Web Analytics Made Easy - Statcounter

رییس اداره کتابخانه‌های عمومی کاشمر انتخاب این شهرستان را به عنوان پایتخت کتاب ایران نیازمند عزم و اجماع همه جانبه در بین نهادهای مختلف شهرستان عنوان کرد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از کاشمربصیر محمدرضا بدیع‌زادگان امروز در جلسه انجمن کتابخانه‌های عمومی کاشمر اظهار داشت: موضوع نامزد شدن کاشمر برای کسب عنوان پایتخت کتاب ایران نیاز به یک اجماع همه جانبه در بین نهادهای مختلف شهرستان دارد و از آنجا که تنها جلسه در حوزه کتاب در هر شهرستان جلسه انجمن کتابخانه‌های عمومی است شایسته است هماهنگی‌های مربوط به این موضوع در همین جلسه بحث و بررسی شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

وی ادامه داد: شهرستان کاشمر با توجه به شاخص‌های خوبی که در حوزه کتاب، کتابخوانی و کتابخانه‌ها دارد ظرفیت کسب عنوان پایتخت کتاب ایران را دارا است ولی کسب این عنوان و یا حداقل قرار گرفتن در بین نامزدهای نهایی این عنوان نیاز به یک عزم عمومی و تصمیم‌هایی دارد که همه در آن شریک باشند.

 

رییس اداره کتابخانه‌های عمومی کاشمر افزود: تاکنون دو شهر اهواز و نیشابور موفق به کسب این عنوان شده‌اند و به عنوان مثال در نیشابور یک کار گروهی و جمعی با مشارکت نهادهای مختلف این شهرستان انجام شد و از جمله شهرداری و شورای نیشابور پای کار آمدند و بعد از یکی دو سال فعالیت توانستند این عنوان را به دست آورند.

 

بدیع‌زادگان گفت: کاشمر با توجه به شاخصه‌هایی که در حوزه کتاب دارد این شانس را خواهد داشت که جزء نامزدهای پایتخت کتاب ایران باشد اما نیاز به یک عزم جدی دارد.

 

رییس اداره کتابخانه‌های عمومی کاشمر در ادامه با اشاره به هفته کتاب اظهار داشت: این هفته فرصتی بود تا در بین جامعه و مسئولان تلنگری به وجود آید و نسبت به موضوع کتاب اهمیت بیشتری قائل شویم.

 

وی ادامه داد: با توجه به سابقه تمدنی ایران باید بگوییم که متأسفانه در حوزه کتاب و کتابخوانی وضعیت چندان قابل قبولی نداریم و کتاب در سبد خرید مردم هنوز جایگاه خودش را به دست نیاورده است.

 

بدیع‌زادگان گفت: البته کاشمر به نسبت بسیاری از شهرستان‌های دیگر با توجه به میزان مراجعه به کتابخانه‌ها، میزان امانت و نوع کتاب‌هایی که به امانت می‌رود وضعیت مناسبی دارد که امیدواریم بتوانیم به جایگاه قابل قبولی در این زمینه دست پیدا کنیم.

 

رییس اداره کتابخانه‌های عمومی کاشمر با اشاره به برنامه‌های اجرا شده در هفته کتاب این شهرستان اظهار داشت: بیش از 50 برنامه فرهنگی در کتابخانه‌ها و سایر مراکز علمی و فرهنگی شهرستان در این هفته برگزار شد که از آن جمله می‌توان به زنگ کتاب، رونمایی از کتاب، بازدید مدارس و مهدکودک‌ها از کتابخانه‌ها، حافظ خوانی، شاهنامه خوانی، بازدید از کودکان بستری در بیمارستان و اهدای کتاب به آن‌ها، جمع‌خوانی کتاب، نمایش عروسکی و غیره اشاره کرد که ‌این برنامه‌ها با مشارکت نهادهای مختلف و به ویژه آموزش و پرورش برگزار شد.

 

وی با اشاره به سهم نیم‌درصدی کتابخانه‌های عمومی از درآمدهای شهرداری‌ها ادامه داد: خوشبختانه در بحث پرداخت سهم کتابخانه‌های عمومی، هم شهرداری کاشمر و هم شهرداری ریوش همکاری بسیار خوبی داشته‌اند به عنوان مثال شهرداری ریوش مبلغی که امسال تا امروز پرداخت کرده‌اند بیش از کل مبلغی است که در سال گذشته پرداخت شده است.

 

بدیع‌زادگان گفت: اگر همین روند ادامه داشته باشد در چند سال آینده در حوزه تأمین نیازهای سخت افزاری کتابخانه‌ها با کمبودی مواجه نخواهیم بود که البته به دلیل فرسوده و قدیمی بودن ساختمان کتابخانه‌ها با مشکلاتی مواجه هستیم که امیدواریم برطرف شود.

انتهای پیام/

منبع: دانا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۷۰۹۳۹۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رونمایی کتاب دنیای کسی را عوض کرده ای در ارومیه

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای استان آذربایجان غربی، مدیر کل کتابخانه استان در این آیین گفت : استاد توحید اصعرزاده حدود ۲۰ جلد کتاب در حوزه مختلف داستانی شعر دفاع مقدس و آموزشی تاکنون  نوشته و چاپ کرده اند و آخرین کتاب ایشان به نام دنیای کسی را عوض کرده ای ؟؟؟ امروز رو نمایی می‌شود .

  معصومی تصریح کرد: مطالعه   رکن جامعه فرهیخته است و هر چقدر بیشتر در کتابخانه های حضور پر رنگ وجود داشته باشد و خواندن کتاب افزایش یابد مسلما سطح آگاهی  و سواد جامعه نیز افزایش خواهد یافت .

کتاب  استاد توحید اصغرزاده خلاصه ای  از  پاسخ  پرسش هایی برای  تغییر دنیای خود و دیگران به ویژه  برای معلمان و اندیشمندان انسان ساز است و که در اجرای   سند تحول بنیادین آموزش و پرورش و بر مبنای سبک زندگی ایرانی و اسلامی به نگارش درآمده است.

 

دیگر خبرها

  • رونمایی از کتاب «دنیای کسی را عوض کرده‌ای؟»
  • رونمایی کتاب دنیای کسی را عوض کرده ای در ارومیه
  • انتخاب دو روستای اردبیل به عنوان روستای «دوستدار کتاب» در کشور
  • مشارکت ۳۱ استان کشور در دومین دوره جشنواره ملی دوست من کتاب
  • شماره هجدهم کتاب هدهد سفید در نمایشگاه کتاب رونمایی می‌شود
  • فتاوای آیت‌الله حکیم در سطح جامعه تحول ایجاد می‌کرد
  • اهتمام نهاد کتابخانه های عمومی برای حمایت از آثار ادبیات پایداری
  • عرضه «بحر المحبه فی اسرار الموده» در نمایشگاه کتاب
  • کتابداران دیلم برای جذب دانش آموزان در مدارس حضور یابند
  • این کتاب‌ها می‌توانند شما را بکشند!