Web Analytics Made Easy - Statcounter

طاهر اسدپور رئیس اداره قرآن، عترت و نماز آموزش و پرورش آذربایجان غربی در گفت و گو با خبرگزاری بین المللی قرآن(ایکنا) از آذربایجان غربی اظهار کرد: این طرح براساس تفاهم‌نامه امضا شده میان دو وزارتخانه آموزش و پرورش و فرهنگ و ارشاد اسلامی و در 12 استان کشور اجرا می شود و با توجه به اینکه استان آذربایجان غربی نیز بعنوان قطب قرآنی کشور مطرح می بالشد، این استان نیز برای اجرای طرح ملی اگوی تلاوت انتخاب شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


این مقام مسوول، ایجاد شبکه قاری پروری در سطح کشور را از ویژگی های این طرح دانست و افزود: هدف اصلی این طرح کشف و پرورش استعدادهای قرآنی بمنظور تربیت چهره های نخبه و مطرح در زمینه قرائت قرآن کریم می باشد.
وی عنوان کرد: این طرح ویژه دانش‌آموزان 8 تا 14 سال می باشد و پس از تعیین سطح در چهار سطح مقدماتی، عمومی، پیشرفته و عالی اجرا خواهد شد. دارالقرآن‌ها باید کلاس‌های آموزشی این طرح را به تعداد حداقل ده نفر اجرا کنند و اگر غیر از این باشد اجرای آن منتفی خواهد شد.
رئیس اداره قرآن، نماز و عترت اداره‌ کل آموزش و پرورش استان گفت: براساس آیین‌نامه طرح ملی الگوی تلاوت، دانش‌آموزان با حضور در مراکز دارالقرآن فرازی ۱۵ دقیقه‌ای را به صورت تقلیدی از ۴ استاد قرائت قرآن عبدالباسط، شحات، صدیق منشاوی و مصطفی اسماعیل قرائت می‌کنند، این مرحله می‌تواند تا ده بار به تکرار بینجامد تا زمانی که دانش‌آموزان بتوانند به خوبی از این قرائت‌ها تقلید کنند پس از آن اگر دانش‌آموز موفق به تقلید مطلوب از این قرائت‌ها نشد مربی دارالقرآن باید قاری دیگری را به او معرفی کند.
اسدپور ادامه داد: براساس شیوه‌نامه این طرح با اولویت دانش‌آموزان پسر اجرا می شود اما اجرای این طرح در دارالقرآن های ویژه دانش آموزان دختر نیز بلامانع است.
وی با بیان اینکه این طرح در دارالقرآنهای نواحی دوگانه ارومیه، خوی، میاندوآب، نقده، شاهین دژ و تکاب از ترم دوم آموزشی امسال آغاز می شود؛ افزود: در پایان دوره سطح عالی طرح به گونه‌ای طراحی شده که دانش‌آموز تبدیل به یک قاری بین‌المللی شود.
این مقام مسوول، اجرای طرح ختم سوره یاسین، طرح حفظ موضوعی قرآن کریم، برگزاری مسابقات قرآنی و طرح قصه گویی قرآنی با همکاری کانون پرورشی فکری را از طرح های اولویت دار دارالقرآنها آموزش و پرورش استان عنوان کرد.

منبع: ایکنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iqna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایکنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۷۱۰۷۲۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دانش آموزان با حساسیت کمبود آب آشنا شوند

به گزارش خبرنگار مهر، محمود مشکی صبح دوشنبه در در کارگاه آموزشی رابطان طرح داناب در اردبیل با تاکید بر اینکه همه ما باید سفیر نجات آب در استان باشیم، اظهار کرد: طرح داناب فرصت مناسبی است که بتوانیم با تغییر نگرش در راستای حفظ و نگهداری محیط زیست و نجات آب تاثیر گذار باشیم.

وی خاطرنشان کرد: طرح داناب فرصت مناسبی است که بتوانیم با تغییر نگرش در راستای حفظ و نگهداری محیط زیست و نجات آب تاثیر گذار باشیم.

معاون متوسطه آموزش و پرورش استان اردبیل با تاکید بر اینکه دانش آموزان را به سمتی هدایت کنیم که در کنار مسایل آموزشی نسبت به کمبود آب حساس باشند، تصریح کرد: شناخت مهمترین پایه حرکت است و در موضوع آب بحث شناخت و آموزش اهمیت موضوع، در اولویت است.

مشکی آموزش های کیفی در بحث آب را یادآور شد و بیان کرد: از مدیران و دبیران مجری طرح داناب درخواست داریم تا با برنامه ریزی، اکثریت دانش آموزان مدارس را با موضوع کمبود آب و چگونگی صرفه جویی آن آشنا کنند.

وی گفت: با اجرای پویش و اطلاع رسانی ها، استفاده از پوسترها و وسایل آموزشی، امیدوار هستیم که بتوانیم به اهداف مورد نظر دست یابیم.

در ادامه این کارگاه آموزشی از پوستر مفهومی طرح داناب رونمایی شد و کارشناسان و متخصصان شرکت آب منطقه ای استان، به ارائه مباحث آموزشی و تبیینی پیرامون طرح داناب پرداخته و به سوالات حاضران پاسخ دادند.

به گزارش خبرنگار مهر، طرح داناب در استان اردبیل با همکاری شرکت آب منطقه ای و اداره کل آموزش و پرورش و مشاوره اجرایی جهاد دانشگاهی استان اردبیل اجرایی می شود.

کد خبر 6097952

دیگر خبرها

  • کمبود ۷۰ هزار مشاور و نیروی پرورشی در مدارس 
  • گشایش نمایشگاه نقاشی در نگارخانه حوزه هنری
  • تجلیل از معلمان ماندگار ‌زنجان/ حال خوش معلمان ۸۰ ساله+‌فیلم
  • دانش آموزان با حساسیت کمبود آب آشنا شوند
  • مشکل رفت‌وآمد دانش آموزان شهرستان دیر حل شود
  • برگزاری طرح «هر روستا یک خانه قرآن» در ملایر
  • آذربایجان‌غربی در شناسایی بازماندگان از تحصیل موفق عمل کرده است
  • وزیر آموزش و پرورش: ما در آستانه الگو شدن برای جهان هستیم/ ما به قله نزدیک شده ایم
  • مسابقات قرآن و عترت مرحله ۱۴ گانه در سپیدان
  • کمک ۸۵ میلیارد تومانی خیران و دولت به حوزه آموزش و پرورش بردسکن