Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری شبستان: باز سر ماه رسید و باید سکه روی سکه گذاشت تا اجاره خانه را تقدیم صاحب خانه کرد و با پایان قرار داد و شروع سال جدید، این نرخ اجاره بهاء است که معیاری ندارد .

به گزارش خبرنگارخبرگزاری شبستان از سمنان، مسکن و قیمت بالای آن، یکی از اساسی ترین مشکل زوج های جوان است، تا آنجایی که خیلی  از این زوج ها، تصور اینکه روزی خانه‌دار خواهند شد را نمی توانند بکنند و از طرفی دیگر با وجود رکود در بازار مسکن، اجاره بها هر سال افزایش می‌یابد و فشار بر خانواده‌های مستاجر نیز بیشتر می شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در این بین خانه های خالی از سکنه زیادی هم در شهرها وجود دارند که بدون استفاده مانده و فرسوده می شوند.

 

افراد زيادي را مي‌بينيم كه براي يافتن مسكن مناسب، به بنگاه‌هاي معاملاتي در سراسر شهر مراجعه مي‌كنند به اين اميد كه خانه‌ايي در خور شأنشان و با قيمت مناسب پيدا كنند ولي پاي درد و دل آن‌ها كه مي‌نشيني مي‌گويند پيدا كردن مسكن خوب با اجاره بهاي مناسب هر سال سخت‌تر مي‌شود.

 

شهرستان سمنان در بخش مسکن با رشد يالايي روبرواست

رئيس اتحاديه املاک شهرستان سمنان در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در سمنان،افزایش قیمت در بازار مسکن را به یک حباب تشبیه کردوگفت:  بازار مسکن از ابتداي سال 1392 تا پايان سال 1395 رشد پنج تا هفت درصدي داشته، در حالیکه از ابتداي امسال اين افزايش قيمت‌ها همانند حبابي در بخش ويلايي به 70 درصد رسیده و در بخش آپارتمان نيز پنج الي 20 درصد افزايش قيمت داشته‌ايم.

 

حسين ابراهيمي با بیان اینکه در شهرستان سمنان در بخش مسکن با رشد يالايي روبرو هستيم اضافه کرد: با توجه به کاهش نرخ سود بانک ، گرایش مردم به سرمايه گذاري در بخش مسکن، طلا و بورس  بیشتر شده است.

 

وی با تاکید بر اینکه رشد مسکن در سال جاری بايد تنها پنج تا 20 درصد باشد و قيمت واقعي آن بيشتر از اين‌ نيست ادامه داد: در اين بين دلالان و سودجويان اقتصادي باعث شده‌اند تا مردم را به سوي سرمايه گذاري در بخش مسکن سوق دهند و سود اصلي را خودشان ببرند.

 

رئيس اتحاديه املاک شهرستان سمنان با بیان اینکه به دليل رشد بالاي قيمت مسکن در سال جاري هنوز هم اين بازار در رکود به سر مي‌برد، تصريح کرد: طي استعلام‌هاي به عمل آمده در هيچ يک از شهرهاي استان و هيچ جاي کشور چنين افزايش قيمتي در مسکن مشاهده نشده و رشد آنچناني نداشته است.

 

ابراهيمي به خريداران مسکن توصيه کرد: با توجه به بالا رفتن حبابي قيمت‌ها، اين رشد غير معقول است لذا خريداران در تهيه مسکن تعجيل نکنند زيرا اين افزايش قيمت‌ها خواهد شکست و دود آن تنها در چشم خريداران خواهد رفت.

 

برخي سايت‌ها و کانال‌هاي تلگرامي باعث افزايش قيمت‌هاي مسکن شده‌اند

وي افزود: برخي سايت‌ها و کانال‌هاي تلگرامي هم باعث افزايش قيمت‌هاي مسکن شده‌اند و من به فروشندگان هشدار مي‌دهم در فضاهاي مجازي تبليغ نکنند که در نهايت باعث گراني مسکن شوند.

 

رئيس اتحاديه املاک شهرستان سمنان با اشاره به اینکه همه اين افزايش قيمت‌ها در دست دلالان و سودجويان اقتصادي است اظهارداشت: در نهايت اين حباب خواهد شکست و قيمت‌ها کاهش خواهد يافت.

 

ابراهيمي افزود: تجربه نشان داده است که در سال‌هاي 71 الي 73 و سال‌هاي 86 تا 88 هم چنين اتفاقاتي رخ داد و اين رشد قيمت حبابي بيش نيست و رشد بيشتر از پنج الي 20 درصد غير عقلاني است. وي در پايان به خريداران توصيه کرد تا در خريد خود دقت کرده و ملکي را بالاتر از قيمت واقعي خريد نکنند.

