Web Analytics Made Easy - Statcounter

صادق فیض آبادی رییس اتحادیه تولیدکنندگان و تعمیرکاران لوازم الکترونیکی و حفاظتی در گفتگو با خبرنگار صنعت،تجارت و کشاورزی گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، در خصوص وضعیت بازار اظهار کرد: این اواخر بازار در رکود شدیدی به سر برده به خصوص برای کسبه  وضعیت نامناسب تر بوده و عرصه را برای آنها تنگ کرده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی ادامه داد: کاهش نقدینگی، قدرت خرید مردم و مراجعه کننده برای تعمیر موجب شد تا افراد در شرایط بدی قرار گیرند. اکنون هزینه تعمیر دستگاه صوتی و تصویری برای افراد مقرون به صرفه نبوده و عمده تعمیرکاران از این امر صرف نظر می کنند.

رییس اتحادیه تولیدکنندگان و تعمیرکاران لوازم الکترونیکی افزود: تنها 2 شرکت اقدام به واردات لوازم و تجهیزات صوتی و تصویری می‌کنند و بازار را به صورت انحصاری در اختیار گرفته اند و بخش زیادی از تعمیرکاران، فعالیت خاصی ندارند.

فیض آبادی در خصوص برخی از مشکلات تولیدکنندگان صنف لوازم الکترونیکی و حفاظتی در شرایط کسادی موجود، بیان کرد: تولیدکنندگان لوازم الکترونیکی و حفاظتی که حدود یک سوم از کل اعضای اتحادیه را شامل می شوند، به سبب عدم حمایت از تولیدکنندگان  برای ادامه تولید و فعالیت، دچار مشکل شده اند. قرار بود تا 30 درصد از سود بخش هدفمند سازی یارانه ها به تسهیل امور تولیدکنندگان تعلق گیرد، اما چنین اقدامی صورت نگرفته و واحدهای تولیدی روز به روز در حال ریزش هستند.

وی در این راستا گفت: فعالیت در عرصه تولید لوازم الکترونیکی و حفاظتی از ریسک بالایی برخوردار بوده است. همچنین مشکلاتی نظیر فرسودگی ماشین آلات و دستگاه های تولید، عدم حمایت دولت به منظور تسهیل امور که شامل مسائل مالیات و بیمه می شود، باعث شده تا بخش قابل توجهی از افراد دیگر مشوقی برای ادامه فعالیت نداشته باشند.

رییس اتحادیه تولیدکنندگان و تعمیرکاران لوازم الکترونیکی و حفاظتی ادامه داد: اکنون تولیدکنندگان  نیازمند مشوق هایی از سوی دولت بوده اما هنگامی که تعداد کارگر و دستگاه به منظور بالا بردن کمیت و کیفیت تولیدات افزایش می یابد، مالیات و بیمه با این ذهنیت که میزان فروش واحد مورد نظر بالا رفته، به سرعت مقدار مطالبات خودرو را افزایش داده و موجب دلسردی تولیدکنندگان از ادامه فعالیت می شوند.

این مقام مسوول اضافه کرد: باید کارگروهی از دو نهاد یاد شده به منظور مشاهده میدانی از میزان فروش و روند فعالیت واحدهای صنفی و تولیدی به‌عمل آید.

فیض آبادی تشریح کرد: براساس نامه معاونت رییس جمهوری کشور، محصولاتی که نمونه آن در کشور تولید می شوند، نباید وارد شوند، اما اکنون واردات از تولید بسیار مقرون به صرفه بوده ، زیرا بخش زیادی از تولیدات خارجی،  قیمت کمتری نسبت به نمونه داخلی خواهند داشت، به همین علت تولیدکنندگان دیگر رغبتی برای تولید نخواهند داشت.

این رییس اتحادیه با بیان اینکه  ظرفیت لازم برای حضور تولیدات داخلی در بازارهای جهانی وجود دارد، یادآور شد: اکنون در بخش دوربین های مدار بسته صادرات به کشورهای حوزه خلیج فارس و اطراف کشور داریم، اما در بخش تجهیزات الکترونیکی کمتر از میزان بخش قبلی بوده است. البته در صورت حمایت از سوی دولت، شرایط و پتانسیل لازم برای صادرات نرم افزار، تجهیزات الکترونیکی و لوازم حفاظتی میان تولیدکننده های ما وجود دارد.

انتهای پیام/

واردات کمر تولید را شکسته است

منبع: باشگاه خبرنگاران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۷۰۱۲۷۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تعهد تولیدکنندگان داخل بر تامین ۴۰ درصد مودم‌های فیبر نوری

به گزارش خبرنگار مهر، امیر لاجوردی رییس سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی در پاسخ به سوال یکی از کاربران مبنی بر تولید مودم نسل ششم در داخل کشور گفت: هفته پیش دقیقاً همین‌کار را کردیم. در جهت حمایت از مصرف کننده و تولید داخل، با تفاهم با تولیدکنندگان عزیز داخلی و اپراتورها قرار شد چهل درصد نیاز اپراتور، در تامین مودم پروژه فیبر، از داخل تامین شود البته به شرطی که تا شش ماه آینده محصولی با کیفیت مناسب تولید شود.

کد خبر 6092720 هنگامه فروغی

دیگر خبرها

  • مالیات یا کمیسیون دولت از سفته بازی
  • افزایش ۱۲۷ میلیون مترمکعبی تولید گاز ایران با سرمایه‌گذاری ۶.۴ میلیارد دلاری
  • تولید ۱۳۶۲ مترمربع فرش توسط مددجویان امداد خراسان جنوبی
  • تعهد تولیدکنندگان داخل بر تامین ۴۰درصد مودم‌های پروژه فیبرنوری
  • تعهد تولیدکنندگان داخل بر تامین ۴۰ درصد مودم‌های فیبر نوری
  • وزیر تعاون: تمام دغدغه رییس جمهور معیشت مردم است
  • فراهم شدن تجهیزات الکترونیکی برگزاری انتخابات در خرم‌آباد
  • تجهیزات الکترونیکی برگزاری انتخابات در خرم‌آباد فراهم است
  • تجهیزات و لوازم آزمایشگاهی
  • رفع مشکلات زیرساخت‌های مشهد نیازمند نگاه ملی و حمایت دولت است