Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «الف»
2024-05-03@00:11:57 GMT

بزرگترین جهش قرن در صنعت کامیون سازی جهان

تاریخ انتشار: ۲۹ آبان ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۵۷۰۱۲۶۱

به گزارش ایران، این کامیون را می‌توان پرشتاب‌ترین کامیون تولیدی جهان دانست چرا که بدون تریلر شتاب صفر تا ۱۰۰ کیلومتر این خودروی سنگین، تنها ۵ ثانیه است البته وقتی تریلر ۳۶ تنی به این کامیون متصل می‌شود این شتاب به عددی در حدود ۲۰ ثانیه کاهش می‌یابد.

صندلی راننده در مرکز کابین سـِمی قرار دارد و در دو طرف فرمان، دو نمایشگر لمسی برای کنترل قسمت‌های مختلف خودرو تعبیه شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

دوربین‌های نصب‌شده در اطراف این کامیون سبب می‌شود راننده دیگر نگران نقاط کور نباشد. سـِمی نیز مانند دیگر خودروهای تسلا، با سیستم‌های ایمنی و کمکی بی‌شمار عرضه خواهد شد که از جمله‌ آن‌ها می‌توان به سیستم خودران اشاره کرد. سیستم خودران استفاده شده در این خودرو به نسل چهارم تعلق دارد.

مدتی است که خودروهای الکتریکی تسلا تکانی به صنعت خودرو داده است و برخی از شرکت‌های به شدت محافظه‌کار خودرو ساز مانند مرسدس بنز را به استفاده از موتورهای الکتریکی سوق داده است.

البته در کنار تسلا تویوتا هم طرحی بلند پروازانه برای ساخت کامیون‌های پیل سوختی دارد. هیوندایی هم طرحی برای یک اتوبوس کاملا برقی بدون نیاز به خطوط فشار قوی برق دارد.

منبع: الف

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.alef.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «الف» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۷۰۱۲۶۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نخستین گواهینامه تایید نوع و تطابق تولید خودرو در قزوین صادر شد

میترا عقیلی مدیر کل استاندارد قزوین گفت: به منظور صدور گواهینامه تایید نوع خودرو، تولید کننده علاوه بر رعایت الزامات مربوط به تایید نوع محصول، ملزم به رعایت سیستم تطابق تولید بوده و بسته به نوع محصول تولیدی، متقاضی باید تایید نوع، روش و برنامه مناسب تطابق تولید را تهیه کند.

وی اضافه کرد: شرکت‌های بازرسی اداره استاندارد از برقراری سیستم اعمال کنترل‌های لازم و کافی به منظور تضمین تطابق تمامی محصولات با نوع تایید شده و اثر بخشی سیستم‌های مدیریت کیفیت در طول مدت اعتبار تاییدیه را نظارت خواهند کرد.

مدیرکل استاندارد قزوین بیان کرد: در بازرسی از واحد‌های تولیدی استان قزوین پس از بررسی مدارک و مستندات و همچنین انجام آزمون‌های تایید نوع خودرو، در کمیته علایم نخستین تایید نوع استان برای شرکت بهمن دیزل و خودرو‌های کشنده صادر شد.

عقیلی یادآور شد: با توجه به ابلاغ دستورالعمل تایید نوع وسایل نقلیه، صدور تایید نوع از تاریخ یکم دی ماه ۱۴۰۲ به ادارات کل استان‌ها واگذار شده است.

هدف از تدوین این دستورالعمل تعیین رویه‌ای برای صدور گواهینامه تایید نوع و کنترل تطابق تولید وسایل نقلیه تولید داخل به منظور حصول اطمینان از تداوم تولید طبق شرایط و ویژگی‌های تایید شده براساس استاندارد ملی است.

باشگاه خبرنگاران جوان قزوین قزوین

دیگر خبرها

  • راننده نیسان زیر چرخ‌های کامیون در همدان جان باخت
  • بومی‌سازی دوربین های ضد انفجار برای صنعت دریایی در شرکت دانش‌ بنیان
  • اعلام قیمت ارزان ترین خودروی برقی/ کاکایی: قرار بود از مونتاژکاریها کم شود/ خودروی برقی، مصرف سوخت کشور را بالا می برد / چرا درباره مافیا آدرس غلط می دهند/ رشد داخلی سازی ارزش افزوده ایجاد می کند
  • روش‌های نوین ساختمان سازی در سال جدید
  • سرور ابری و آشنایی با ویژگی های آن
  • نخستین گواهینامه تایید نوع و تطابق تولید خودرو در قزوین صادر شد
  • عملیات اجرایی بزرگترین آب‌شیرین‌کن خشکی جهان سرعت می‌گیرد
  • رونمایی بریتانیا از سیستم ذخیره‌سازی انرژی آبی جدید
  • ترکش‌های جنگ قیمتی در بزرگترین بازار خودروی جهان
  • پایان تحقیقات درباره اتوپایلوت تسلا پس از 13 تصادف مرگبار