Web Analytics Made Easy - Statcounter

کابل - ایرنا - رئیس بیمارستان شهر هرات، مرکز استان هرات در غرب افغانستان با جمعی از اعضای جامعه پزشکان این استان با حضور در محل کنسولگری جمهوری اسلامی ایران در این شهر ضمن ابراز همدردی با آسیب دیدگان زلزله اخیر در غرب کشورمان برای ارایه کمک به حادثه دیدگان اعلام آمادگی کردند.

به گزارش ایرنا، «محمد عارف شهرام» روز دوشنبه در دیدار با «محمود افخمی» سرکنسول ایران در هرات مراتب تاسف و تأثر خود را نسبت به وقوع زلزله اخیر در نزدیکی مرز مشترک دو کشور ایران و عراق اعلام و با بازماندگان این حادثه، دولت و ملت ایران، ابراز همدردی کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


شهرام به نمایندگی از جامعه پزشکان، با اشاره به کمک های مستمر جمهوری اسلامی ایران به مهاجران افغان و همچنین انجام طرح های زیر بنایی و عمرانی در افغانستان از ملت ایران ابراز قدردانی کرد و گفت: این آمادگی وجود دارد که هر گونه کمک و خدمتی را که دولت برای مجروحان این حادثه نیاز بداند جامعه پزشکی هرات ارایه کند.
رئیس بیمارستان هرات گفت که آنها در زلزله سال 1382 در «بم» حضور پررنگی داشتند و این نوع حرکت را عاملی برای همدلی و وفاق مردم دو کشور توصیف کرد.
افخمی نیز در دیدار از ابراز همدردی و اعلام آمادگی جامعه پزشکی هرات قدردانی کرد و این اقدام را نشانه صمیمت و نزدیکی دو ملت بزرگ ایران و افغانستان و سطح بالندگی مردم هرات عنوان کردند.
او اعلام آمادگی برای ارایه کمک به زلزله زدگان ایران را در شرایطی که خود افغانستان با مشکلات عدیده ای روبروست، نشانه سخاوت و بزرگی ملت نجیب و با فرهنگ هرات برشمرد .
وی افزود: مردم هرات در افغانستان مانند نگینی می درخشند و این در حالیست که برخی از کشورها به ظاهر مدعی حقوق بشر با این حادثه طبیعی سیاسی برخورد کردند و مانع از ارسال کمک های هموطنان ایرانی مقیم در خارج از کشور برای زلزله زدگان شدند و آن را مصادره کردند.
افخمی با اشاره به سرعت پیشرفت های پزشکی در افغانستان به ویژه در استان هرات، از تداوم همکاری ها علمی بین جامعه پزشکی هرات و ایران استقبال کرد و افزود: از هرگونه کمکی برای تعمیق این همکاری ها دریغ نخواهیم کرد.
اغلب مقامات افغانستان و موسسات فرهنگی و نهاد های مدنی بعد از وقوع زلزله 7.3 ریشتری شامگاه یکشنبه هفته گذشته در غرب کشورمان با صدور بیانیه های جداگانه ای با ملت و دولت ایران ابراز همدردی کردند.
آساق*291*1104**1144
* انتشار دهنده: علیرضا جباری

منبع: ایرنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۷۱۱۷۹۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

وقوع زلزله ۶.۹ ریشتری در ژاپن (فیلم)

ویدئوهای دیدنی دیگر در کانال های آپارات و یوتیوب عصر ایران ???????????? کانال 1 aparat.com/asrirantv کانال 2 aparat.com/asriran کانال 3 youtube.com/@asriran_official/videos کانال عصر ایران در تلگرام بیشتر بخوانید: لحظه وقوع زلزله نیویورک از زاویه دید مجسمه آزادی (فیلم) وحشتناک‌ترین تصاویری که از زلزله تایوان ثبت شد (فیلم) برخورد وحشتناک سنگ سقوط کرده از کوه به یک خودرو (فیلم)

دیگر خبرها

  • ساختمان‌های اداری باقیمانده در مناطق زلزله‌زده کرمانشاه بازسازی و تکمیل می‌شود
  • وقوع زلزله ۶.۹ ریشتری در ژاپن (فیلم)
  • جزئیات خودکشی یک فوق‌تخصص روماتولوژی | سمیرا آل‌سعیدی که بود و چرا دست به خودکشی زد؟
  • نمایشگاه کتاب و آثار خط و نقاشی در هرات
  • همکاری اقتصادی خراسان رضوی و هرات افغانستان
  • ادامه کمک های اتحادیه اروپا به افغانستان
  • بازدید هیات مالزی از کمک ها به زلزله زدگان هرات
  • همکاری اقتصادی خراسان رضوی و ولایت هرات وارد مرحله جدید شد
  • ارتقای روابط تجاری با افتتاح یک مسیر ریلی جدید + فیلم
  • خدمات رسانی ۱۱۱ تیم عملیاتی هلال احمر به سیل زدگان جنوب سیستان و بلوچستان