Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اردبیل، ارسلان کاظم پور مدیر عامل کشت و صنعت و دامپروری پارس در بازدید مهندس مهاجر، مجری طرح محوری دانه‌های روغنی و رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان از مزارع تولید بذر کلزا اظهار کرد:کشت وصنعت پارس امسال توجه ویژه‌ای به کشت دانه های روغنی بخصوص کلزا و سویا داشته است بگونه‌ای که سطح زیر کشت این محصولات در سال‌جاری نسبت به سال گذشته 20 درصد افزایش داشته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: امسال 80 هکتار از مزارع این شرکت زیر کشت کلزای زمستانه و 200 هکتار زیر کشت کلزای بهاره رفته است .

وی افزود: در بازدیدی که از سوی مجری طرح دانه‌های روغنی کشور از مزارع این شرکت به عمل آمد وضعیت کشت دانه‌های روغنی خوب و رضایت بخش بوده است.

مدیر عامل کشت و صنعت و دامپروری پارس یکی از کارهای شاخص این شرکت را تولید بذر هیبرید کلزا برشمرد و گفت: تولید این بذر با نظارت شرکت اورالیس فرانسه و بر اساس موافقت جمهوری اسلامی با کشور فرانسه صورت می‌گیرد.

کاظم پور تصریح کرد:  برای نخستین بار 200 هکتار از بذر هیبرید کلزا توسط این شرکت وارد کشور شده و در چهار استان کشور از جمله اردبیل در مزارع این شرکت کشت شده است که پیش‌بینی می‌شود تا حدود 220 تن از این بذر از مزارع برداشت شود و درصورتی که در داخل کشور در زمنیه تولید این بذر به خود کفایی برسیم  قادر خواهیم بود از خروج ده میلیارد تومان ارز به خارج کشور برای واردات بذر هیبرید کلزا جلوگیری کنیم.

مدیر عامل کشت و صنعت و دامپروری پارس گفت: هدف‌ ما در تولید بذر هیبرید کلزا طی سه سال آینده این است که بتوانیم با سعی و اهتمام کارشناسان این شرکت میزان تولید این بذر را به 1300 تن در سال افزایش دهیم.

 

انتهای پیام/ع

پیش بینی  تولید 220 تن بذر هیبرید کلزا در سال آینده

 

منبع: باشگاه خبرنگاران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۷۰۹۶۷۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۸۴ درصد پهپادهای کشاورزی در داخل تولید می‌شوند

مدیر یک شرکت دانش‌بنیان در حاشیه رویداد اینوتکس ۲۰۲۴ گفت: ۸۴ درصد از پهپادهای کشاورزی بومی‌سازی شده و در داخل کشور تولید می‌شوند. - اخبار اجتماعی -

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری تسنیم، "امیر رضا پناهی" مدیر بخش فروش پهپادی شرکت دانش‌بنیان فرابرد با بیان اینکه این شرکت سازنده انواع پهپادهای کشاورزی در ایران و تنها دارنده تأییدیه سازمان هواپیمایی کشوری است، افزود: در حال حاضر توانسته‌ایم در حوزه کشاورزی، پایش و نظارت و سایر حوزه غیرنظامی و صنعتی پهپادهایی رو تولید و کشور از واردات این کالا بی‌نیاز کنیم.

پناهی گفت : 84 درصد از پهپادهای کشاورزی بومی‌سازی شده و در داخل کشور تولید می‌شوند.

المپیاد فناوری؛ رقابت در هوش مصنوعی، پهپاد و برنامه‌نویسی

وی افزود: با بومی‌سازی پهپادها، موفق به صادرات هم شده‌ایم. این محصولات در حوزه‌های سم پاشی، بذرپاشی و گرانول پاشی و در ظرفیت های 20 و 30 لیتری به تولید می‌رسند.

وی ادامه داد: پهپاد کشاورزی شامل محلول پاش سم پاش، بذرپاش و کودپاش هستند.  

پناهی با بیان اینکه این محصولات هوشمند بوده و به صورت پرواز خودکار نیز روی آسمان می‌ماند، افزود: بسته به سفارش پهپادهای به صورت عمود پرواز هم تولید می‌شوند.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • ۸۴ درصد پهپادهای کشاورزی در داخل تولید می‌شوند
  • نخستین مسابقات بین المللی دوستانه مهارت (IFSC - ۲۰۲۴) برگزار می‌شود
  • پیش‌بینی برداشت ۳۲۰هزار تن کلزا در کشور/ هر کیلوگرم ۳۵ هزار تومان
  • پیش‌بینی برداشت ۳۲۰هزار تن کلزا در کشور/هر کیلوگرم ۳۵ هزار تومان
  • پیش‌بینی تولید ۷۷ تن کلزا در بابلسر
  • چرا لاماری ایما هیبرید (HEV) ارزش خرید دارد؟
  • تکثیر گاوهای پربازده با استفاده از فناوری تولید آزمایشگاهی جنین
  • تولید سلنیوم آلی و رقیق‌کننده اسپرم با مصرف دامی در کشور
  • برداشت ۳۲۰ تن گیاهان دارویی از مزارع نهاوند برای نخستین‌بار
  • پیش‌بینی تولید ۱۶۰ هزار تن گندم در بیله‌سوار