده است.

امیر سرتیپ محمد محمودی افزود: امروز به جرئت می‌توانم بگویم ارتش ما از همیشه آماده‌تر است، چرا که بخش مهمی از تجهیزات مورد نیاز را خودمان در حال تامین هستیم. در وزارت دفاع و ارتش این تجهیزات بومی آماده شده و اکنون به کار گرفته شده است. نیرو‌های ما اکنون  نیرو‌های با بصیرت و آگاه و هوشمند هستند.

معاون اجرایی ارتش جمهوری اسلامی ایران گفت: جوان‌هایی که امروز وارد ارتش می‌شوند، از گذشته از نظر آموزش و تجهیزات انفرادی و تجهیزات جمعی آماده‌تر هستند. سلاح‌های جمعی مانند تانک و توپخانه، هواپیما‌ها و ناو‌های ما آماده‌تر از گذشته هستند و در ارتش همه آماده هستند  هر تهدید‌ی  علیه این کشور مانند جنگ تحمیلی رژیم بعث پیش آید را  در نطفه خفه کنند و با قاطعیت پاسخی محکم و تعیین کننده و سخت بدهند تا دشمن  پشیمانی را به خوبی تجربه کند.

باشگاه خبرنگاران جوان سیاسی دفاعی امنیتی

دیگر خبرها

  • تا رفع مشکل سیل‌زدگان، خدمات‌رسانی نیروی دریایی ارتش انجام می شود
  • حضور فرمانده نیروی هوایی ارتش در مناطق سیل‌زده سیستان و بلوچستان
  • مسابقه‌ای برای کلاه‌سبزان نیروی دریایی
  • اجلاسیه ۲۰۸ شهید ارتشی در گچساران برگزار شد
  • فرمانده نیروی دریایی ارتش: از نخبگانی که در قطب جنوب حضور پیدا کنند، حمایت می کنیم /دولت به دنبال حضور دائمی در قطب جنوب است
  • اعطای بازوبند پهلوانی به فرمانده ناوگروه ۸۶ ارتش
  • بازوبند پهلوانی به فرمانده ناوگروه ۸۶ ارتش اعطا شد
  • امیردریادار ایرانی: ایران برای حضور دائمی در قطب جنوب آمادگی دارد/ حرف اول را در جهان می‌زنیم + فیلم
  • هر تهدیدی علیه ایران را در نطفه خفه خواهیم کرد
  • امیردریادار ایرانی : آمادگی کامل ایران برای حضور دائمی در قطب جنوب/ حرف اول را در جهان می‌زنیم + فیلم