Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری میزان- معاون سیاسی وزارت کشور گفت: حضور صد‌ها حزب در یک کشور در هیچ کجای دنیا وجود ندارد، تاکنون مجوز فعالیت بیش از ۲۴۰ حزب صادر شده است، اما سوال اینجاست که کدام یک از این تعداد حزب توانسته است که نقش واقعی خود را ایفا کند؟

به گزارش گروه سیاسی خبرگزاری میزان، اسماعیل جبارزاده امروز در مراسم تکریم و معارفه محمدامین رضازاده و بهرام سرمست مدیران کل، پیشین و جدید دفتر امور سیاسی وزارت کشور، ضمن اشاره به بخشی از آیه ۱۴۰ سوره آل عمران؛ «تلک الایام نداول‌ها بین الناس» گفت: مسئولیت‌ها در واقع امتحان مسئولان است و خوشا به حال کسی که از دوران خدمتش، خدمات و یاد و خاطره خوبی باقی بماند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با تشکر از زحمات رضازاده در دفتر سیاسی وزارت کشور گفت: انصافاً آقای رضازاده زحمات شبانه روزی و صادقانه کشیده و هر چه در توان داشته، به کار گرفته است و برای ایشان در مسؤولیت‌های آتی آرزوی موفقیت دارم.
جبارزاده در ادامه با اشاره به مسؤولیت‌های قبلی سرمست در فرمانداری هریس، اسانداری آذربایجان شرقی و استانداری تهران تصریح کرد: آقای سرمست از نیرو‌های خدوم، زحمتکش و پرتلاش وزارت کشور و از چهره‌های آشنای بخش سیاسی کشور است که امیدوارم در این مسؤولیت هم موفق باشند.
بار‌ها وزیر خواستار ارائه تحلیل از رویداد‌های سیاسی کشور، توسط دفتر سیاسی شده اند
معاون سیاسی وزارت کشور در ادامه افزود: مهم‌ترین وظیفه دفتر سیاسی وزارت کشور، مطالعه رویداد‌های سیاسی کشور و تطبیق آن با برنامه‌های دولت و وزارت کشور است. علاوه بر این باید در دفتر سیاسی آینده‌نگری درباره مسایل سیاسی کشور نیز وجود داشته باشد.
جبارزاده خاطرنشان کرد: بررسی و تحلیل مسائل خارجی مرتبط با مسائل داخلی کشور هم مدنظر قرار گیرد. در موضوع اقلیم کردستان تحلیل‌های مفید و به موقعی ارائه شد که باید در مسائل دیگر هم مشابه این تحلیل‌ها ارائه شود.
وی تصریح کرد: از یکایک کارشناسان دفتر سیاسی می‌خواهم که درباره مسایل و رویداد‌های سیاسی کشور مطالعه و تحلیل داشته باشند.
معاون سیاسی وزارت کشور ادامه داد: در زمینه اقوام و اقلیت‌های دینی و مذهبی، کارگری و دانشجویی، تهیه شناسنامه سیاسی هر استان، تعیین خط مشی لازم برای هدایت جریان‌های سیاسی در استان‌ها، فعالیت کمیسیون ماده ۱۰ احزاب، ارزیابی از عملکرد مدیران سیاسی کشور فعالیت‌های خوبی در دفتر سیاسی وزارت کشور انجام شده است که باید روند این اقدامات شتاب بیشتری بگیرد.   آنطور که پایگاه اطلاع رسانی وزارت کشور نقل کرده است، جبارزاده گفت: حضور صد‌ها حزب در یک کشور در هیچ کجای دنیا وجود ندارد، تاکنون مجوز فعالیت بیش از ۲۴۰ حزب صادر شده است، اما سوال اینجاست که کدام یک از این تعداد حزب توانسته است که نقش واقعی خود را ایفا کند؟ ما در وزارت کشور باید دنبال نهادینه سازی احزاب باشیم. دفتر سیاسی می‌تواند به دنبال راهکار‌هایی برای کاهش احزاب کشور مثل همگرایی یا ادغام آن‌ها باشد تا در کشور چند حزب بزرگ داشته باشیم.   انتهای پیام/

منبع: خبرگزاری میزان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mizan.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری میزان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۷۱۴۰۲۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

خانه های هلال کشور توسعه می یابند

به گزارش خبرنگار مهر، عباس احدپور ظهر سه شنبه در نشست با مدیران کل استانداری بوشهربا اشاره به بیانات مقام معظم رهبری در راستای مشارکت های مردمی گفت: نقش محوری این مکان ها استفاده از ظرفیت های موجود در همان مناطق است که در استان بوشهر شاهد این ظرفیت عالی هستیم و باید برنامه پاسخگویی و برنامه هدف گذاری مناسبی در ادامه راه وجود داشته باشد که در زمان بحران بهترین پاسخ دهی ارائه شود.

مدیرکل دفتر توسعه خانه های هلال کشور با بیان نقش موثر آموزش محور بودن خانه های هلال تصریح کرد: توسعه توان امدادی و آموزشی خانه های هلال در سطح کشور به نوعی برنامه ریزی بلند مدت به شمار می آید، ما امروز شاهد آن هستیم که مردم در زمان حضور حوادث پیشتاز هستند اما این توان و انسان‌دوستی مردم نیاز به آموزش و مهارت آموزی امدادی است.

وی در ادامه خاطرنشان کرد: امروز اثرگذاری و تاثیرات آموزش مدون را در خانه های هلال شاهد هستیم، وقتی حادثه ای در این مناطق رخ می دهد همین افراد به عنوان گروه های امدادی پیشتاز و ارزیابان اولیه در پاسخ اضطراری به این حوادث حضور پیدا میکنند که این مهم در سطح کلان و بحران های بزرگ تر نیز موثر خواهد بود.

احدپور در پایان ضمن قدردانی از تعاملات دستگاه ها با جمعیت هلال احمر استان بوشهر گفت: آنچه اینجا شاهد هستیم قابل تقدیر است و با توجه به پتانسیل این استان مطمئناً شاهد درخشش های بیشتری خواهیم بود

در این نشست مدیر کل امور اجتماعی و فرهنگی استانداری، مدیرکل امور روستایی و شوراها استانداری، مدیرکل امور بانوان و خانواده در استانداری، مدیرکل بحران و مدیرکل امور شهری و شوراهای استانداری بوشهر حضور داشتند.

کد خبر 6093266

دیگر خبرها

  • ۱۷۶ پروژه عمرانی بزرگ مقیاس در زنجان اجرا شد
  • در حمله به اسرائیل، از لایه پدافندی ناتو عبور کردیم 
  • خانه های هلال کشور توسعه می یابند
  • جزئیاتی از طرح‌های مطالعاتی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی
  • مشکل برگزاری کنسرت موسیقی در بوشهر حل شد؟
  •  معرفی کتاب های بازار مالی
  • تحلیل عباس عبدی از اعتراضات دانشجویی در آمریکا: از این تنور نانی برای اصولگرایان محترم پخته نمی‌شود، بهتر است فکر دیگری کنند
  • دیدار هیات الجزایری با هنیه در استانبول
  • کامران قاسم‌پور کجای ماجراست؟
  • اتفاق ناگوار در انتظار تماشاخانه قدیمی سنگلج/ مسئولان شهرداری کجا هستند؟