Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «بولتن نیوز»
2024-04-26@17:21:46 GMT

تداوم رکورد شکنی پالایش نفت در چین

تاریخ انتشار: ۲۸ آبان ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۵۷۰۰۴۶۱

به گزارش بولتن نیوز، افزایش قیمت بنزین در چین سبب شد پالایشگران این کشور در ماه اکتبر امسال میزان فرآوری نفت خام را نزدیک به رقم بی سابقه ماه سپتامبر امسال نگه دارند.

آمار منتشر شده از سوی اداره کل آمار چین نشان می‌دهد تولید گاز طبیعی این کشور با ۱۵ درصد افزایش به بالاترین حد هفت ماه اخیر رسیده است.

میزان فرآوری نفت خام از سوی پالایشگاه‌های این کشور در ماه اکتبر امسال با ۷,۴ درصد افزایش نسبت به ماه اکتبر سال ۲۰۱۶ میلادی به ۱۱ میلیون و ۸۹۰ هزار بشکه در روز رسیده که اندکی کمتر از رکورد ۱۲ میلیون بشکه در روز در ماه سپتامبر امسال است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در ۱۰ ماه نخست سال جاری میلادی، میانگین فرآوری نفت خام در پالایشگاه‌های نفت چین با پنج درصد افزایش نسبت به پارسال به ۱۱ میلیون و ۲۶۰ هزار بشکه در روز رسید.

این در حالی است که تولید نفت خام چین در ماه اکتبر امسال با چهار دهم درصد کاهش نسبت به پارسال، سه میلیون و ۷۷۰ هزار بشکه در روز بود.

منبع: بولتن نیوز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.bultannews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «بولتن نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۷۰۰۴۶۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آمریکا عامل افزایش قیمت جهانی نفت

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از رویترز، قیمت نفت در معاملات روز چهارشنبه (پنجم اردیبهشت‌) پس از آنکه داده‌های صنعت در هفته گذشته کاهش غیرمنتظره ذخایر نفت خام آمریکا را نشان داد، افزایش یافت که نشانه مثبتی برای تقاضا بود. اگرچه بازارها به‌دقت مراقب خصومت‌ها در خاورمیانه بودند.

قیمت نفت خام شاخص برنت دریای شمال امروز ساعت ۶ و ۳۴ به وقت گرینویچ با ۲۶ سنت یا ۰.۲۹ درصد افزایش به ۸۸ دلار و ۶۸ سنت برای هر بشکه رسید.

در همین حال، هر بشکه نفت خام دبلیوتی‌آی آمریکا با ۲۶ سنت یا ۰.۳۱ درصد افزایش، ۸۳ دلار و ۶۲ سنت معامله شد.

به‌گفته منابع بازار با استناد به آمار مؤسسه نفت آمریکا، ذخیره‌سازی‌های نفت خام آمریکا در هفته منتهی به ۱۹ آوریل ۳ میلیون و ۲۳۷ هزار بشکه کاهش یافت، درحالی‌که ۶ تحلیلگر در نظرسنجی رویترز انتظار افزایش ۸۰۰ هزار بشکه‌ای را داشتند.

معامله‌گران بازار نفت برای تأیید این کاهش منتظر داده‌های رسمی ایالات‌متحده آمریکا درباره ذخیره‌سازی‌های نفت و فرآورده‌های نفتی، خواهند بود.

کد خبر 6087759 فاطمه صفری دهکردی

دیگر خبرها

  • رکورد شکنی ورزشکار کردستانی
  • فیلم شهاب حسینی و پارسا پیروزفر نیامده رکورد شکنی کرد
  • تسلیحات، واجب تر از نان شب / هزینه های تسلیحاتی جهان به 2.5 تریلیون دلار رسید / هزینه های تسلیحاتی در سطج جهانی رکورد زد
  • روایت سخنگوی انجمن سینماداران از یک رکورد شکنی
  • آمریکا عامل افزایش قیمت جهانی نفت؟
  • آمریکا عامل افزایش قیمت جهانی نفت
  • کاهش ذخیره‌سازی‌های آمریکا قیمت نفت را افزایش داد
  • برنت ۸۸ دلار و ۴۰ سنت شد
  • کاهش ۰.۰۲ درصد ی قیمت جهانی نفت
  • سوم فروردین؛ تلخ ترین روز تصادفات نوروزی امسال / افزایش شمار جانباختگان در معابر درون شهری