Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری شبستان: مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی گلستان گفت: استان در زمینه تعداد عناوین کتاب های چاپ شده در رتبه چهاردهم کشور قرار دارد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از گرگان، حجت الاسلام علی اصغر فضیلت، مدیرکل فرهنگ و ارشاداسلامی گلستان، امروز (29 آبان) در همایش تجلیل از خادمان و فعالان نشر و کتاب با بیان اینکه توجه به کتاب یکی از ضرورت های نسل ما و بلکه یکی از الزامات حیات فرهنگی و اجتماعی است، گفت: این توجه و تأکید به منظور ایمن سازی در برابر آسیب های فرارو و توانمندسازی در عرصه رقابت تولید محتوا است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

وی افزود: در هر زمینه ای بخواهیم به توسعه بیندیشیم و گام توسعه مدار برداریم کتاب می تواند برای ما مبنا باشد.

 

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان ادامه داد: توجه به کتاب ریشه در بنیادهای دینی ما دارد. هم چنین در موضوع اندازه گیری انسانیت نیز کتاب یکی از شاخص هاست که کمیت آن می تواند حاکی از کیفیت آن باشد.

 

وی با بیان اینکه علم و معرفت از اساسی ترین بنیان های هر تمدنی بوده و خواهد بود، گفت: انس و آشتی با کتاب، آشتی با مهربانی، علم و معرفت است که بیش از هر زمانی به آن نیاز داریم.

 

حجت الاسلام فضیلت اظهار کرد: بنده به عنوان خادمی در حوزه کتاب، می دانم فقط عشق به بیداری، آگاهی و بصیرت بزرگترین سرمایه معنوی خادمان کتاب است. ما خادمان عرصه کتاب مفتخریم در عرصه پاسداری از بیداری، آگاهی و بصیرت افزایی گام بر می داریم.

 

وی با بیان اینکه گلستان در مقایسه با بسیاری از استان ها سابقه کمتری در حوزه نشر دارد، افزود: طبق آمار موسسه خانه کتاب ایران، استان در حوزه نشر وضعیت مطلوبی دارد.

 

حجت الاسلام فضیلت اعلام کرد: طبق این آمار در تعداد عنوان کتاب های چاپ شده گلستان رتبه چهاردهم و در تعداد شمارگان رتبه شانزدهم را داراست.

 

وی گفت: سال گذشته 83 عنوان کتاب از نویسندگان و مولفان استانی به ارزش 80 میلیون تومان خریداری شد. البته با پیگیری ها و مکاتباتی که با معاونت فرهنگی وزارتخانه صورت گرفت 70 عنوان دیگر به ارزش 100 میلیون تومان از نویسندگان استان خریداری شد.

 

مدیرکل فرهنگ و ارشاداسلامی استان ادامه داد: از ابتدای امسال تاکنون 6 مجوز انتشارات جدید صادر شده است. ثبت نام نویسندگان استان در سامانه اهل قلم، اهدای کتاب به ارزش 220 میلیون تومان کتاب به کتابخانه های استان اعم از مدارس، دانشگاه ها و کانون مساجد از دیگر پیگیری ها و اقدامات انجام شده در این حوزه بوده است.

 

وی به معافیت مالی کتابفروشان هم اشاره کرد و افزود: این مسئله پیگیری شده و اکثر کتابفروشان در استان از آن برخوردارند. هم چنین متقاضیان کتابفروشی برای احداث، نوسازی  و تجهیز می توانند در صورت تمایل برای استفاده از تسهیلات به سایت مربوطه مراجعه کنند.

 

گفتنی است، در پایان این همایش از تعدادی از فعالان و خادمان حوزه نشر و کتاب با اهداء لوح قدردانی شد.

 

پایان پیام/417

منبع: شبستان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۷۰۹۹۳۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

به‌کارگیری حدود ۴ هزار عامل اجرایی، نظارتی و بازرسی در انتخابات گنبدکاووس

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای مرکز گلستان؛ هادی احمدی، صبح امروز در ارتباط زنده تصویری با برنامه «سلام خبرنگار» شبکه خبر گفت: در این انتخابات ۲۳۰ شعبه رای گیری در سطح شهرستان پیش بینی شده است.

احمدی افزود: بیش از ۲۰۰ هزار نفر در این شهرستان، واجد شرایط رای دادن در دور دوم انتخابات مجلس دوازدهم هستند.

وی خاطرنشان کرد: تمرکز استان در این دور نیز همان راهبرد رهبر معظم انقلاب درقالب کلیدواژه «رسام» است که به رقابت، سلامت، امنیت و مشارکت، تاکید دارد.

دبیر ستاد انتخابات گلستان با بیان اینکه استان گلستان در مجلس شورای اسلامی ۶ حوزه انتخاباتی و ۷ نماینده دارد، اضافه کرد: در دور اول انتخابات، تکلیف ۵ حوزه و ۶ نماینده مشخص و اعتبارنامه‌ها به وزرات کشور ارسال شد.

احمدی گفت: فقط در حوزه گنبدکاووس، انتخابات به دور دوم کشیده شد که جمعه همین هفته ۲۱ اردیبهشت برگزار می‌شود.

وی افزود: تبلیغات ۲ نامزد راه یافته به دور دوم انتخابات، از بامداد پنج‌شنبه سیزدهم اردیبهشت آغاز شده است و به‌مدت هفت‌روز تا ساعت ۸ صبح پنج‌شنبه ۲۰ اردیبهشت ادامه دارد.

دیگر خبرها

  • تاکید استاندار بر کمک دولت به تسریع در تکمیل طرح‌های راهبردی گلستان
  • کسب رتبه سوم گلستانی ها در مشارکت/ وجود۷۰۰ ناظر در انتخابات گنبد
  • آغاز پخش فیلم‌های تبلیغاتی نامزد‌ها در شبکه استانی گلستان
  • تبلیغات کاندیداها در رسانه ملی گلستان آغاز شد
  • طغیانی:لغو معافیت مالیاتی به ضرر صندوق سرمایه‌گذاری ثابت است
  • کسب رتبه برتر در جشنواره ملی شعر دوست من کتاب
  • به‌کارگیری حدود ۴ هزار عامل اجرایی، نظارتی و بازرسی در انتخابات گنبدکاووس
  • نیمه پنهان مالیات‌ستانی
  • حضور کتاب‌فروشی‌ها در نمایشگاه کتاب، آری یا خیر؟
  • ویژگی‌های یک نماینده شایسته در مجلس چیست؟