Web Analytics Made Easy - Statcounter

رییس پژوهشکده مطالعات استراتژیک خاورمیانه گفت: ایران از ابتدا تاکنون موضع بی‌طرفی را در بحران‌های منطقه اتخاذ کرده و خواسته است تا با اتخاذ سیاست‌های باثبات و اصولی، از حجم تاثیرات منفی القاءشده از سوی حکام عرب حوزه خلیج فارس در زمینه نقش موثر ایران در منطقه بکاهد.

گروه بین‌الملل خبرگزاری آنا: دولت آمریکا به بهانه مبارزه با تروریسم و همچنین به ادعای واهی کمک تسلیحاتی ایران به برخی گروه‌های منطقه‌ای که نسخه آمریکایی دیکته‌های حکام عرب منطقه است، تصمیم دارد ساز و کاری را برای مقابله با ایران بیابد و در این راستا استقرار سامانه ضد موشکی در عربستان سعودی به‌عنوان یکی از گزینه‌های دونالد ترامپ مطرح شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در این راستا کشورهای حاشیه جنوبی و خلیج فارس و در راس آن‌ها عربستان سعودی و امارات درصدد این هستند تا با تفرقه افکنی میان متحدان ایران در لبنان و سوریه طرح خود را برای مقابله با نفوذ ایران در منطقه دنبال کنند.

کیهان برزگر، ررییس پژوهشکده مطالعات استراتژیک خاورمیانه در پاسخ به سوال آنا درباره تاثیر سیاست خارجه ایران بر کشورهای منطقه گفت: «در وضعیت کنونی منطقه موضوع مبارزه با تروریسم مهم است. در این راستا نقش پویای سیاست خارجی ایران در برقراری ثبات از سویی و مبارزه با توطئه‌های تفرقه افکنانه بسیار حائز اهمیت است.

لبنان و سوریه به‌عنوان دو متحد اصلی سیاست‌های ایران در منطقه به‌شمار می‌روند، سیاست‌هایی معتدل و خواهان ثبات و صلح که با همراهی دولت‌های دیگری همچون عراق، روسیه و ترکیه نیز مواجه شده است.

برزگر با تاکید بر این موضوع، می‌افزاید: «ما اکنون در فضای سیاسی منطقه در یک توازن قوا قرار داریم و سعی کرده‌ایم که درباره اصول همکاری در زمینه‌های مبارزه با تروریسم تلاش داشته باشیم.»

این تحلیلگر امور سیاسی درباره رایزنی‌های طرف‌های ضامن آتش‌بس در سوریه در قالب مذاکرات آستانه گفت: «در مذاکرات آستانه که برای حل بحران سوریه انجام شده است، ایران به‌عنوان موتور محرک روسیه و ترکیه را با خود همراه کرده است و این سه کشور برای مبارزه با تروریسم تاکید دارند. علاوه بر این، مذاکرات حل بحران سوریه در آستانه قزاقستان راه را باز کرده است تا در زمینه مبارزه با تروریسم پیشرفت‌هایی در منطقه به وجود آید.»

پژوهشگر سابق دانشگاه هاروارد تاکید کرد: «ایران از ابتدا تاکنون موضع بی‌طرفی را در بحران‌های منطقه اتخاذ کرده و خواسته است تا با اتخاذ سیاست‌های باثبات و اصولی، از حجم تاثیرات منفی القاءشده از سوی حکام عرب حوزه خلیج فارس در زمینه نقش موثر ایران در منطقه بکاهد.»

گفت‌وگو از: مجتبی اسماعیلی

منبع: آنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ana.press دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «آنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۷۰۲۹۹۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مخالفان سوریه: موضع ترکیه در قبال ما ثابت است

رئیس هیئت مذاکره کننده مخالفان دولت سوریه گفت که مواضع ترکیه در حمایت از این مخالفان ثابت است. - اخبار بین الملل -

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری تسنیم، «بدر جاموس»، رئیس هیئت موسوم به هیئت مذاکره کننده مخالفان دولت سوریه بعد از دیدار با «احسان مصطفی یوداگول»، مدیرکل میز سوریه در  وزارت خارجه ترکیه مدعی شد که آنکارا بر ثبات موضع خود در حمایت از خواسته‌های مردم سوریه تأکید دارد.

بنا به ادعای  رئیس هیئت مذاکره کننده مخالفان سوریه، مسئول میز سوریه در وزارت خارجه ترکیه بار دیگر بر حمایت آنکارا از راه‌ حل سیاسی بر اساس قطعنامه های شورای امنیت تأکید کرده است و طرفین درباره مقابله با «اقدامات تروریستی» شبه نظامیان کُرد مورد حمایت آمریکا موسوم به «قسد» رایزنی کردند.

اخیرا بدر جاموس که به همراه سران مخالفان دولت سوریه در ترکیه به سر می‌برد، با «گیر پدرسون»، نماینده ویژه دبیرکل سازمان ملل در امور سوریه در شهر آنکارا دیدار و گفت‌وگو کرده است.

در این دیدار، طرفین پرونده سوریه را بررسی کرده و جاموس به پدرسون پیشنهاد داده است که توصیه‌هایی به شورای امنیت به منظور تحت فشار قرار دادن دولت سوریه و بشار اسد برای پذیرش راه حل سیاسی و عدم اجازه به دمشق برای به تعطیلی کشاندن  فرایند سیاسی در این کشور ارائه کند.

ناتوانی ترکیه در مهار درگیری گروه های تروریستی در شمال سوریهایروانی: تحریم‌های یکجانبه علیه سوریه باید لغو شود

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • مدال محشری با صعود به نیمه‌نهایی قطعی شد / ۵ بوکسور فردا به میدان می‌روند
  • مخالفان سوریه: موضع ترکیه در قبال ما ثابت است
  • تروریسم یک تهدید مشترک برای کشورهای منطقه است
  • کاظمی قمی: افغانستان شریک ما در مبارزه مشترک با تروریسم است
  • ریشه‌های تروریست‌پروری در سیاست‌های غرب؛ ترور برای بقا!
  • ناتوانی ترکیه در مهار درگیری گروه‌های تروریستی در شمال سوریه
  • ناتوانی ترکیه در مهار درگیری گروه های تروریستی در شمال سوریه
  • سپاه بزرگ‌ترین نیروی ضد تروریسم جهان است/ آمریکا به دنبال آتش بس در غزه نیست
  • سپاه بزرگترین نیروی ضد تروریسم جهان است/ آمریکا به دنبال آتش بس در غزه نیست
  • خبر احتمال مذاکرات هسته ای،قیمت دلار را در بازار تهران ریخت