Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایمنا»
2024-05-03@04:53:34 GMT

با ایران از در گفت و گو وارد شوید

تاریخ انتشار: ۲۹ آبان ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۵۷۱۰۳۰۰

با ایران از در گفت و گو وارد شوید

شیخ محمد عبدالرحمان آل ثانی، وزیر امور خارجه قطر با اشاره به مناسبات و روابط کشورش با ایران گفت: دوحه روابط منحصر به فردی با ایران دارد و کشورهای حوزه خلیج فارس هم باید از طریق گفتگو به اختلافات خود با جمهوری اسلامی ایران پایان دهند.

به گزارش ایمنا به نقل از مهر، «شیخ محمد بن عبدالرحمان آل ثانی» معاون نخست وزیر و وزیر خارجه قطر گفت کشورش در زمینه مبارزه با تروریسم پیشگام است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 وی در گفتگو با شبکه تلویزیونی ام اس ان بی سی بار دیگر ضمن رد اتهامات وارد شده به قطر در خصوص حمایت از تروریسم تاکید کرد دوحه با هر گونه افراطی گری و تروریسم در منطقه مبارزه می کند.

وزیر خارجه قطر یادآور شد بزرگترین پایگاه نظامی آمریکا در خاورمیانه در این کشور واقع شده و نظامیان آمریکایی برای هدف قرار دادن مواضع تروریست ها در عراق و سوریه از این پایگاه استفاده می کنند. شیخ محمد بن عبدالرحمان آل ثانی با اشاره به ادامه مناقشات در منطقه خلیج فارس افزود، دوحه همچنان متعهد به تلاش برای برطرف کردن بحران در چارچوب شورای همکاری خلیج فارس است زیرا این منطقه با خطربزرگتری به نام تروریسم روبرو است.

شیخ محمد عبدالرحمان آل ثانی خاطرنشان کرد که حتی مقامات آمریکایی نیز خواستار پایان یافتن محاصره ائتلاف عربستان سعودی علیه قطر هستند. معاون نخست وزیر قطر با اشاره به مناسبات و روابط کشورش با ایران گفت دوحه روابط منحصر به فردی با ایران دارد.

وی همچنین از کشورهای حوزه خلیج فارس خواست از طریق گفتگو به اختلافات خود با جمهوری اسلامی ایران پایان دهند. این در حالی است که از ماه جولای، عربستان، امارات، بحرین و مصر مناسبات دیپلماتیک خود را با قطر متوقف و با ادعای حمایت این کشور از افراطی گری و تروریسم، آن را محاصره کرده اند. با این حال مقامات قطر ضمن مخالفت با فهرست درخواستی ائتلاف عربستان در ازای تقویت مناسبات دیپلماتیک، اتهامات مطرح شده را شدیدا رد کرده اند.

منبع: ایمنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.imna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایمنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۷۱۰۳۰۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

«بلینکن» وارد اراضی اشغالی شد

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از تلویزیون رویترز، آنتونی بلینکن وزیر خارجه آمریکا در چارچوب سفر منطقه‌ای خود و با هدف ادعایی بررسی مذاکرات آتش‌ بس در غزه، وارد اراضی اشغالی شد.

وزیر خارجه آمریکا پیشتر به اردن و ریاض سفر کرده بود.

تا کنون اطلاعات بیشتری از برنامه دیدارهای وی در اراضی اشغالی فلسطین رسانه ای نشده است.

کد خبر 6093588

دیگر خبرها

  • وزیر آموزش و پرورش وارد خوزستان شد
  • پیکر مطهر شهید «محمد شفیع فیضی زاده» وارد ایلام شد
  • نقش سازنده سپاه در امنیت پایدار منطقه و مبارزه با تروریسم
  • وزیر صنعت و تجارت طالبان وارد ایران شد
  • یک پلیس انگلیسی به خاطر حمایت از حماس دادگاهی می‌شود
  • «بلینکن» وارد اراضی اشغالی شد
  • تاکید وزیر صمت بر کیفیت تراکتور ایرانی
  • اکران «اقیانوس پشت پنجره» به مناسبت روز ملی خلیج فارس
  • تروریسم یک تهدید مشترک برای کشورهای منطقه است
  • کاظمی قمی: افغانستان شریک ما در مبارزه مشترک با تروریسم است