Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «همشهری آنلاین»
2024-05-01@18:09:36 GMT

انتخابات ریاست جمهوری شیلی به دور دوم کشید

تاریخ انتشار: ۲۹ آبان ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۵۷۰۸۰۵۴

انتخابات ریاست جمهوری شیلی به دور دوم کشید

جهان > آمریکا - همشهری‌آنلاین:
میگل خوان سباستین پینیه‌را، کاندیدای محافظه‌کار در دور اول انتخابات ریاست جمهوری شیلی پیروز شد تا در دور دوم که ماه آینده میلادی برگزار می‌شود، با آلخاندرو گویلیه‌ر، سناتور جناح چپ میانه‌رو رقابت کند.

کمیته انتخاباتی شیلی اعلام کرد: بعد از شمارش بيش از 98 درصد آراء انتخابات روز یکشنبه 28 آبان،پینيه‌را توانسته 36 درصد رای کسب کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


 بدين ترتيب انتخابات رياست‌جمهوري شيلي در دور اول برنده نشد و پينيه‌را 67 ساله با رقيب 64 ساله‌اش، الخاندرو رنه گوييليه در تاريخ 26 اذر در دور دوم با يكديگر رقابت مي‌كنند.

گویلیه‌ر پيش از اين مجری  تلویزیون بوده و در سال 2013 به نمایندگی سنا رسید.او توانست در دور اول 22.7 درصد رای به‌دست بياورد كه تنها دو درصد بیشتر از کاندیدای رتبه سوم یعنی بئاتریس سانچز چپ‌گراست.

به گزارش نيويورك تايمز،آندرس چدویک، رئیس کمپین انتخاباتی پینيه‌را به خبرنگاران گفت: ما قرار است در دور دوم رقابت شدیدی را شاهد باشیم.

آخرین نظرسنجی از دور اول انتخابات نشان داد که پینيه‌را در دور اول 42 درصد رای کسب می‌کند و در دور دوم به راحتی گویلیه‌ر را شکست می‌دهد.

پینيه‌را که از سال 2010 تا 2014 رئیس‌جمهور شیلی بود گفت: این نتیجه بسیار شبیه به نتیجه به دست آمده در سال 2009 است و شما به یاد می‌آورید که در سال 2009 ما چطور در انتخابات پیروز شدیم.

رئیس‌جمهور فعلی شیلی به علت محدودیت تعیین شده در قانون اساسی نمی‌تواند برای دور بعدی کاندیدا شود.

در همین زمینه: زلزله ۷،۱ ریشتری سواحل شیلی را لرزاند تظاهرات گسترده ضد دولتی در شیلی باشله پیروز شد شیلی در آستانه دور دوم انتخابات ریاست‌جمهوری انتخابات شیلی به دور دوم کشیده شد انتخابات سه‌گانه در شیلی معرفی کاندیدای حزب محافظه‌کار شیلی برای انتخابات ریاست‌جمهوری شیلی؛ ثبت نام از رییس جمهور متوفی برای انتخابات

منبع: همشهری آنلاین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.hamshahrionline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «همشهری آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۷۰۸۰۵۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بازسازی ۷۵ درصدی گنبد یخدان میرفتاح ملایر

مدیر میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری ملایر گفت: روند بازسازی یخدان میرفتاح ادامه دارد و پارسال از محل اعتبار سفر ریاست جمهوری و استانی در حدود دو میلیارد تومان تأمین اعتبار شد به طوری‌که گنبد یخدان حدود ۷۵ درصد پیشرفت فیزیکی دارد.

ابراهیم جلیلی با اشاره به اینکه حصار یخدان میرفتاح هم حدود ۶۰ درصد بازسازی شده است، افزود: امسال هم از محل اعتبار سفر ریاست جمهوری و اعتبارات استانی تأمین اعتبار لازم صورت گرفته است و در صورت تخصیص و ابلاغ اعتبار، در تلاش هستیم نوروز سال آینده به بهره‌برداری برسد.

باشگاه خبرنگاران جوان همدان همدان

دیگر خبرها

  • نظرسنجی| پیشتازی اندک بایدن نسبت به ترامپ
  • عدم مشارکت جبهه نجات ملی تونس در انتخابات
  • تخصیص ۸۹ درصد اعتبارات مصوب سفر ریاست جمهوری به ایلام در حوزه راه
  • تصویری از ۳ کاندیدای اصلی برای ریاست مجلس دوازدهم
  • ۲ تصویر جالب از گپ و گفت ۳ کاندیدای ریاست مجلس دوازدهم
  • آشنایی با ۸ کاندیدای راه‌یافته به دور دوم انتخابات مجلس در تبریز
  • تخصیص جدید اعتبارات سفر ریاست جمهوری به خراسان شمالی
  • کاندیداتوری عضو شورای نگهبان در انتخابات ریاست جمهوری /صادق زیباکلام برای مصاحبه آمد، زاکانی برای گزارش دادن /خاطرات آیت الله هاشمی
  • بازسازی ۷۵ درصدی گنبد یخدان میرفتاح ملایر
  • رای‌دهندگان آمریکایی به ترامپ نگاه مثبت‌تری دارند