Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار فرهنگی ایسکانیوز، مراسم تشییع محمد پورستار صبح امروز، 29 آبان ماه از مقابل خانه سینما برگزار شد.

در ابتدای علی دهکردی، بازیگر تلویزیون و سینما و رئیس انجمن بازیگران خانه سینما درباره این هنرمند پیسکشوت، گفت: پورستار انسانی شریف و بزرگوار بود که هیچ‌کدام از ما در سال‌های حضور هنری خود خاطره‌ای همراه با اخم و ناراحتی از او نداریم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

دهکردی با اشاره به همکاری خود با پورستار، ادامه داد: در سال‌های ۷۱ یا ۷۲ در پروژه ای با محمود پورستار به عنوان بازیگر حضور داشتم و شیفته متانت و بزرگواری او شدم چیزی که از او در آن همکاری به خاطر دارم این است که پورستار را در تنهایی دیدم که او دو استکان چای، یکی برای خود و یکی برای حافظ می‌ریخت و تنهایی خود را با بزرگانی مثل حافظ سپری می‌کرد.

وی ادامه داد: تا امروز این تصویر از پورستار با چهره‌ای نورانی و معنوی و دمخور بودن با افرادی چون حافظ، از ذهن من خارج نشده است. ما باید در برابر وجوه اخلاقی افرادی مثل او، سر تعظیم فرو بیاوریم.

دهکردی درباره فضائل اخلاقی این هنرمند پیشکسوت در دوره بیماری، گفت: به من اطلاع دادند که پورستار قبل از مرگ چند دوره در معرض بیماری‌های سخت بوده اما با این حال او با عزت و بزرگواری، حتی حاضر نشد مشکل خود را جایی بیان کند و در این مدت هم از خانواده خود خواسته بود که دوستان را مطلع نکنند تا برای ملاقات به زحمت بیفتند.

در ادامه پرویز پورحسینی، از دیگران بازیگران حاضر در مراسم تشییع درباره این هنرمند فقید، اظهار کرد: من، او را از سال ۴۸ می‌شناسم، پورستار از جوانی هیچ‌گاه آزاری به کسانی نرساند، وی انسان شریفی بود و هیچ‌گاه از کسی دلخور نبود.

پس از صحبت های پورحسینی، جمال شورجه، کارگردان سینما، با اشاره به آرامش ذاتی پورستار، گفت: من جز آرامش، متانت و روحیه شفاف او، چیزی نمی‌توانم بگویم، در مجموعه «یوسف پیامبر» در خدمت پورستار بودیم و خوشا به سعادت وی که در شب رحلت پیامبر (ص) به رحمت خدا رفت و امیدوارم پورستار مثل تمام نقش‌های الهی که بازی کرده بود، با همان بزرگان محشور شود.

محسن علی‌اکبری، تهیه‌کننده سینما هم در سخنانی به صحبت درباره فضائل اخلاقی محمد پورستار، پرداخت و اظهار کرد: پورستار همیشه همراه خود کتاب داشت و برای من مثل یک اسوه بود.

در پایان این مراسم، منوچهر شاهسواری مدیرعامل خانه سینما، گفت: صبوری از صفت‌هایی است که از امثال پورستار می‌توان یاد گرفت. ای کاش همه ما در لحظه وداع، دخترانی به لطافت دختر پورستار و برادری به دردمندی برادر وی داشته باشیم.

شاهسواری، افزود: گاهی احترام و عزت دیگران هنگام رفتن یک حس قلبی است و فکر می‌کنم آنچه که امروز درباره پورستار گفته شد، حسی قلبی، واقعی و حقیقی است.

شاهسواری با اشاره به علاقه پورستار به شاعرانی چون خافظ و مولانا، تاکید کرد: متأسفانه ما از حافظ و مولانا حرف نمی‌زنیم و درباره آنها فیلم و سریال نمی‌سازیم، در صورتی که اینها مظاهر اعتقادی ما هستند و با این حال شما نمی‌توانید درباره اینها کار کنید چون افرادی یا عقایدی آنها را برنمی‌تابد.

وی ادامه داد: ما اینجا همنشینی حافظ و پورستار را فضیلت برمی‌شماریم با این حال اگر این فضیلت تبدیل به یک اثر هنری نشود، راه به جایی نمی‌برد و این وظیفه سنگینی بر دوش ما و همه کسانی است که داعیه فرهنگ دارند.

در پایان مراسم اعلام شد که؛ مزاری همجوار مزار داوود رشیدی برای پورستار در نظر گرفته شده است.

501

محمد پورستار منوچهر شاهسواری خانه سینما علی دهکردی جمال شورجه

منبع: ایسکانیوز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.iscanews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسکانیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۷۰۸۲۹۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

فیلم/تشییع پیکر شهید مدافع امنیت فرزین بلیان

پیکر شهید مدافع امنیت فرزین بلیان تشییع شد.

دریافت 5 MB

دیگر خبرها

  • مراسم تشییع پیکر ۴ شهید در اصفهان آغاز شد
  • تشییع و خاکسپاری پیکر شهید رنجنوش، دقایقی دیگر در همدان
  • تشییع پیکر شهید محمد مهدی فانی بعد از ۴۰ سال
  • پیکر ۴ شهید دفاع مقدس در اصفهان تشییع می‌شود
  • فیلم/تشییع پیکر شهید مدافع امنیت فرزین بلیان
  • برگزاری مراسم تشییع پیکر مطهر شهید محمد شفیع فیضی زاده در ایلام
  • شهرستان بشرویه معطر به عطر شهید تازه تفحص شده
  • جزئیات مست عشق؛ مولانا و شمس در پرده سینما
  • تشییع پیکر شهید رنجنوش، شنبه ۱۵ اردیبهشت در همدان
  • پیکر مطهر شهید «محمد رنجنوش» شنبه تشییع می‌شود