 

گرانی بازار مسکن و اجاره بهاء را فشار مضاعفی برمردم ومستاجران است

یکی از شهروندان سمنانی،گفت:این روزها بار افزایش اجاره بها وخرید خانه بر گرده بسیاری از سرپرستان خانواده سنگینی و آنان را وادار می‌کند از خرید بسیاری از مایحتاج روزانه برای تأمین هزینه اجاره خانه صرف نظر کنند.

 

محبوبه رکنی خواه، گرانی بازار مسکن و اجاره بهاء را فشار مضاعفی بر مردم و مستأجران دانست وگفت: افزایش قیمت خرید مسکن و اجاره بها زندگی را بیش از پیش سخت تر کرده و امروزه مستاجران نسبت به بقیه اقشار آسیب پذیرتر شده‌اند.

 

وي افزود:‌اي کاش قانوني مصوب مي‌شد تا افراد بيشتر از يک خانه خريد نکنند و اگر آنها پول دارند ديوارهاي همان يک خانه را با طلا درست کنند چون ديگر مردم از اين اوضاع خسته شده‌اند.

 

رکنی خواه با بيان اينکه نظارتي بر روي خريد و فروش، اجاره و رهن خانه وجود ندارد، اذعان داشت: هر بنگاهي تعرفه‌اي را براي خودش تعريف کرده و تنها به فکر پورسانت‌هاي خودشان هستند.

 

یکی از شهروندان سمنانی، اذعان داشت: بعضي از خانه‌ها با وجود اينکه قديمي است اما قيمت‌هايشان با خانه‌هاي نو و تازه‌ساز يکي است.

 

وی يادآور شد: با کاهش نرخ سود بانکي قيمت خانه‌ها يک باره بالا رفت و مردم در اين تنگنا قرار گرفتند تا خانه‌هارا گران‌تر از قبل خريداري کنند و از ترس اينکه بالاتر نرود و ديگر پولشان نرسد، خانه را خريداري مي‌کنند.

 

رکنی خواه بيان داشت: اگر نظارت مسئولان بر روي اين موضوع بیشتر انجام شود، شايد قيمت‌ها شکسته و مشکلی از جوانان رفع شود.

 

این شهروند نداشتن مسکن، را یکی از مهم‌ترین عوامل استرس زا، طلاق، پرخاشگری، بی بند وباری و... عنوان کردو افزود: در همین راستا، نقش مسکن در شکل‌گیری و تداوم ازدواج ها و تشکیل خانواده نیز از اهمیت خاصی برخوردار است.

 

وی معتقد است: متاسفانه وضعیت عرضه، تقاضا و معامله در بازار مسکن تاکنون نتوانسته از یک تعریف مشخص و مفهومی برخوردار شود و همین امر سبب شده تا به طور مکرر با رکودها و یا رونق های ناخواسته ای مواجه شویم.

 

رکنی خواه اظهارداشت: جوانان تازه ازدواج کرده با توان مالی پایین مجبور به اجاره نشینی هستند از این رو دولت باید با ارائه تسهیلات ارزان قیمت زمینه خانه دار شدن آنان را فراهم کند.

 

شايعه تأثير 100 درصدي بر قيمت‌هاي مسکن دارد

يکي از بنگاه‌داران سمنانی با بیان اینکه  شايعه تأثير 100 درصدي بر قيمت‌هاي مسکن داشته است اضافه کرد: متأسفانه تمام زندگي ما بر اساس شايعه رقم مي‌خورد و همين که مي‌گويند قيمت مسکن مي‌خواهد افزايش يابد، همه به يک باره براي خريد مسکن هجوم مي‌برند.

 

وي تاکيد کرد: چند ماه است که يک مورد هم خريد و فروش مسکن در اين بنگاه صورت نگرفته است، اما شب مي‌خوابيم و صبح که به بنگاه مراجعه مي‌کنيم، مي‌بينم که مالکان قيمت مسکن را افزايش داده‌اند.

 

این بنگاه دار با بيان اينکه اگر قيمت مسکن پايين باشد، خريد و فروش راحت‌تر انجام مي‌شود و بنگاه‌داران هم به کميسيون‌هاي خود راحت‌تر مي‌رسند، گفت: شايعه و جو رواني حاکم بر بازار مسکن متأسفانه چندماهي است که دست از سر بازار مسکن بر نمي‌دارد، شايعه‌اي که مي‌گويد، اگر امسال مسکن نخريم، ديگر سال بعد نمي‌توانيم صاحب خانه شويم.

