Web Analytics Made Easy - Statcounter

رئیس بسیج سازندگی خراسان جنوبی با بیان اینکه کارگروه‌های اقتصادی در هر شهرستان باید به رفع مشکلات کارگاه‌های تولیدی اهتمام ورزند گفت: بسیج سازندگی با تمام توان به دنبال رفع مشکل اشتغال از طریق ایجاد کارگاه‌های اقتصاد مقاومتی است.

به گزارش خبرگزاری تسنیم از بیرجند، محمد زهرایی صبح امروز در مراسم افتتاح کارگاه پرورش شترمرغ به نمایندگی از 150 پروژه اقتصاد مقاومتی در شهرستان سربیشه اظهار داشت: بسیج سازندگی با تمام توان خود در مناطق مرزی و روستایی به دنبال رفع مشکل اشتغال از طریق ایجاد کارگاه‌های اقتصاد مقاومتی است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: بسیج سازندگی به دنبال ایجاد مشاغل کوچک و زودبازده و اشتغالزایی در مناطق روستایی است و کارگروه‌های اقتصاد مقاومتی در هر شهرستان باید نسبت به رفع مشکلات این کارگاه‌های تولیدی اهتمام ورزند.

رئیس بسیج سازندگی خراسان جنوبی گفت: این کارگاه‌ها با اعتباری بالغ بر 15 میلیارد ریال از ابتدای سال تاکنون راه‌اندازی شده که در عرصه‌های زنبور عسل، ورمی کمپوست، قارچ خوراکی، صنایع دستی، گیاهان دارویی، پرورش ماکیان، شیلات و گیاهان داوریی است.

تامین امنیت شهرهای مرزی در گرو ایجاد اشتغال است

امام جمعه شهرستان سربیشه نیز در این مراسم اظهار داشت: در حوزه اقتصاد مقاومتی کارها باید با برنامه و عملیاتی پیش رود و خوشبختانه بسیج در این چند سال اخیر در زمینه تحقق کارآفرینی خوب عمل کرده است.

حجت‌الاسلام سنجری افزود: تامین امنیت شهرهای مرزی در گرو ایجاد اشتغال است و جا دارد از زحمات بسیج سازندگی برای اشتغالزایی و محرومیت زدایی در شهرستان سربیشه قدردانی کنیم.

وی با اشاره به سخنان استاندار خراسان جنوبی که مسئولان از گزارش های روزمره فارغ شوند و به فکر عملیاتی کردن اقتصاد مقاومتی باشند افزود: بدون شک توجه به اقتصاد مقاومتی مشکلات اشتغال را برطرف می‌کند.

فرمانده سپاه سربیشه نیز در این مراسم گفت: از ابتدای امسال 15 کارگاه اقتصاد مقاومتی با مبلغ 180 میلیون تومان به بهره‌برداری رسیده است.

سازمان عمران روستایی برای تغییر زندگی مردم راه‌اندازی می‌شود

نماینده مردم سربیشه و نهبندان در مجلس شورای اسلامی نیز در این مراسم با اشاره به مهاجرت روستانشینان به حاشیه شهرها و خالی شدن روستاهای نوار مرز گفت: از موضوع روستاها غافل مانده‌ایم و در مجلس به دنبال این هستیم که روستاها متولی داشته باشد و به دنبال راه‌اندازی سازمان عمران روستایی به منظور تغییر زندگی مردم در روستاها هستیم.

نظر افضلی، پرورش شترمرغ را یکی از پتانسیل‌های خوب استان خراسان جنوبی بیان کرد و افزود: به دنبال ایجاد زنجیره پرورش این پرنده و جذب سرمایه‌گذار برای ورود به این عرصه هستیم.

انتهای پیام/

R41348/P1486/S6,56/CT11

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۷۱۰۹۱۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سال گذشته بیش از ۲۰ هزار پروژه محرومیت‌زدایی اجرا کردیم

سردار محمد زهرایی مسئول سازمان بسیج سازندگی در نشست خبری، شعار امسال هفته بسیج سازندگی را «همه با هم بسیج خدمت‌رسانی» اعلام کرد و گفت: این شعار سه جنبه را دنبال می‌کند؛ همه در کنار هم بودن، وجود تشکیلات مردمی و خدمت‌رسانی خادمان ملت و جهادگران، سه جنبه شعار منتخب بسیج سازندگی در سال ۱۴۰۳ است.

