Web Analytics Made Easy - Statcounter

فدراسیون جهانی تکواندو از دو تکواندوکار ایران دعوت کرد برای حضور در اولین دوره رقابت‌های گرنداسلم به کشور چین سفر کنند.

به گزارش خبرنگار مهر، اولین دوره رقابتهای تکواندو گرنداسلم طی روزهای دوم و سوم دیماه به میزبانی چین در شهر «ووشی» برگزار خواهد شد.  این دوره از مسابقات در چهار وزن المپیکی و با حضور ۱۲ تکواندوکار در هر وزن برگزار خواهد شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به نفرات اول این رقابتها ۷۰ هزار دلار، نایب قهرمان ۲۰ هزار دلار و نفر سوم ۱۰ هزار دلار پاداش تعلق می‌گیرد.

بر اساس اعلام فدراسیون جهانی تکواندو، دارندگان مدال طلا در المپیک ریو ۲۰۱۶، دو طلای مسابقات قهرمانی جهان (به علت وجود ۸ وزن جهانی)، دارنده مدال طلا فینال گرندپری ۲۰۱۷، نفرات اول ۳ مرحله گرند پری ۲۰۱۷، قهرمان فینال گرندپری ۲۰۱۶، یک سهمیه برای کشور میزبان و نفرات اول تا سوم رقابتهای انتخابی در این مسابقات به رقابت خواهند پرداخت. 

فدراسیون جهانی تکواندو در آستانه برگزاری رقابتهای انتخابی این تورنمنت بزرگ، اسامی نفراتی که غیر از رقابتهای انتخابی جواز حضور در این مسابقات را دریافت کرده اند را اعلام کرد که نام دو نماینده از کشورمان نیز در بین آنها دیده می شود. 

سجاد مردانی در وزن ۸۰+ کیلوگرم با کسب مدال طلای فینال گرندپری ۲۰۱۶ و فرزان عاشورزاده با رنکنیگ سه در وزن ۵۸- کیلوگرم جواز حضور در این مسابقات را کسب کردند. «تائه هون کیم» از کره جنوبی  و «کارلوس ناوارو» از مکزیک که نفرات اول و دوم رنکنیگ می باشند با کسب سهمیه از شیوه های دیگر، این فرصت را به عاشورزاده دادند که از طریق رنکنیگ به این مسابقات دعوت شود. 

«تائه هون کیم» با طلای قهرمانی جهان و دو طلای گرندپری ۲۰۱۷ جواز سفر به «ووشی» را کسب کرد و «ناوارو» نیز  با مدال طلا فینال رقابتهای گرندپری ۲۰۱۶ باکو راه سفر به چین را در پیش خواهد گرفت.

اما در لیست اعلام شده از سوی فدراسیون جهانی در بخش مردان ۲۴ کشور سهمیه حضور در رقابتهای گرند اسلم را در اختیار دارند. کره جنوبی و روسیه هر کدام با ۴ سهمیه بیشترین نماینده را تا اینجای کار در این رقابتها دارند. ایران و آذربایجان هم هر کدام دو نماینده خواهند داشت. مکزیک، چین(یک تکواندوکار در دو وزن)، اسپانیا، اردن، بلژیک، ساحل عاج، مقدونیه، مصر، نیجریه، آلمان و انگلستان نیز هر کدام یک سهمیه دارند.

اما در بخش زنان که نماینده ای از کشورمان در لیست اعلام شده از سوی فدراسیون جهانی نیست، ترکیه با ۵ سهمیه بیشترین نماینده را دارد. انگلستان و کره جنوبی هر کدام چهار سهمیه دارند.صربستان دو سهمیه، چین، تایلند، آمریکا، مصر، سوئد، فرانسه و مکزیک هم هر کدام یک سهمیه به خود اختصاص داده اند. 

نکته مهم اینکه در بخش مردان، بهترین عملکرد در سال ۲۰۱۷ را «تائه هون کیم» و «دائه هون لی» از کره جنوبی  به ثبت رسانده اند که دو طلا از رقابتهای گرندپری و یک طلا از قهرمانی جهان به نام خود ثبت کرده اند. «صالح سیسه» از ساحل عاج، بعد از این دو، میلاد بیگی تکواندوکار ایرانی تیم آذربایجان با دو طلا جایگاه بعدی را داراست. 

در بخش زنان اما بهترین تکواندوکار کسی نبود جز «بیانکا والکدن» از انگلستان، تکواندوکاری که هم در رقابتهای قهرمانی جهان و هم در سه مرحله رقابتهای گرندپری سال ۲۰۱۷ موفق به کسب مدال طلا شد. 

رقابتهای انتخابی گرنداسلم روزهای پایانی هفته جاری در چین برگزار خواهد شد و امیدواریم از ۱۹ نفره اعزامی کشورمان، بتوانیم سهمیه های بیشتری کسب کنیم. 

منبع: مهر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۷۰۲۵۰۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برتری تیم ملی شطرنج مردان و تساوی تیم ملی زنان مقابل نمایندگان روسیه

در دور ششم مسابقات شطرنج شهرهای آسیا در روسیه، تیم ملی امید مردان و زنان مقابل نمایندگان روسیه به ترتیب به برتری و تساوی رسیدند. 

به گزارش ایسنا، در دور ششم مسابقات شطرنج شهرهای آسیا خانتی مانسیسک روسیه، تیم ملی امید مردان و زنان ایران برابر نمایندگان روسیه با نام‌های تولاسیتی و مسکوسیتی صف‌آرایی کردند که در نهایت با برتری ۳ بر ۱ تیم ملی مردان ایران و تساوی ۲ بر ۲ تیم زنان ایران به پایان رسید.

در پایان دور ششم تیم ملی امید مردان ایران با ۱۰ امتیاز تیمی و ۲ امتیاز اختلاف نسبت به تیم صدرنشین روس در جایگاه دوم و تیم ملی زنان با ۷ امتیاز تیمی و پوئن‌شکنی بهتر نسبت به رقبا در جایگاه چهارم قرار دارد.

سه دور تا پایان مسابقات باقی مانده و تیم‌های ایرانی برای تصاحب صدر جدول در تکاپو هستند. 

تیم ملی امید مردان با ترکیب بردیا دانشور، سینا موحد، آبتین عطاخان، سیدکیان پورموسوی و مسعود مصدق‌پور و تیم ملی زنان ایران با ترکیب آناهیتا زاهدی فر، میترا اصغرزاده، ملیکا محمدی، طناز ازلی و پروا بهزاد نظیف در مسابقات خانتی مانسیسک حضور دارند.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • کدام کشورها بیشترین حاجی را دارند؟
  • دریافت سهمیه جام جهانی بانوی ووشو کار کیش
  • شانس ۶۰ درصدی تیروکمان برای سهمیه المپیک/ هزینه ۱۰ میلیاردی سفر به چین و کره
  • برتری تیم ملی شطرنج مردان و تساوی تیم ملی زنان مقابل نمایندگان روسیه
  • سهمیه ایران در مسابقات باشگاهی آسیا مشخص شد
  • برگزاری جشنواره خیرین مدرسه‌ساز در بام ایران
  • مهم‌ترین اخبار ورزشی ۶ اردیبهشت
  • آنهایی که اهل ژیمناستیک نیستند، به انتخابات نیایند
  • میزبانان رقابت‌های وزنه برداری قهرمانی جهان ۲۰۲۷ و ۲۰۲۸ مشخص شدند
  • وضعیت اضطراری؛ شرایط خیلی امیدوار کننده نیست / سر بی کلاه دو و میدانی در المپیک