Web Analytics Made Easy - Statcounter

یکی از نمایندگان عراق از ائتلاف دولت قانون امروز (یکشنبه) از موافقت اصولی اقلیم کردستان با شروط دولت فدرال برای مذاکره خبر داد.

به گزارش ایسنا، به نقل از سومریه نیوز، جاسم محمد جعفر البیاتی، یکی از نمایندگان عراقی با بیان اینکه اقلیم کردستان با شروط دولت مرکزی برای انجام مذاکره موافقت اصولی کرده است، تاکید کرد، اقلیم از دولت مرکزی چند روزی مهلت خواسته تا این شروط را حل و فصل و نهایی شدن آن را تصویب کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود، نشانه‌های حل بحران در روزهای آتی آشکار و مذاکره به زودی شروع خواهد شد.

البیاتی موافقت اقلیم با شروط دولت را گامی به سوی اصلاح و بازگشت اوضاع به حالت عادی خواند و از دولت مرکزی خواست در این مذاکره به قانون اساسی و قوانین فدرالی پایبند بوده و عدالت وبرابری را با اقلیم رعایت کند، چرا که اقلیم با دیگر استان‌ها بی کم و کاست برابر است.

وی تاکید کرد، باید از دولت اقلیم تعهداتی مبنی بر این امر گرفته شود که به قوانین دولت فدرال احترام گذارد، مجرمانی که از سوی دولت بغداد برای آنها حکم قضایی صادر شده، به بغداد تحویل دهد و همچنین بخشِ نظارت دارایی دولت مرکزی بر مبادله مالی اقلیم نظارت داشته باشد.

نیچروان بارزانی، رئیس دولت اقلیم روز جمعه بار دیگر آمادگی اقلیم برای انجام مذاکره با بغداد را اعلام و از جامعه بین‌الملل خواست عراق را در این باره تشویق و ترغیب کند.

منبع: تابناک

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tabnak.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تابناک» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۶۹۹۵۹۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تصاویر حمله پهپادی به یک میدان گازی در سلیمانیه عراق

  به گزارش­ سرویس بین الملل خبرگزاری صدا و سیمابخش تصویری خبرگزاری «آسوشیتدپرس» تصویر دوربین مداربسته را از حمله پهپادی به یک میدان گازی در «سلیمانیه» عراق پخش کرد.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

اقلیم کردستان عراق در بیانیه‌ای اعلام کرد که در حمله پهپادی به میدان گازی «خور مور» در سلیمانیه در شمال عراق، چهار نفر کشته و سه نفر دیگر زخمی شدند. هیچ گروهی مسئولیت این حمله را بر عهده نگرفت.

وزارت برق منطقه ای کردستان عراق، از تعلیق تولید گاز و از دست دادن ۲۵۰۰ مگاوات تولید برق خبر داد.

حمله موشکی به همین میدان گازی در ماه ژانویه باعث آسیب به زیرساخت‌ها و قطعی گسترده برق شد.

دیگر خبرها

  • چاپ سوم «سیطره» در نمایشگاه کتاب عرضه می‌شود
  • آسمان عراق نارنجی شد | ویدئو
  • طنز تلخ آمریکا؛ با مردم عراق جنگ نداریم(!)
  • سفارت آمریکا در بغداد مرکز گسترش انحرافات اخلاقی است
  • تولید میدان گازی بزرگ عراق پس از حمله پهپادی متوقف شد
  • موافقت بانک مرکزی با عرضه ۵۰۰ یورو به زئران حج ۱۴۰۳
  • موافقت بانک مرکزی با عرضه 500 یورو به زئران حج 1403
  • کارشناس مسائل حقوقی عراق: بغداد حق دارد سفیر آمریکا را اخراج کند
  • تجربیات تهران در حوزه شهری و فضای سبز به «واسط» عراق منتقل شود
  • تصاویر حمله پهپادی به یک میدان گازی در سلیمانیه عراق