Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «بلاغ مازندران»
2024-05-01@15:55:41 GMT

آلودگی هوا خطر سقط جنین را افزایش می دهد

تاریخ انتشار: ۲۹ آبان ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۵۷۰۱۹۵۴

طبق نتایج مطالعات جدید، آلودگی هوا ریسک سقط جنین را در زنان در اوایل بارداری افزایش می دهد.به گزارش بلاغ، محققان با پیگیری وضعیت صدها زن باردار در ایالات میشیگان و تکزاس دریافتند قرارگیری مزمن در معرض آلودگی هوا ریسک سقط جنین را تا بیش از ۱۰ درصد افزایش می دهد.

پائولین مندولا، سرپرست تیم تحقیق از موسسه ملی سلامت کودکان آمریکا، در این باره می گوید: «ما دریافتیم هم اُزن و هم ذرات ریز موجود در هوا با افزایش ریسک سقط جنین در اوایل بارداری مرتبط هستند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

»

این تیم تحقیق در یک مطالعه بلندمدت، ۵۰۱ زوج را بین سال های ۲۰۰۵ تا ۲۰۰۹ تحت پیگیری پژوهشی قرار داده بودند.

به گفته پژوهشگران، از بین این تعداد ۳۴۳ زوج باردار شدند اما ۹۸ زوج (۲۸ درصد) در ۱۸ هفته اول بارداری جنین شان را از دست دادند. تیم تحقیق میزان قرارگیری این زوجین در معرض آلاینده های هوا را در منطقه سکونت شان بررسی کردند.

یافته ها نشان داد قرارگیری در معرض اُزن ریسک سقط جنین را تا ۱۲ درصد افزایش می دهد اما قرارگیری در معرض ذرات ریز هوا این ریسک را تا ۱۳ درصد افزایش می دهد.

به گفته مندولا، هنوز دلیل ارتباط قرارگیری در معرض آلودگی هوا با سقط جنین دقیقا مشخص نیست. اما عنوان می شود احتمالا التهاب و فشار اکسایشی ناشی از آلودگی هوا بارداری را به خطر می اندازد بطوریکه به رشد جنین صدمه می زند، در القاء تخم بارورشده در رحم تداخل ایجاد می کند، یا موجب بروز مشکلاتی در رشد جفت می شود.

برخی محققان نیز معتقدند مواد سمی موجود در آلاینده های هوا از جفت گذشته و مستقیما به جنین آسیب می رسانند.

منبع: بلاغ مازندران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.bloghnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «بلاغ مازندران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۷۰۱۹۵۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

زیستگاه های مرجانی خلیج فارس در معرض خطر

به گزارش خبرنگارخبرگزاری صدا و سیما معاون محیط زیستِ دریایی و تالاب‌های سازمان حفاظت محیط زیست، گفت: ۱۰۰ گونه آبسنگِ مرجانی در خلیج فارس در معرض نابودی ناشی از این چالش‌های زیست محیطی هستند.
سعید حاجی زاده گزارش می دهد :

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

دیگر خبرها

  • زیستگاه های مرجانی خلیج فارس در معرض خطر
  • ۵ مورد از معایب بی‌خوابی و شب‌بیداری را بدانید
  • زنگ خطر سقط جنین در جامعه
  • چکاپ‌های مهم برای بارداری در سنین بالا (فیلم)
  • برای بارداری در سن بالا باید این چکاپ ها را انجام دهید + فیلم
  • چکاپ‌های مهم برای بارداری در سنین بالا + فیلم
  • درصد موفقیت درمان ناباروی با روش IVF در ایران
  • فتوای رهبر انقلاب درباره مصرف داروی سقط جنین با احتمال بارداری و استشمام بوی خوش در اعتکاف
  • فواید فوق العاده انجیر در دوران بارداری (فیلم)
  • زیر پوست بازار «رحم اجاره‌ای» در ایران