Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری بسیج از اردبیل، توحید نوروزوند یکی از فعالین اقتصاد مقاومتی و از پرورش دهندگان قرقاول و دانش آموخته رشته کشاورزی در شهرستان بیله سوار است که در حیاط شخصی منزل خود مشغول پرورش قرقاول بوده و هر سال در فصل بهار از محل فروش تخم قرقاول هایش سودی قابل توجه کسب می کند.

وی در مصاحبه با خبرنگار خبرگزاری بسیج از اردبیل درباره پرورش این مرغ می گوید: پرورش قرقاول با توجه به وجود تقاضای بسیار زیاد در کشور، ناچیز بودن هزینه‌های تولید و نگهداری و نیز امکان پرورش آن به صورت خانگی، در حال حاضر سودآورترین عرصه تولید طیور محسوب می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این تولید کننده قرقاول می گوید: با وجود علاقه زیاد مردم به مصرف گوشت قرقاول و نیز نگهداری این پرنده به صورت زینتی، تولید و پرورش آن در سطح بسیار محدودی در کشور انجام می‌شود درحالیکه طی چند دهه اخیر گرایش‌های زیادی به مصرف گوشت قرقاول در جوامع غربی مشاهده شده است که علت آن مشخص شدن خواص فوق العاده گوشت و تخم قرقاول است.

نوروزوند درباره ورودش به عرصه پرورش قرقاول گفت: ابتدای کار بصورت زینتی چند قطعه خریداری کرده بودم با مطالبی که خوانده بودم متوجه شدم تقاضا برای گوشت و تخم قرقاول در کشور زیاد بوده و تولید آن نیز در کشور بسیار اندک است و در عین حال هزینه پروش قرقاول در مقابل سایر طیور ناچیز است.

 

وی گفت: پارسال با توجه به تقاضا زیاد برای تخم این پرنده، امیدوارم با همکاری بسیج سازندگی شهرستان امسال خرید و افزایش قرقاول را به 100 قطعه برسانم.

قرقاول از اواخر زمستان تا اواسط تابستان تخم گذاری میکند و قیمت هر تخم قرقاول بسته به شرایط و نژاد بین 5 تا 35 هزار تومان بفروش می رسد تخم قرقاول در عین حال حاضر گرانترین تخم در میان پرندگان است و علت آن هم تقاضای زیاد و تولید کم است .

با تخمینی که زده می شود با 100 قطعه می توانم در سه ماهه اول سال حداقل 10میلیون تومان سود خالص دریافت کنم.

او درباره هزینه تولید قرقاول می گوید: هزینه پرورش قرقاول به حدی کم است که میتوان آن را صفر یا خیلی کم در نظر گرفت به حدی که هزینه غذای 100 مولد در سال رقمی کمتر از 2 میلیون تومان است .

وی در انتها بیان کرد: با حمایت بسیج سازندگی شهرستان قرار است محوطه پرورش وسعت یافته و اقدام به خرید جوجه و مولد نمایمو با توجه به اینکه قرقاول در برابر سرما و گرما کاملا مقاوم است به همین دلیل نیازمند سالن برای نگهداری و وسایل سرمایشی و گرمایشی نیست و همین مساله یکی از عواملی است که هزینه تولید را به شدت کاهش می دهد.

گفتگو بهروز پیری

منبع: بسیج نیوز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت basijnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «بسیج نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۷۱۲۲۰۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

قیمت جدید دام زنده؛ گوشت قرمز چند است؟

منصور پوریان اظهار داشت: با توجه به حجم بالای واردات و افزایش جمعیت دامی تولید داخل، بازار متعادل می‌شود.

به گزارش خبرآنلاین، وی قیمت کنونی هر کیلو بره نر را ۲۱۵ هزار تومان و دام سنگین ۲۰۰ هزار تومان اعلام کرد و افزود: قیمت کنونی هر کیلو گوشت گوسفندی در فروشگاه‌ها و قصابی‌ها ۵۳۰ تا ۵۵۰ هزار تومان و گوشت نر گوساله ۰ تا ۴۲۰ هزار تومان است.

پوریان ادامه داد: عرضه گسترده دام زنده موجب شده تا گوشت به قیمت واقعی خود برسد.

رئیس شورای تامین کنندگان دام با بیان اینکه جمعیت دام سبک به بیش از ۷۱ میلیون راس و دام سنگین ۵.۵ میلیون راس رسیده است، افزود: با توجه به افزایش زایش دام‌ها در فصل بهار، روند جمعیت دامی افزایش می‌یابد که این مهم به نفع مصرف‌کنندگان داخلی است.

به گفته او، بنابر برنامه ریزی‌های صورت گرفته واردات روزانه گوشت گرم به ۶۰۰ تن می‌رسد.

پوریان گفت: واردات و توزیع مناسب گوشت منجر به اشباع شدن بازار می‌شود که در نتیجه این امر موجب شده تا دام زیادی روی دست تولیدکننده بماند که صادرات دام سیاست مناسبی در راستای تنظیم بازار و تعدیل قیمت محسوب می‌شود.

گفتنی است با توجه به زایش‌های زمستان و بهار امکان صادرات ۵۰۰ هزار راس دام به بازار‌های هدف وجود دارد.

دیگر خبرها

  • سرگرمی جدید خودرویی
  • انتقال تجربیات اعضای ادوار شورا برای بالندگی شهر/ لزوم صرفه‌جویی در هزینه‌کرد اعتبارات
  • توجه به اقتصاد خلاق یکی از راه‌های جهش تولید است
  • آیا ساخت شهر فرودگاهی در ایران توجیه پذیر است؟
  • روسیه این سلاح حساس آمریکایی را به ایران فرستاده
  • واکنش عجیب طراح برنامه اقتصادی رییسی به وضعیت هزینه‌کرد دولت/ جبراییلی هم به شادی بی‌دلیل خبرگزاری دولت اعتراض کرد
  • ۲۰ شرکت برتر تولید کننده تسلیحات نظامی در سال ۲۰۲۴؛ از Rheinmetall تا Leonardo
  • قیمت جدید دام زنده؛ گوشت قرمز چند است؟
  • نیمه پنهان مالیات‌ستانی
  • افزایش قابل توجه درآمد اینترمیامی پس از حضور مسی