Web Analytics Made Easy - Statcounter

تهران - ایرنا - سومین دور گفت و گوهای سطح بالای جمهوری اسلامی ایران و اتحادیه اروپایی لحظاتی قبل به ریاست سید عباس عراقچی و هلگا اشمید در تهران آغاز به کار کرد.

به گزارش خبرنگار سیاسی ایرنا، ریاست این دور از گفت و گوهای سطح بالای جمهوری اسلامی ایران و اتحادیه اروپایی را سید عباس عراقچی معاون وزیر امور خارجه و هلگا اشمید دبیرکل سرویس اقدام خارجی اتحادیه اروپا بر عهده دارند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


استاورورس لامبرینیدیس نماینده ویژه حقوق بشر، استفانو ماترویسی مدیر کل توسعه همکاری های بین المللی و دومنیک ریستوری مدیر کل انرژی اتحادیه اروپایی اعضای تیم مذاکره کننده اتحادیه اروپاییی در این گفت و گوها هستند.
این نشست در ادامه دو دور گفت گوهای پیشین به ترتیب در تهران و بروکسل بعد از اجرایی شدن توافق هسته ای ایران و 1+5 صورت می گیرد.
در گفتگوهای مذکور موضوعات مورد علاقه طرفین درحوزه های مختلف مناسبات دوجانبه از جمله اقتصادی و تجاری، انرژی (انرژی هسته ای، نفت و گاز، برق و انرژی های تجدیدپذیر)، محیط زیست، حمل و نقل، حقوق بشر، آموزش عالی، تحقیقات و فنآوری و فرهنگی و همچنین آخرین تحولات منطقه ای مورد بحث و تبادل نظر قرار می گیرد.
به گزارش ایرنا فردا سه شنبه هم قرار است ادامه این گفت و گوها در قالب سمیناری با موضوع«همکاری های هسته ای: پیشرفت ها و چشم اندازها» با حضور هلگا اشمید و سید عباس عراقچی و بهروز کمالوندی در اصفهان برگزار شود.
بعد از توافق هسته ای و در دوره پسابرجام، مبادلات تجاری دوجانبه شاهد رشد بوده است بطوریکه در سال 2016 مناسبات تجاری نسبت به سال قبل، 79 درصد رشد داشته و ارزش مبادلات تجاری به رقم 13 ممیز 7 میلیارد یورو بالغ شده است. این ارقام کماکان در هفت ماهه اول سال 2017 روند صعودی خود را حفظ کرده و به رقم 11 و نیم میلیارد یورو بالغ گردیده است.
اتحادیه اروپا از مدافعان جدی توافقه هسته ای ایران و گروه1+5 است و به ویژه از زمان راهیابی ترامپ به کاخ سفید تلاشهای گسترده ای برای حفظ این توافق انجام داده است به طوری که طی هفته های اخیر فدریکا موگرینی مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپایی،بوریس جانسون وزیر خارجه انگلیس برای رایزنی در خصوص مزایای برجام و تبعات کنار کشیدن از آن در کنگره آمریکا حضور یافتند و با سناتورهای آمریکایی گفت و گو کردند.
گفت و گوهای سطح بالای ایران و اتحادیه اروپایی در چارچوب بیانیه مشترک محمدجواد ظریف، وزیرامور خارجه و فدریکا موگرینی، نماینده عالی سیاست خارجی و امنیتی اتحادیه اروپا برگزار می شود.
سیام**2021**
خبرنگار:داود مرادپور
انتشار: کتایون لامع زاده

منبع: ایرنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۷۰۳۷۹۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

در دیدار گروسی و باقری چه گذشت؟

آفتاب‌‌نیوز :

در ملاقات رافائل گروسی مدیر کل آژانس بین المللی انرژی اتمی و علی باقری معاون سیاسی وزیر امور خارجه و مذاکره کننده ارشد کشور در مذاکرات هسته ای، ابعاد مختلف همکاری های ایران و آژانس بین المللی انرژی اتمی مورد بحث و تبادل نظر قرار گرفت.

باقری ضمن اشاره به اهمیت همکاری‌های ایران و آژانس، بر ضرورت بی طرفی و حرفه ای گری آژانس به عنوان یک سازمان تخصصی تاکید کرد.

وی همچنین اظهار داشت: فعالیت های صلح آمیز هسته ای جمهوری اسلامی ایران همواره در چارچوب تعهدات بین المللی از جمله معاهده عدم اشاعه است.

رافائل گروسی نیز در این دیدار، سفر خود به تهران را نشانه اراده آژانس برای حفظ فضای سازنده در روابط خود با جمهوری اسلامی ایران دانست.

منبع: خبرگزاری ایرنا

دیگر خبرها

  • دلزدگی اروپایی‌ها از دموکراسی درحال افزایش است
  • ترمیم رابطه؟!
  • در دیدار گروسی و باقری چه گذشت؟
  • ایجاد یک اتحادیه دفاعی هدفی دور از دسترس در اتحادیه اروپا
  • کنفرانس بین‌المللی علوم و فنون هسته‌ای آغاز شد
  • آغاز به کار میزگردها و پنل‌های تخصصی سی امین کنفرانس ملی هسته‌‌ای ایران
  • آغاز به کار پنل‌های تخصصی نخستین کنفرانس بین‌المللی علوم هسته‌ای
  • آغاز به کار پنل‌های نخستین کنفرانس بین‌‌المللی علوم هسته‌ای
  • آغاز به کار پنل‌های تخصصی نخستین کنفرانس بین‌المللی علوم هسته ای
  • نخستین کنفرانس بین‌المللی علوم و فنون هسته‌ای آغاز به کار کرد