Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار اقتصاد و انرژی گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان،ایرج خرمدل، مدیر پالایشگاه پنجم پارس جنوبی اظهار کرد: در سال جاری با انجام فعالیت‌های مصوب بر روی تجهیزات واحدهای عملیاتی، دستاوردهای مطلوبی از قبیل تداوم تولید، بهبود کیفیت محصولات، افزایش تولیدات و صرفه‌جویی در مصرف انرژی حاصل شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: تعمیرات اساسی سال جاری در فازهای 9 و 10 باعث بهبود کیفیت و کمیت پالایشگاه در تمام شاخص‌ها شده و تولید تمام محصولات افزایش یافته است.

خرمدل با بیان اینکه میزان خوراک برداشتی پالایشگاه پس از تعمیرات، 5 درصدافزایش یافته است، گفت: این افزایش برداشت باعث افزایش تولید 5 درصدی گاز شیرین پالایشگاه نیز شده است.

به گفته خرمدل پالایشگاه پنجم پارس جنوبی هم‌اکنون روزانه 62.7 میلیارد متر مکعب گاز از سکو دریافت و 55.17 میلیون متر مکعب گاز شیرین به خط سراسری تزریق می‌کند.

وی میزان تولید فعلی فازهای 9 و 10 را بیشتر از حد مقرر طراحی شده دانست و گفت: پس از تعمیرات، میزان میعانات گازی پالایشگاه نیز 4 درصد رشد داشته و به سقف 85 هزار و 800 بشکه در روز رسیده است.

خرمدل در مورد افزایش سایر محصولات پالایشگاه پنجم افزود: میزان پروپان تولیدی فازهای 9 و 10 نیز پس از تعمیرات 19 درصد افزایش یافته و هم اکنون در این پالایشگاه روزانه حدود 2هزار و 100 تن پروپان تولید می‌شود.

وی درصد افزایش تولید بوتان را نیز 17 درصد مطرح کرد و گفت: هم‌اکنون فازهای 9 و 10 روزانه یک‌هزار و 390 تن بوتان تولید می‌کنند.

مدیر پالایشگاه پنجم پارس جنوبی درباره رشد میزان اتان تولیدی این پالایشگاه ،با توجه به اهمیت این محصول گفت: تولید اتان بیشترین رشد را داشته و با افزایش 22 درصدی خود، هم‌اکنون  روزانه 2 هزار و 754 اتان در این پالایشگاه   تولید می‌ شود.

خرمدل با بیان اینکه این افزایش تولید منتج به افزایش درآمد نیز شده است، گفت: رشد تولید محصولات علاوه بر افزایش کیفیت باعث افزایش درآمد روزانه یک میلیون دلار (39 میلیارد ریال) برای مجتمع گاز پارس جنوبی شده است.

به گفته وی؛ در آمد حاصل از این افزایش تولید در طول سال؛ 345 میلیون دلار معادل 14 هزار و 344 میلیارد ریال خواهد بود.

انتهای پیام/

افزایش 22 درصدی تولید اتان در پالایشگاه پنجم پارس جنوبی

منبع: باشگاه خبرنگاران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۷۰۴۵۸۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

صادرات خرما به ۴۰۰ میلیون دلار رسید

محسن رشید فرخی در گفت و گو با باشگاه خبرنگاران جوان، گفت: بنابر آمار سال گذشته یک میلیون و ۳۰۰ هزارتن خرما تولید شد که ۲۵۰ تا ۳۰۰ هزارتن از این میزان به ارزش ۴۰۰ میلیون دلار به بازارهای هدف صادر شد.

او متوسط تولید سالانه خرما در کشور را یک میلیون و ۳۰۰ تا یک میلیون و ۴۰۰ هزارتن اعلام کرد و افزود: پتانسیل تولید یک میلیون و ۵۰۰ تا یک میلیون و ۶۰۰ هزارتن خرما هم در کشور وجود دارد، اما به دلیل کشاورزی خرده مالکی و سنتی در باغات قدیمی، میزان فعلی تولید هم مطلوب است.

رشید فرخی ادامه داد: با افزایش بهره وری در واحد سطح می توان ارزآوری و درآمد کشاورزان را ارتقا داد، اما به هیچ عنوان به دنبال افزایش سطح زیرکشت باغات نیستیم چراکه با توسعه باغات این احتمال وجود دارد که داستان پسته و خشکیدگی برخی باغات برای نخیلات تکرار شود.

رئیس انجمن ملی خرما با بیان اینکه دومین تولیدکننده خرما در دنیا هستیم، گفت:  بنابر آمار در بحث صادرات رتبه چهارم و پنجم در دنیا را دارا هستیم که براین اساس با اعمال سیاست های حمایتی و سیاست گذاری های مناسب مبنی بر اجتناب از اتخاذ تصمیمات خلق الساعه و مدیریت های جزیره ای ظرف مدت زمان ۵ سال می توان میزان ارزآوری را با افزایش ۲ برابری به ۸۰۰ میلیون دلار رساند.

باشگاه خبرنگاران جوان اقتصادی صنعت ، تجارت و کشاورزی

دیگر خبرها

  • امام تعمیرات پروژه آبرسانی به کرمانشاه از سد گاوشان
  • تولید گاز در سکوی شماره ۲۳ پارس جنوبی در خلیج فارس
  • سطح گلخانه‌های کردستان به ۶۰ هکتار افزایش یافت
  • اتمام ۱۵فعالیت تعمیراتی در نیروگاه شهیدرجایی
  • تعمیرات اساسی سکوهای تولید گاز پارس جنوبی آغاز شد
  • صادرات خرما به ۴۰۰ میلیون دلار رسید
  • خروج از مدار واحد ۳ بخار نیروگاه نکا
  • واحد ۳ بخار نیروگاه نکا از مدار تولید خارج شد
  • تولید ۱۹۶ میلیارد مترمکعب گاز شیرین در پالایشگاه‌های پارس جنوبی
  • تولید بیش از ۱۹۶ میلیارد مترمکعب گاز شیرین در پالایشگاه‌های سیزده‌گانه پارس جنوبی