 

وي افزود: مالکان نيز تا مي‌بينند، تقاضا براي خريد مسکن بالا مي‌رود، قيمت مسکن خود را افزايش مي‌دهند.

 

وي گفت: در واقع نبود اطمينان نسبت به آينده بازار مسکن موجب شده که برخي از مالکان قيمت‌ها را بالاتر از عرف بازار تعيين کنند و در اين ميان سودجويان هم سعي مي‌کنند با دامن زدن به اين وضعيت، سود بيشتري را از خريد و فروش آپارتمان‌ها به دست بياورند.

 

پایان پیام/276

منبع: شبستان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۷۰۳۳۵۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مصوبه مجلس درباره ساماندهی بازار مسکن و اجاره‌بها

علی خضریان درباره مصوبه مجلس مبنی بر ساماندهی بازار زمین، مسکن و اجاره‌بهای مسکونی، گفت: گرانی و نابسامانی بازار مسکن و اجاره‌بها ما را بر آن داشت که با تدوین طرحی از آشفته بازار جلوگیری کنیم؛ بنابراین طرح ساماندهی بازار زمین، مسکن و اجاره‌بهای مسکونی را تدوین کردیم که مراحل تصویب این طرح در مجلس طی شد و اکنون برای بررسی به شورای نگهبان ارسال شده است.

نماینده مردم تهران، ری، شمیرانات، اسلامشهر و پردیس در مجلس شورای اسلامی در تشریح محور‌های مصوبه ساماندهی بازار زمین، مسکن و اجاره‌بهای مسکونی، بیان کرد: تکمیل سامانه ملی اسکان از طریق اخذ اطلاعات از دستگاه‌ها و همچنین خوداظهاری خانواده‌ها و مالکین با استفاده از طریق منوط کردن ارائه خدمات دستگاه‌ها به ثبت اطلاعات توسط مردم در این سامانه یکی از محور‌های این مصوبه است.

طراح، طرح ساماندهی بازار زمین، مسکن و اجاره‌بهای مسکونی گفت: طرح شناسایی خانه‌های خالی توسط شهرداری‌ها و تأیید آن توسط سامانه ملی املاک و اسکان و ارائه مشوق‌های مالیاتی و غیرمالیاتی به موجرینی که قرارداد بلندمدت منعقد می‌کنند یا واحد‌های خود را به خانواده کم درآمد دارای سه فرزند و بیشتر اجاره می‌دهند یا واحد را قیمت مناسب اجاره می‌دهند و پیش‌بینی ضمانت‌های اجرایی برای ثبت قرارداد‌های اجاره و خرید و فروش توسط متعاملین و مشاورین املاک در سامانه ثبت معاملات املاک از دیگر موضوعاتی است که در این طرح پیگیری می‌شود.

این نماینده مردم در مجلس یازدهم با بیان اینکه براساس این طرح سقف افزایش اجاره‌بها توسط شورای عالی مسکن در شرایط وجود تورم بالای ۳۰ درصد تعیین می‌شود، افزود:ساماندهی سکو‌های ثبت اگهی از طریق تایید اصالت ملک با سامانه ملی املاک و اسکان و تأیید مالک یکی دیگر از اقداماتی است که براساس این طرح باید اجرایی شود.

سخنگوی کمیسیون اصل نودم قانون اساسی مجلس با اشاره به اینکه طبق این مصوبه برای ارائه دامنه قیمت منصفانه با استفاده مشخصات مکانی و فنی هر واحد سامانه‌ای ایجاد می‌شود، ایجاد سکوی ثبت رسمی معاملات، اخذ عوارض از اراضی بایر و بلااستفاده و ممنوعیت خرید و فروش واحد‌های طرح‌های حمایتی قبل از تکمیل واحد‌ها را از دیگر محور‌های این مصوبه برشمرد.

باشگاه خبرنگاران جوان سیاسی مجلس

دیگر خبرها

  • خبر خوش برای مستاجران
  • مصوبه مجلس درباره ساماندهی بازار مسکن و اجاره‌بها
  • تکمیل سامانه ملی اسکان و تعیین سقف افزایش اجاره‌بها براساس مصوبه مجلس
  • رهاشدگی قیمت ها در بازار اجاره بها و رهن مسکن
  • گلایه اهالی بازارهای سیار از افزایش اجاره‌ها
  • مسکن پس از ماه سرگیجه؛ پیش‌بینی وضعیت آینده بازار
  • پنجره‌ای رو به شفافیت
  • واکنش بازار به تغییر مقررات انتشار آگهی مسکن
  • قیمت خانه در تهران چهارشنبه ۵ اردیبهشت+اینفوگرافیک
  • رهاشدگی قیمت‌ها در بازار اجاره‌بها و رهن مسکن