Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایمنا»
2024-04-28@21:53:20 GMT

پرونده ایران را به شورای امنیت می‌بریم

تاریخ انتشار: ۲۹ آبان ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۵۷۰۳۱۷۸

پرونده ایران را به شورای امنیت می‌بریم

وزیران امور خارجه کشورهای عضو اتحادیه عرب در پایان نشست اضطراری خود در قاهره که به خواست عربستان سعودی برگزار شد، از دولت‌های عضو خواستند که برای مطرح کردن پرونده ایران در شورای امنیت تلاش کنند.

به گزارش ایمنا. وزیران امور خارجه شرکت کننده در اجلاس اضطراری، در بیانیه پایانی نشست خود با لحنی تندتر از قبل از «اقدامات تهدیدآمیز» ایران و گروه حزب‌الله لبنان علیه کشورهای منطقه، انتقاد کردند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 آنها همچنین با اقداماتی که به گفته آنها عربستان برای حفظ امنیت ملی خود می‌کند، اعلام همبستگی کرده‌اند. 

در این بیانیه به ایران در مورد «پیامدهای» اقداماتش هشدار داده شده، به نحوی که در بیانیه‌های قبلی سابقه نداشت؛ اما به نظر می‌رسد منظور، ارجاع موضوع به شورای امنیت باشد؛ چرا که کشورهای اتحادیه عرب جز توسل به نهادهای بین المللی ابزار دیگری برای مقابله با ایران در اختیار ندارند.

قابل ذکر است که برخلاف ادعاهای ائتلاف تحت رهبری ریاض و واشنگتن مبنی بر اینکه موشکی که به سمت فرودگاه بین‌المللی ملک «خالد» در نزدیکی ریاض شلیک شده، ایرانی بوده است، گزارش محرمانه شورای امنیت، هرگونه ارتباط این حمله با ایران را رد کرده است.

پایگاه تحقیقی آمریکایی «اینترسپت» در گزارشی ضمن اعلام این خبر نوشت، دهم نوامبر، یک هیئت منصوب شده توسط شورای امنیت سازمان ملل نامه‌ محرمانه‌ای را به دیپلمات‌های ارشد ارسال کرد که در آن تصریح شده بود که هیچ شواهدی در خصوص ادعاهای عربستان سعودی مبنی بر اینکه ایران مسئول حمله اخیر موشکی انصارالله به ریاض است، وجود ندارد.

منبع: ایمنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.imna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایمنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۷۰۳۱۷۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اعلام همکاری مالزی در زمینه امنیت سایبری با افغانستان

وزارت کشور حکومت طالبان در بیانیه‌ای اظهار داشت مالزی در زمینه امنیت سایبری با افغانستان اعلام همکاری کرده است. - اخبار بین الملل -

به گزارش دفتر منطقه‌ای خبرگزاری تسنیم، وزارت کشور حکومت طالبان با صدور بیانیه‌ای اعلام کرد «سراج الدین حقانی» ریاست این وزارتخانه با هیئت اعزام مالزی در کابل دیدار و گفتگو کرده است.

«داتو شازلینا» نماینده ویژه نخست وزیر مالزی در این دیدار تاکید کرده است کشورش آمادگی دارد تا تجربیات و ظرفیت‌هایش را در زمینه امنیت سایبری و جرائم دیجیتالی با حکومت طالبان افغانستان به اشتراک بگذارد.

بر اساس بیانیه وزارت کشور حکومت طالبان، طرفین در این دیدار بر مبارزه مشترک با مواد مخدر نیز تاکید کردند.

مالزی: روابط با حکومت افغانستان را گسترش می‌دهیمنماینده ویژه مالزی: در کنار مردم افغانستان بوده و هستیمگسترش روابط حکومت طالبان در جنوب شرق آسیا

حقانی نیز در این دیدار اظهار داشت حکومت کنونی افغانستان خواستار روابط حسنه و همکاری با کشورهای اسلامی است.

بیانیه اظهار کرد نمایندگان دفتر نخست‌وزیر و وزارت‌های دفاع و کشور مالزی نیز در ترکیب هیئت اعزام این کشور حضور داشتند.

این نخستین سفر هیئت نظامی و امنیتی مالزی به افغانستان از زمان سقوط حکومت پیشین در این کشور است.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • سفر وزیر خارجه آمریکا به عربستان | گفت و گوی مهم برای آتش بس در غزه
  • وزیر خارجه آمریکا به عربستان می‌رود
  • وزیر خارجه آمریکا به عربستان می‌رود؛ غزه محور اصلی گفت‌وگو با مقامات سعودی
  • رئیس کمیسیون امنیت ملی مجلس: غافلگیری ایران در زمان عملیات نبود، در راهبرد و تاکتیک بود
  • دفتر بن‌گویر بیانیه داد
  • احمد خاتمی: به زور کسی را به بهشت نمی‌بریم، جلوی ناهنجاری خواهیم ایستاد | انگ زدن بی‌حجابی را حل نمی‌کند
  • اعلام همکاری مالزی در زمینه امنیت سایبری با افغانستان
  • اجلاس امنیتی سن‌پترزبورگ؛ فرصتی برای تبیین اهداف ایران بعد از «وعده صادق»
  • احمد خاتمی : به زور کسی را به بهشت نمی‌بریم، اما جلوی ناهنجاری خواهیم ایستاد
  • خاتمی: به زور کسی را به بهشت نمی‌بریم، اما جلوی ناهنجاری خواهیم ایستاد