وی افزود: بسیج گسترده‌ترین شبکه مردمی کشور است، بسیج از انقلاب و از مردم، جداشدنی نیست؛ اعتقاد ما این است که هر کسی که دغدغه انقلاب و مردم را دارد بسیجی است.

مسئول سازمان بسیج سازندگی با اشاره به اقدامات این سازمان در سال گذشته، یادآور شد: سال گذشته، بیش از ۳۳ هزار مسکن از سوی کمیته امداد احداث شد که ۱۱ هزار واحد از این تعداد را بسیج سازندگی ساخته بود. بسیج دارای دو قرارگاه «سازندگی و محرومیت زدایی» و «اقتصاد مقاومتی» است که عمده مسئولیت و امور این دو قرارگاه بر دوش سازمان بسیج سازندگی است که با توجه به شعار سال، عمده تمرکز بسیج سازندگی در سال جاری، معطوف به تولید خواهد بود.

زهرایی با اشاره میزان ثبت و فعالیت گروه‌های جهادی در بسیج سازندگی طی سال گذشته، اظهار کرد: در سال گذشته، ۱۱ هزار گروه جهادی به بسیج سازندگی پیوستند، ثبت شدند و مجوز فعالیت گرفتند. در حال حاضر سازمان بسیج سازندگی از ظرفیت ۵۱ هزار گروه جهادی فعال در سطح کشور بهره‌مند است و در طول سال گذشته ۲۳ هزار گروه جهادی در رزمایش فاطمی شرکت کردند و خدمات مختلفی را به مردم ارائه دادند.

وی با اشاره به مهمترین برنامه‌های بسیج سازندگی در سال جاری، گفت: از مدرسه جهاد رونمایی و اجلاسیه ملی «شهدای جهاد خدمت» هم برگزار خواهد شد. همچنین در جریان طرح «از آبخیز تا جالیز» چند صد پروژه در هفته بسیج سازندگی سال جاری افتتاح می‌شوند.

مسئول سازمان بسیج سازندگی یادآور شد: در سال گذشته ۳۴ هزار جهیزیه با کمک‌های مردمی، تامین و توزیع شد و بیش از ۲۰ هزار پروژه محرومیت‌زدایی توسط بسیج سازندگی در سراسر کشور به اجرا در آمد. بسیج سازندگی طی سال گذشته ۱۲۳ هزار مورد اشتغال‌زایی انجام داد؛ بستر کار ما صندوق‌های قرض الحسنه است و ۳۰ هزار فرصت شغلی را همین صندوق‌های قرض‌الحسنه ایجاد کرده‌اند. در سال گذشته با احیای واحد‌های صنعتی، از نابودی ۲۷ هزار فرصت شغلی جلوگیری شد.

زهرایی با اشاره به ایجاد ۱۰ دهکده اقتصاد مقاومتی تاکنون، از افتتاح چندین دهکده دیگر اقتصاد مقاومتی در هفته بسیج سازندگی سال جاری خبر داد و گفت: بسیج همچنین در موضوع شرکت‌های دانش‌بنیان، طی سال گذشته ۵ هزار مورد اشتغال‌زایی انجام داده است.

باشگاه خبرنگاران جوان سیاسی دفاعی امنیتی

دیگر خبرها

  • آبرسانی سپاه به ۲۰۵ روستای کردستان
  • زراعت چوب نمونه اقتصاد مقاومتی است
  • سال گذشته ۱۱ هزار گروه جهادی به بسیج پیوستند
  • تشریح برنامه‌های هفته بسیج سازندگی استان قم
  • برنامه‌های هفته بسیج سازندگی استان قم تشریح شد
  • سردار زهرایی: سال گذشته ۱۱ هزار گروه جهادی به بسیج پیوستند
  • برنامه‌های هفته سازمان بسیج سازندگی استان قم اعلام شد
  • سال گذشته بیش از ۲۰ هزار پروژه محرومیت‌زدایی اجرا کردیم
  • حمایت بسیج سازندگی از مهارت آموختگان آموزش فنی و حرفه‌ای سیستان و بلوچستان
  • اقتصاد مقاومتی با اتکا به تولید داخل محقق می‌شود